Theme Hospital-inspirerade Two Point Hospital visas i nytt videoklipp

Permalänk
Melding Plague

Theme Hospital-inspirerade Two Point Hospital visas i nytt videoklipp

Tidigare under året avtäcktes Two Point Hospital, som är en tematisk uppföljare till Theme Hospital. I ett nytt videoklipp ger nu utvecklarna en första titt på spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bring it on.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kan inte vänta!
Detta är en titel som jag faktiskt skulle vilja se öppna alpha och betatester på så att man kan leka lite redan nu!

Permalänk
Medlem

Ska bli kul, brukar dra igång den gamla lite då och då och köra ett par banor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

är fett pepp på detta

Visa signatur
Permalänk

Memories...

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem

Undra om det kommer in kaoz-folk på akuten och hotar personalen som i verkligheten

Permalänk
Medlem

Tycker de tänker i helt rätt banor här! Verkar som att de lyckats behålla atmosfären från Theme Hospital, men ändå lagt till väldigt mycket nya grejjer.

Ser verkligen fram emot detta. Har inte lirat single player spel alls sen... första Theme Hospital. True story. Kanske lirat AoE eller WC3 mot bottar o.s.v. men single player spel i övrigt har jag inte haft intresse för. Theme Hospital 2.0 tho

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk

Kul! Och dubbelkul att det är originalskaparna som ligger bakom. Jag gillar även att spelet inte har något spikat releasedatum, då jag tolkar det som ett tecken på att de tar sig tid att putsa färdigt på det utan att stressa.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Medlem

Ojoj nostalgitripp
Håller tummarna för en värdig uppföljare på orginalet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Första spelet är legendariskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det här spelet på svenska skulle vara pricken över i.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar.

Permalänk
Skrivet av backspace:

Det här spelet på svenska skulle vara pricken över i.

Jag brukar föredra originalspråk, men i det här fallet är jag benägen att hålla med. För det första minns man ju namnen på alla rum och prylar från när man spelade Theme Hospital, och rent allmänt känns sjukhus som en familjär miljö som gör sig mycket bra på ens eget språk. Dessvärre är jag 99 % säker på att det var EA som beställde översättningen för Theme Hospital (precis som för Diablo 1, Dungeon Keeper, Theme Park World etc.), och jag misstänker att SEGA inte kommer att vara lika generösa.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Avstängd

Så jäkla taggad

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Bygger man moderna sjukhus med element?

"Radiator" får mig att direkt känna att det rör sig om väldigt Theme Hospital inspirerat

Men nog roligt ändå så

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Bygger man moderna sjukhus med element?

"Radiator" får mig att direkt känna att det rör sig om väldigt Theme Hospital inspirerat

Men nog roligt ändå så

Absolut, under fönster sätter man oftast radiatorer, dock med styrventiler så du slipper fara och skruva där själv

för övrigt är jag super taggad på detta spel, älskade originalet när man var liten

Permalänk
Medlem

Ser fram till denna release, hoppas det blir fri från mikrotransaktioner.

Jag köpte Theme Hospital på skiva någon gång runt 2001, Theme Park följde då med.

Theme Hospital har jag spelat igenom intill flera gånger vid det här läget. CD'n gick synder men GOG räddade mig där fast GOG versionen saknar Win 9x versionen som fanns på min CD version.

Sen hittade jag CorsixTH som gör att man kan spela spelet nu igen utan DOSBox. Dock är CorsixTH fortfarande under utveckling och vissa saker fungera inte 100% än.
Där finns också en mod som tillföra gravida kvinnor till spelet. Dock har jag inte fått detta att fungera än.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Kan inte vänta!
Detta är en titel som jag faktiskt skulle vilja se öppna alpha och betatester på så att man kan leka lite redan nu!

Det kommer inte hända

Skrivet av Steam:

Are you coming to Early Access?

We have no plans to bring Two Point Hospital to Steam’s Early Access platform. I’m afraid you’ll just have to wait until later in the year when we release the game! But if you’re keen to see a peek of what you can expect, be sure to stay tuned to our social channels for screenshots, updates and even gameplay videos in the coming months. See links above!

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Inaktiv

Wow! Det blir kul. Lirade massor med Theme Hospital förr.
Hoppas på massa mer komplixitet så det finns mycket att upptäcka.

Permalänk
Medlem

Hoppas de går all in och låter oss blippa in cheatcodes på telefonen som i TH (och ge nån form av nod till orginalet), goddamn, nostalgi!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Sänka kostnaderna för uppvärmning i elementen precis innan månadskiftet. Blockera för hälsoinspektör med bänkar om det är en epidemi. Härliga gamla tider.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Hoppas de går all in och låter oss blippa in cheatcodes på telefonen som i TH (och ge nån form av nod till orginalet), goddamn, nostalgi!

Telefon,,, dagens ungdom. suck (Säger jag som bara är 30år) faxmaskin är det ju

Skämt åsido, det var en av de fyndigare funktionerna. Det och att sedan få höra "Varning, Sjukhusföreståndaren fuskar" på svenska i högtalarsystemet..

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etherhawk:

Telefon,,, dagens ungdom. suck (Säger jag som bara är 30år) faxmaskin är det ju

Skämt åsido, det var en av de fyndigare funktionerna. Det och att sedan få höra "Varning, Sjukhusföreståndaren fuskar" på svenska i högtalarsystemet..

Ah just ja.. det var så längesen att jag kom bara ihåg formen av en telefon My bad!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |