Bärbar till enklare spel (Dota, CS:GO, FM2018)

Permalänk
Medlem

Bärbar till enklare spel (Dota, CS:GO, FM2018)

Hejsan,
Har tröttnat på att min stationära dels börjar säcka ihop och dels tar upp en massa plats. Då spelandet minskat mycket på senare tid har jag funderingar på att gå över till bärbar, med möjlighet att koppla in externt tangentbord, mus och skärm.

Har kikat runt på olika gaminglaptops, men har svårt att få grepp om vad jag egentligen behöver för specs.

Spelar främst Dota2, lite CS:GO, Football Manager och Civilization. Alltså inget särskilt krävande.
Datorn ska kunna hantera dessa titlar, och annars mest vara till för surf och dylikt, inget redigeringsarbete eller annat krävande.

"Behöver" jag satsa på en fullvärdig "gaminglaptop" eller täcker en hyggligt speccad "vanlig" bärbar mina behov?

För referens sitter jag på en hopplockad budget-stationär med om jag inte missminner mig ett HD7770, AMD Athlon X4 860k Black Edition, 8gb, och någon överbliven icke-ssd hdd i ett skruttigt chassi.

Permalänk

@eduja: Tror nog du klarar dig med en "vanlig" laptop med 8250U, mx150, 8GB ram, 256gb ssd, om det då inte är ett nyare Civilization som du pratar om. Då behövs nog något kraftfullare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kongokalle:

@eduja: Tror nog du klarar dig med en "vanlig" laptop med 8250U, mx150, 8GB ram, 256gb ssd, om det då inte är ett nyare Civilization som du pratar om. Då behövs nog något kraftfullare.

http://cdon.se/hemelektronik/acer-aspire-a515-51g-512f-p41657...
6490kr
med 8250u och mx150 dock 6gb ram