Tryckkokare/slowcooker/multicooker - koptips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

Tryckkokare/slowcooker/multicooker - koptips?

Hemma hos oss har vi lagat det så trevligt att jag skoter allt i koket och min fru tar all tvatt och det mesta av stadningen - tar ratt mycket av min tid men av grader i helvetet så ar matlagning inte ens i narheten av tvatt/stad. Kan val till stor del bero på att jag tycker det ar kul att laga mat.

Hoppas nu man kan få lite tips från andra kulinariskt intresserade clockers. Såg i dag reklam for Amazons Instant Pot och slogs av tanken att det kunde vara kul med en riktigt tryckkokare hemma. Men, vilken ska man slå till på? En snabb googling gav att Instant Pot inte saljs i Norge och gissar att frakt/tull smakar mer an det kostar från Amazon så... ar det någon som har positiva erfarenheter från nån annan apparat?

Prisområdet ar val uppåt 2k men med goda argument kan det overstigas

*edit*

Har googlat runt en stund nu och upptacker att man också borde vurdera slowcookers och/eller multicookers. Den har såg ju riktigt intressant ut, som exempel: Crock Pot Multicooker

i5 6600K @4,6 | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | 2133Mhz 4x4GB | ASUS GTX 1070 Rog Strix Gaming OC 8GB | 2x SSD 256+512GB | Seasonic 750W | Fractal Define R3 Chassi | BenQ 24' 1080p| CM Hyper 212X CPU Cooler | Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2002

Vi kör med en Instant Pot till allt möjligt, men kanske primärt att koka ris 1-2 ggr/vecka, kan bara rekommendera men såg precis som du att dom inte verkar leverera från amazon.co.uk/amazon.de något mer.