Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Sökarna från 1993. En så dålig rulle att den blir rolig. Ett par exempel från filmen:

Ja, det är riktig Staffan Hildebrand-kvalite på den filmen. Du har väl inte missat att den har en uppföljare, Sökarna: Återkomsten. Låter som något för nästa filmkväll, om man är självplågare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Ja, det är riktig Staffan Hildebrand-kvalite på den filmen. Du har väl inte missat att den har en uppföljare, Sökarna: Återkomsten. Låter som något för nästa filmkväll, om man är självplågare.

Såg tvåan och den var bara usel, blev snabbspolning. Ettan är sanslöst dålig på ett underhållande sätt, inget jag skulle se om i närmaste framtiden, men jag fick mig ett par härliga skratt. Staffan Hildebrands "mästerverk" G och Stockholmsnatt med Paolo Roberto som Kungen av Kungsan.

Permalänk
Medlem

Law abiding citizen - Spännande thriller om en nisse vars familj mördas så han tar ut det på rättssystemet. Bra underhållning på en icke djup nivå. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg den här Cloverfield Paradox, ingen höjdare, 4/10 solar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kong Skull Island blev det ikväll, faktiskt bra. Var skeptisk innan men positivt överraskad. 6.75/10

Blivit otroligt dåligt med film sista åren (mest gått i serier på Netflix och någon enstaka film) dags att ta ikapp med nya uhd blu-ray spelaren

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Inaktiv

Happy Death Day 2017, http://www.imdb.com/title/tt5308322/

Filmen handlar om en tjej som upplever hennes födelsedag om och om igen, dagen slutar med att hon blir mördad. Det gäller då för henne att lista ut vem mördaren är och jag gissade rätt direkt.

Det är alltså en film som fungerar som:
Måndag hela veckan (Groundhog Day), http://www.imdb.com/title/tt0107048/
Naken http://www.imdb.com/title/tt0269604/
Naked (engelsk remix av ovanför) http://www.imdb.com/title/tt6048930/
Edge of Tomorrow, hhttp://www.imdb.com/title/tt1631867/

Dessa filmer bortsett från den Naked rekommenderar jag alla att se, Naked är inte kass så, men man överlever utan att ha sett den.

Betyg på Happy Death Day 2017 så helt klart sevärdig, jag tycker den missar en hel del och fokus ligger fel. Men jag var kanske inte heller målgruppen. Vill man se en tidsloop film av scream stil, så finns det denna film att se.

Hur jag listade ut mördaren, står nedanför i spoilern:

Har man sett x tusen antal thrillers så har man ett bra underlag för att gissa vem mördaren är. Ta topprankade filmen The Usual Suspects, den som ej prickar ut Keyser Söze direkt har ej sett många thrillers.

Och nästan alla filmer med att gissa mördare blir förstörda. Undantaget är filmer som jag hatar, där mördaren kommer in sent i filmen. Tro tusan att man ej kan gissa rätt på vem mördaren är innan den ens har varit med i filmen.

Dold text
Permalänk
Medlem

The Cloverfield Paradox
2/10

Kunde ärligt talat inte se klart mer än 80%... men gillade att dom hade med snubben från IT crowd

Permalänk
Medlem

Power Rangers (2017)
Blev positivt överraskad. Det är en rätt underhållande popcornfilm. Bra mycket bättre än en del andra filmer med ungdomar som t.ex. skräpet Allegiant. Det sagt så är det förstås inte någon epos man kommer komma ihåg speciellt länge, men jag gillade den för vad den är.

Permalänk
Medlem

Snubblade över Mute (2018) på Netflix
Alexander Skarsgård i en Mystery, Sci-Fi, Thriller
Lite rörig men sevärd 8/10 bananer

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Blev äntligen av att se 12 Years a Slave (2013). Mycket bra, 8/10.

Permalänk
Medlem

The Recall, länge sen man såg en film med Wesley Snipes som inte var Blade.
Filmen i sig var så där, handlingen och skådisarna.... Nja. Men jag gillar att man fick se en del scener som många andra sci-fi filmer inte visar.
Ger den en 5/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Baskin. En turkisk skräckfilm så udda att den nog inte går att betygsätta

http://www.imdb.com/title/tt4935418/

Permalänk
Medlem

Power Rangers - helt OK förutsatt du är 12 år eller yngre...
Jisses vilket skräp!
Mental notering till mig själv, se INTE tvåan som säkert lär ploppa ut från Hollywood.

Permalänk
Medlem

The book of Eli - Mycket bra Apocalypse film med Drexel wexlington. Skön känsla, härligt våld men löjligt att

Nope

Dold text

9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Day - Efter-akopalyspen film om kannibaler och vemodighet. Rätt välgjord med trist grå stämning och elände. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Inaktiv

King Arthur: Legend of the Sword (2017) Finns nu på Netflix, betyg 6 trästolar av 10.

En liten annorlunda story kring svärdet som handlar om King Arturs pojke och farbrodern som slöt en pack med de onda magikerna. Filmen var enligt mitt tycke för lång, nästan 2h 10minuter och jag satt där och tänkte kan filmen inte för tusan sluta snart? Filmen var inte dålig så, men för utspädd enligt mitt tycke.
Handlingsmässigt gav den ingenting, en klassisk hjältefilm där hjälten är en mes i början och man har sett om inte 50 filmer med exakt samma händelseförlopp. Men visst ny story på excalibur och lite action för den som vill se detta.

Permalänk
Medlem

The day after tomorrow - Snö, is och kyla. Känns igen. Filmen är ju väldigt välgjord även om något överdriven. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Get out 7.5/10 skön annorlunda film som lyckades hålla intresset kvar till slutet.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

SPF-18, riktig Netflix-höjdare.
1/10...

Permalänk
Medlem

Black Panther - Vet inte vad jag ska tycka. Den var väl ball och så, men inget märkvärdigt. Iron Man filmerna är nog min favorit so far, dom gav verkligen en wow-känsla när dem begav sig. Guardians of the Galaxy är riktigt bra också, men Black Panther? Meh, känns mest som en pre-runner inför Infinty War så man vet vem han är typ.

Filmen var inte dålig. Lite intetsägande bara jämför med tidigare Marvel filmer.

7/10

Permalänk
Medlem

The Post (2017) Jag kände redan till hela historian från en dokumentär så det var inte direkt några överaskningar i filmen för mig. Betyg: Sevärd.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Jumanji (2017) Min typ av film 7/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Jumanji (2017) Min typ av film 7/10

Skickades från m.sweclockers.com

Såg också denna på BIO senast...
Skulle nog tom ge 8/10. Har man sett ursprungsfilmen som barn, bör man se denna.

Jag fick skratta gott iaf, och var kul att de gjort så många referenser till ursprungliga filmen från 1995. Robin Williams gjorde den bra faktiskt på den tiden också.

Små saker i denna nya var otroligt roliga dock... som deras förmåga. Och faran av att äta "kaka"
Vissa av skämten är dock... "vuxna" så man ifrågasätter deras fr 11år tänk lite, men där var skämt i alla åldrar. Hela salongen höll på att dö av skratt när någon skulle lära sig flörta dock...

Kan säga att Jack Black måste ha haft otroligt kul när han övat för denna rollen... för de situationerna han hamnat i med sin karaktär, är bara underliga ibland.

Finns en del... "äckliga" bitar också, där "skurken" (Van Pelt) verkligen får en att rysa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Såg också denna på BIO senast...
Skulle nog tom ge 8/10. Har man sett ursprungsfilmen som barn, bör man se denna.

Jag fick skratta gott iaf, och var kul att de gjort så många referenser till ursprungliga filmen från 1995. Robin Williams gjorde den bra faktiskt på den tiden också.

Små saker i denna nya var otroligt roliga dock... som deras förmåga. Och faran av att äta "kaka"
Vissa av skämten är dock... "vuxna" så man ifrågasätter deras fr 11år tänk lite, men där var skämt i alla åldrar. Hela salongen höll på att dö av skratt när någon skulle lära sig flörta dock...

Kan säga att Jack Black måste ha haft otroligt kul när han övat för denna rollen... för de situationerna han hamnat i med sin karaktär, är bara underliga ibland.

Finns en del... "äckliga" bitar också, där "skurken" (Van Pelt) verkligen får en att rysa.

Håller med till 100%

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

American Made
Bra, lättsam och rolig.
8/10

Office Space
Klockren 10/10

"Oh, and remember: next Friday... is Hawaiian shirt day."

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Lego Master

Inte sett än, men tänker se Annihilation på Netflix ikväll. Verkar intressant.
http://www.imdb.com/title/tt2798920

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Geostorm , riktigt dålig film.
Sen är Gerard Butler så fruktansvärt träig och tråkig

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Inte sett än, men tänker se Annihilation på Netflix ikväll. Verkar intressant.
http://www.imdb.com/title/tt2798920

Jajamensan , den får vi se ikväll

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Senaste jag såg var "Miss Sharon Jones!" på Netflix.

En dokumentär om soul- och funksångerskan Sharon Jones. Gillar man soul & funk och vill se en dokumentär om en färgstark person så kan jag gott rekommendera filmen. Hennes musik finns också på Spotify.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"