Google avslöjar säkerhetshål i Microsoft Edge

Permalänk
Medlem

Edge vem då?

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orber:

Visst de kanske kunde fixat det tidigare men tror inte Google går ut med de säkerhetshål som Chrome har inom samma tidsram. Känns lite små fult.

Project Zeros bugtracker finns här, och listar en hel del säkerhetshål i Chrome. De flesta fixas inom 90 dagar, men här är t.ex. ett säkerhetshål som Project Zero publicerade p.g.a. att deadlinen löpte ut (och som fortfarande inte är fixat). Så jo, Google verkar faktiskt publicera sina egna säkerhetshål på samma villkor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Edge är överlägset bättre än skräpet Chrome.
Jag använder Edge dagligen och vet många andra som gör det med.

"Överlägset bättre" "skräpet Chrome"

Edge är en bra webbläsare, men det skadar inte att hålla igen på överdrifterna lite. Men jag antar att det är så i det binära tyckandets samhälle, antingen är det bäst eller så suger det, annars blir man inte hörd.

Jag kör båda nästan dagligen, privat kör jag numera Firefox som jag trivs med.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Buio:

"Överlägset bättre" "skräpet Chrome"

Edge är en bra webbläsare, men det skadar inte att hålla igen på överdrifterna lite. Men jag antar att det är så i det binära tyckandets samhälle, antingen är det bäst eller så suger det, annars blir man inte hörd.

Jag kör båda nästan dagligen, privat kör jag numera Firefox som jag trivs med.

Har testat Chrome några gånger och det är skräp.
Läcker minne som ett såll och är segt bla.

Pale Moon är min Daily Driver och Edge används till media, typ YouTube osv då Mozilla ligger långt efter på den biten.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Har testat Chrome några gånger och det är skräp.
Läcker minne som ett såll och är segt bla.

Pale Moon är min Daily Driver och Edge används till media, typ YouTube osv då Mozilla ligger långt efter på den biten.

Jag upplever inte de problemen du beskriver med Chrome, men jag är bara 1 person.

Edge är bäst för en del media just nu, på grund av Microsofts H.265 (HEVC) stöd i Win10. Ger mycket bättre kvalite på Netflix t.ex. än Chrome.

Permalänk
Medlem

@RVX: Var tvungen att verifiera detta... samma för mig, vilket mök!

För att sälla mig till övriga vittnesmål och subjektiva åsikter: Använder Edge uteslutande på jobbet för jag vill ge det en ärlig chans men tycker den suger fetröv om jag ska vara ärlig. Bara en sådan sak att den inte vill tillåta insticksporgram att starta automatisk är störande.
Jag har sett reklamen som lovar att Edge är den snabbaste webbläsare som sett dagens ljus men i praktiken, för mig, är Edge långsammare på precis allt. Dessutom fryser den ibland och jag tvingas stänga fliken eller hela läsaren. Händer aldrig i Chrome som jag använder hemma, aldrig. Emellanåt använder jag Edge hemma också med samma resultat. Man undrar ju hur det kan komma sig att upplevelserna är så olika?

Jobbdator: i7-7500U, 16GB och M.2 SSD 512 GB Win10Ent DA och BitLocker
Hemdator: i7-8700, 16 GB och M.2 SSD 512 GB Win10Home

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@Bruce Wayne: Var tvungen att verifiera detta... samma för mig, vilket mök!

För att sälla mig till övriga vittnesmål och subjektiva åsikter: Använder Edge uteslutande på jobbet för jag vill ge det en ärlig chans men tycker den suger fetröv om jag ska vara ärlig. Bara en sådan sak att den inte vill tillåta insticksporgram att starta automatisk är störande.
Jag har sett reklamen som lovar att Edge är den snabbaste webbläsare som sett dagens ljus men i praktiken, för mig, är Edge långsammare på precis allt. Dessutom fryser den ibland och jag tvingas stänga fliken eller hela läsaren. Händer aldrig i Chrome som jag använder hemma, aldrig. Emellanåt använder jag Edge hemma också med samma resultat. Man undrar ju hur det kan komma sig att upplevelserna är så olika?

Jobbdator: i7-7500U, 16GB och M.2 SSD 512 GB Win10Ent DA och BitLocker
Hemdator: i7-8700, 16 GB och M.2 SSD 512 GB Win10Home

Intressant, vet du vilken version du använder?
Visst jag kan förstå att det kan vara kul att använda båda... Men att helt utesluta det andra är vara korkat av dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Intressant, vet du vilken version du använder?
Visst jag kan förstå att det kan vara kul att använda båda... Men att helt utesluta det andra är vara korkat av dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Microsoft Edge 41.16299.248.0
Microsoft EdgeHTML 16.16299

och

Version 64.0.3282.167 (Officiell version) (64 bitar)
Hänger inte med på sista meningen men jag har inga begräsningar utan kan använda vilka program jag vill.

Det enda Edge duger till hemma är Netflix....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Microsoft Edge 41.16299.248.0
Microsoft EdgeHTML 16.16299

och

Version 64.0.3282.167 (Officiell version) (64 bitar)
Hänger inte med på sista meningen men jag har inga begräsningar utan kan använda vilka program jag vill.

Det enda Edge duger till hemma är Netflix....

Hmmm, ska göra lite efterforskningar imorgon och kolla vilken version jobbet använder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

...Smidigt UI och rapp som attan...

Bara för mig som det är den hackigaste upplevelsen på 10 år? Bröt nästan ihop innan jag fått ner chrome sist jag installerade om datorn..
Får se om det går att starta och gå till valfri hemsida på under 10 sekunder någon gång i framtiden, men jag är skeptisk efter senaste upplevelsen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Edge är överlägset bättre än skräpet Chrome.
Jag använder Edge dagligen och vet många andra som gör det med.

Har testat den få gånger, oftast när jag installerat om windows bara för ladda ner drivrutiner och 90% av gångerna hänger sig webbläsaren/tabs så jag får starta Internet Explorer bara för ladda ner chrome för ner drivrutiner.
Blir oftast så på alla datorer jag bygger åt kompisar/släkt.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Har testat Chrome några gånger och det är skräp.
Läcker minne som ett såll och är segt bla.

Pale Moon är min Daily Driver och Edge används till media, typ YouTube osv då Mozilla ligger långt efter på den biten.

Problemen med Edge är ett antal. Finns knappt några tillägg.. Ser hemskt ut.. segare uppdateringar samt större säkerhetsrisk än Chrome. Har sällan problem med Chrome men Edge har jag oerhörda problem med. Crashar var och vartannat. Man märker fort att det är ett Internet Explorer om Explorer fått sig en overhaul till Win 10 edition.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Bara för mig som det är den hackigaste upplevelsen på 10 år? Bröt nästan ihop innan jag fått ner chrome sist jag installerade om datorn..
Får se om det går att starta och gå till valfri hemsida på under 10 sekunder någon gång i framtiden, men jag är skeptisk efter senaste upplevelsen.

Funkar hur bra som helst för mig både på datorn i signatur samt på jobblaptopen

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Tro det eller ej men Edge kommer bli standard där jag jobbar (ca 13500 datorer) så då kommer dom få åtminstone 13500 users

Då blir ju användarbasen i klass med Chrome då.

Edge är bra på vissa enheter, speciellt riktigt klena enheter som surfplattor med dåligt med minne.

Sedan är det ju rätt festligt att Google rapporter fel på andras produkter istället för att fixa sina egna.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som drar på mig jobbfolfiehatten och tror att Googles är ett projekt att dra bort uppmärksamheten från dem själva för en stund.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ElyziuM:

Har testat den få gånger, oftast när jag installerat om windows bara för ladda ner drivrutiner och 90% av gångerna hänger sig webbläsaren/tabs så jag får starta Internet Explorer bara för ladda ner chrome för ner drivrutiner.
Blir oftast så på alla datorer jag bygger åt kompisar/släkt.

Konstigt sånt där. Har använt det i drygt ett år, (kom från Chrome) och för mig har det flutit på riktigt bra. Både på jobb laptopen och hem-datorn i signaturen. Vi har även ca 80st datorer på kontoret. Har inga klagomål på Edge där (som kommer i som standard i vår deployment)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Edge är bra på vissa enheter, speciellt riktigt klena enheter som surfplattor med dåligt med minne.

Detta är en av många anledningar till att jag använder Edge. Helt klart äverlägsen Chrome och Firefox när det gäller lite klenare hårdvara.

Däremot tycker jag det är synd att jag måste in på about:flags för att kunna kontrollera hur Edge ska fungera med pekskärm (exempelvis för att motverka att menyer stängs direkt efter man pekat på de). Där finns även andra bra inställningar som vanliga användare missar.

Sedan är utbudet av extensions begränsat i Edge, men uBlock Origin och Ghostery finns!

Det enda jag verkligen ogillar med Edge, är att det fortfarande bara går att uppdatera tillsammans med Windows 10. Jag som kör en äldre 10:a är även fast med en äldre version av Edge (vilket dock verkar bra i just detta fallet). Windows 10 1703 känns som en av de stabilare releaserna hittills. 1709 kommer jag hålla mig borta ifrån så länge jag kan.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av THB:

Edge är överlägset bättre än skräpet Chrome.
Jag använder Edge dagligen och vet många andra som gör det med.

Skrivet av VadSaDu:

Håller faktiskt med, trots jag använder Chrome endast pga jag kan inte föra över alla bokmärken till Edge..

Jag har aktiverat bokmärkesfältet upptill, men inget vill synkas till Edge och jag orkar inte pilla med eländet, Chrome känns smidigare om man har Androidtelefoner och behöver snabb synkning mellan enheterna.

Skrivet av RVX:

+1
Är en oerhört underskattad webbläsare, en del av hatet ligger väl kvar i föraktan från Explorer 6.0 hos en del. Men vad vet jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av ÖrjanKlas:

Va! visste inte att det fanns en sån förakt för Edge... Jag använder firefox quantum men Edge är det ju inget fel på tycker jag

Skrivet av Nioreh83:

Edge är en väldigt kompetent browser. De som pissar på den har nog inte hängt med och tror att det är samma som gamla IE.

Edge är en webbläsare med en stora funktionsbrister som gör den hopplös att använda seriöst, den har inte en avslutaknapp så att man måste använda aktivitetshanteraren för att stänga ner den, den resettar öppna flikar/fönster vid varenda uppdatering, det går inte att högerklicka på tex bilder och kopiera adressen till dem, den ger usla möjligheter till kontroll av media, den har 100 tals mer eller mindre allvarliga brister som gör den hopplöst jobbig att använda, det känn som att köra med en nerlåst funktionslös app och det är väl det MS vill, bort med program och in med appar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

Tro det eller ej men Edge kommer bli standard där jag jobbar (ca 13500 datorer) så då kommer dom få åtminstone 13500 users

Jag hoppas ni inte kör AMD-prollar för det är något riktigt galet med Edge och Ryzen i alla fall. Har gjort två rena installationer och Edge är helt obrukbar, knappt så man lyckas komma till någon sajt överhuvudtaget... Efter ett par omstarter av webbläsaren, oändligt många reloads lyckades jag båda gångerna tillsist ladda ner en annan webbläsare som tro det eller ej faktiskt fungerar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ulanddanne:

Jag hoppas ni inte kör AMD-prollar för det är något riktigt galet med Edge och Ryzen i alla fall. Har gjort två rena installationer och Edge är helt obrukbar, knappt så man lyckas komma till någon sajt överhuvudtaget... Efter ett par omstarter av webbläsaren, oändligt många reloads lyckades jag båda gångerna tillsist ladda ner en annan webbläsare som tro det eller ej faktiskt fungerar.

Är det problemet med att Edge avslutas inom någon sekund efter den startats? Har det problemet på jobbdatorn (Xeon) vilket gör webbläsaren oanvänd 9 fall av 10. Kör Firefox istället likt jag gör privat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Har testat Chrome några gånger och det är skräp.
Läcker minne som ett såll och är segt bla.

Pale Moon är min Daily Driver och Edge används till media, typ YouTube osv då Mozilla ligger långt efter på den biten.

Att anklaga Chrome för att konsumera minne ligger lite i grunden hur deras webbläsare är uppbyggd. Chrome delar upp varje flik, plugin osv i en egen process. Så om en flik/plugin crashar dra det inte med hela webbläsaren. Det är lite av en win/lose situation, man konsumera mer minne men samtidigt vinner man stabilitet. Sen kan man tillägga att det finns extensions som man kanske har installerat som också konsumerar mycket minne.

Sån innan man börjar kasta skit på något bör man vet anledningarna bakom den höga konsumtionen.

Jag personligen går inte i närheten av Edge/Explorer. Då jag tycker att ett företag som Microsoft borde inte producera en webbläsare som är av så pass dålig kvalité.

Visa signatur

Chassie: Corsair Graphite 600T - Mobo: Asus P8P67 - CPU: Intel i7 2600K - CPUkylare: Corsair Hydro H80 - RAM-minne: 12 Gb Corsair Dominator - GPU: EVGA 680GTX FTW+ 4GB - PSU: Corsair AX 850 GOLD - HDD: Intel 330 Series 2.5 OS: W7 Pro - Keyboard: Logitech Illuminated

Permalänk
Medlem

You could say, you are living on the edge.

ehehehehe (kill me now)

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Någon som använder Edge som vet hur bra edge hanterar flera miljoner bokmärken?
Ett gammalt problem med Chrome är att jag måste ta bort dom gamla annars tar det 5-6 sekunder att få upp listan, och det finns inget enkelt sätt att arkivera utan man får helt enkelt exportera till en fil och gömma undan någon stans xD

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Är det problemet med att Edge avslutas inom någon sekund efter den startats? Har det problemet på jobbdatorn (Xeon) vilket gör webbläsaren oanvänd 9 fall av 10. Kör Firefox istället likt jag gör privat.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är att den bara står och tuggar och efter 30-40 sekunder oavsett vilken sida man försöker nå sen kraschar den, olyckligtvis slog mig aldrig tanken att IE faktiskt finns kvar i Windows 10 vilket hade sparat mig en hel del oro om jag hade använt den istället för Edge som onekligen verkar dras med rätt stora problem.

Har faktiskt använt Edge med mina tidigare datorer (intel) och inte upplevt några problem alls, det var förstås andra versionsnummer av Windows 10 så jag kan inte med säkerhet säga att det är ett isolerat problem till just Ryzen.

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Jag använder själv Edge både privat och på jobbet och är riktigt nöjd med den. Smidigt UI och rapp som attan. Föredrar även hur Edge låter användare välja mellan "spara/spara som/kör". Fungerar mycket smidigare än i Chrome enligt mig.

Firefox är det egentligen ingen fel på heller- och jag gillar att det är open source - men det kändes betydligt segare så jag gick tillbaka till Edge igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det lilla jag kör Windows är jag beredd att hålla med gällande Edge. Det känns som ett modernt Windows-program bör göra gällande UI. Allt för många program som har kvar Windows 95-stuk på användargränsnittet.

Ang. Firefox – har du testat det sen version 57 (Quantum)? Har blivit markant snabbare sen dess. Kör det som huvudwebbläsare (dock i macOS) sen en tid tillbaka och när nöjd – håller ångan uppe trots 50+ flikar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Testpilot
Skrivet av RVX:

+1
Är en oerhört underskattad webbläsare, en del av hatet ligger väl kvar i föraktan från Explorer 6.0 hos en del. Men vad vet jag.

Så länge Edge inte stödjer plugins så som uBlock, Privacy Badger, BetterTwitchTV, YouTube Magic och TamperMonkey så kommer jag personligen aldrig röra Edge

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Så länge Edge inte stödjer plugins så som uBlock, Privacy Badger, BetterTwitchTV, YouTube Magic och TamperMonkey så kommer jag personligen aldrig röra Edge

uBlock Origin har funnits i över ett år. Ghostery fungerar också fin-fint! Övriga har jag däremot sämre koll på.

Så kanske dags att börja röra Edge? Sedan går det även att installera plugins utanför Windows Store, då just deras butik är under all kritik!

Här är ett fåtal av de Extensions som finns för Edge:
https://www.microsoft.com/en-us/store/collections/edgeextensi...

Utanför Microsoft Store:

http://www.thewindowsclub.com/install-edge-extension-from-out...

Ett tips är att söka upp de plugins man vill ha först och sedan se om de finns utanför Windows Store. Exempelvis så fanns uBlock Origin tillgängligt långt innan det dök upp på svenska Microsoft Store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Så länge Edge inte stödjer plugins så som uBlock, Privacy Badger, BetterTwitchTV, YouTube Magic och TamperMonkey så kommer jag personligen aldrig röra Edge

Nej, bristen på plugins är dess största nackdelen kan jag tycka. Å andra sidan finns i alla fall adblock plus vilket är guld då jag endast använder Edge på HTPC'n med youtube osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Edge är en webbläsare med en stora funktionsbrister som gör den hopplös att använda seriöst, den har inte en avslutaknapp så att man måste använda aktivitetshanteraren för att stänga ner den, den resettar öppna flikar/fönster vid varenda uppdatering, det går inte att högerklicka på tex bilder och kopiera adressen till dem, den ger usla möjligheter till kontroll av media, den har 100 tals mer eller mindre allvarliga brister som gör den hopplöst jobbig att använda, det känn som att köra med en nerlåst funktionslös app och det är väl det MS vill, bort med program och in med appar.

Det här med avslutarknapp begriper jag inte, den körs ju i ett fönster som dom flesta program, är väl bara att stänga ner fönstret genom att trycka på krysset så försvinner den ju.
Eller missuppfattar jag dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Edge är en webbläsare med en stora funktionsbrister som gör den hopplös att använda seriöst, den har inte en avslutaknapp så att man måste använda aktivitetshanteraren för att stänga ner den, den resettar öppna flikar/fönster vid varenda uppdatering, det går inte att högerklicka på tex bilder och kopiera adressen till dem, den ger usla möjligheter till kontroll av media, den har 100 tals mer eller mindre allvarliga brister som gör den hopplöst jobbig att använda, det känn som att köra med en nerlåst funktionslös app och det är väl det MS vill, bort med program och in med appar.

Ok visst, jag har inte saknat någon funktion som jag använder men kan förstå att en expert som du inte gillar det