Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Hej!

Spelet har nog aldrig varit mer nybörjarvänligt. Väldigt lätt att sätta sig in i och att klara sig solo ska nog inte vara några problem.

Smaskigt. Tack.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

själv inte kört på länge, undrar dock när classic kommer ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

själv inte kört på länge, undrar dock när classic kommer ut?

Efter att nästa expansion har släppts, 2019-2020 typ

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Harddrive: ingen vet något än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Jag är absolut inte emot den här patchen, det är faktiskt mycket roligare att levla än tidigare! Missförstå mig ej. Problemet är dock dungeons och LFD. Det har ju blivit bra mycket "svårare" än tidigare vilket ställer högre krav på oss spelare, men så många gånger man stött på en tank som inte har någon aning om vad han håller på med, exempelvis. Hade en dungeon som tog ca 1 timme pga att jag var tvungen att förklara att allt man behöver göra är att hoppa, och skriva hoppa i chatten (Dock efter den så fick jag en hel del guld som gåva av en i gruppen, så kunde uppa mina heirlooms pga det). Så jag hade önskat ett mellanting där i "svårighetsgrad". Det är ju inte svårare utan bara att man måste hålla på lite längre, same shit but longer så att säga. Dock är ju levelingen roligare vilket gör helhetsbilden bättre. Så många ggr man stött på någon som frågar om man vill hjälpa till med en boss eller dylikt, så himla mysigt.

Ja...tyvärr möter man ju på spelare som har noll koll i dungeons. Har ju inte blivit bättre av att man de senaste åren kunnat plöja igenom allt utan större svårigheter, har säkert satt sina spår. När man aldrig behöver göra ens en del av en DPS "rotation" medan man levlar kommer folk till dungeons numera säkert och fattar nada t.ex.

Men att få förklara vad folk ska göra osv är ju inget jag reagerade på som jobbigt direkt, fast det är klart, är inget man behöver göra speciellt ofta den senaste tiden...det är ju sant , var ju dock så hela tiden under vanilla-wotlk så jag är väl för van från förr :P. Jag har dock inget problem med det, bara folk är trevliga osv så skiter jag i om en WC tar 2h eller 30min faktiskt. Man får anpassa sitt spel lite, hjälpa tank/healer lite extra och sånt tycker jag är skoj. Nyttja CC om jag kan osv osv. Alltid trevligt

Visst, tar längre tid om man bara vill levla förstås. Men har jag bara kul och är i en bra grupp värderar jag det högre än snabbhet. Tyvärr är det ju bara hopplöst ibland men för det mesta iaf kan man ju reda ut det. Och folk uppskattar ofta hjälpen som sagt. Tyvärr finns ju idioterna som bara skriver diverse könsord osv sen lämnar. Eller så stannar de pga de inte vill få deserter...men klagar på allt och alla och bara försöker ha bäst DPS osv...Nog blivit allt mer såna spelare på senare tid är min erfarenhet. Folk var alltid trevligare förr :-/

Haha, så folk får faktiskt be om lite hjälp med vissa quests numera. Har nog inte hänt på ett tag. Håller med, gillar sånt. Man själv som är mer erfaren kanske kan klara det genom smart spel, men en mer ovan spelare klarar det inte osv. Alltid trevligt att kunna vara till hjälp då :).

Jag minns under WOTLK på min Shaman....hade typ ICC gear på han och ibland när jag hade tråkigt köade jag upp för lite vanliga dungeons och heroics xD. Var alltid uppskattat även om vissa först blev lite skeptiska över vad jag gjorde där med min gear. Men de blev ju ibland mkt glada för ofta var det ju vid denna tid enbart dåligt gearat folk som gjorde dungeons/heroics. Vilket innebar alts, eller rentav nyare spelare som fattade nada.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Några frågor om SimulationCraft, kör det så fort jag satt på ny gear. Men så fort jag får upp något eller kikar atlas så ser den versatility och crit gear som en uppgradering över haste och mastery tycker jag, lirar fury warrior. Har jag råkat kryssa i nått knasigt i SC när jag simar eller drar den ilvl, stamina och strength före övriga stats? Eller kan talents påverka mycket på prioriteringen av stats?
Ganska ny på att använda SC så jag kanske förklarar dåligt, tycker bara pawn rekommendationerna inte riktigt följer fury warrior stat prio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Några frågor om SimulationCraft, kör det så fort jag satt på ny gear. Men så fort jag får upp något eller kikar atlas så ser den versatility och crit gear som en uppgradering över haste och mastery tycker jag, lirar fury warrior. Har jag råkat kryssa i nått knasigt i SC när jag simar eller drar den ilvl, stamina och strength före övriga stats? Eller kan talents påverka mycket på prioriteringen av stats?
Ganska ny på att använda SC så jag kanske förklarar dåligt, tycker bara pawn rekommendationerna inte riktigt följer fury warrior stat prio.

Får du samma om du kör raidbots?
https://www.raidbots.com/simbot

Tbh simma efter varje item om du inte vet vad du gör är inte värt det. Tiden du lägger på det är mer värt att lägga på att förbättra spelstilen.
För många klasser är det ju rekommenderat att inte alls simma egna statweights om man inte verkligen vet vad man gör.

Men ja talents påverkar, sen har väl fury en haste breakpoint. Simc har också ofta haste breakpoints som ibland inte är fysiskt möjliga att nå i spelet.
Även vad du simmar mot påverkar och antalet sims du kör. Vissa specs kör minst 50k för att få nå vettiga nummer att gå efter.
Ilvl och stamina är oftast värt noll, något du kan enkelt se i simc när du får dina resultat.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Får du samma om du kör raidbots?
https://www.raidbots.com/simbot

Tbh simma efter varje item om du inte vet vad du gör är inte värt det. Tiden du lägger på det är mer värt att lägga på att förbättra spelstilen.
För många klasser är det ju rekommenderat att inte alls simma egna statweights om man inte verkligen vet vad man gör.

Men ja talents påverkar, sen har väl fury en haste breakpoint. Simc har också ofta haste breakpoints som ibland inte är fysiskt möjliga att nå i spelet.
Även vad du simmar mot påverkar och antalet sims du kör. Vissa specs kör minst 50k för att få nå vettiga nummer att gå efter.
Ilvl och stamina är oftast värt noll, något du kan enkelt se i simc när du får dina resultat.

Tycker jag får liknande resultat i raidbots.
Ah okej, jag har hört tvärtom att man ska simma egna statsweight för det är ett bra sätt att få en balanserad gear, även för dem som inte är experter på sc.
Tycker du jag ska följa stat prion istället och sluta simma? Känns som jag måste läsa på lite om fury warrior och sc.

Permalänk
Medlem

@Locnox Det som är bra med SC/Raidbots är ju att du får ut din alldeles egna Pawn-string som är specifikt för ditt gear men denna gäller ju då för de förhållanden som man väljer. 1 target vs 3 targets så skiljer sig nog även ordningen på stat prion i ST och AoE.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Tycker jag får liknande resultat i raidbots.
Ah okej, jag har hört tvärtom att man ska simma egna statsweight för det är ett bra sätt att få en balanserad gear, även för dem som inte är experter på sc.
Tycker du jag ska följa stat prion istället och sluta simma? Känns som jag måste läsa på lite om fury warrior och sc.

SimYoSelf är standard svaret för om du inte tänker hosta upp 100€ för att ha någon som tar en timme och kollar din gear är det bästa valet.
Om du inte stadigt loggar kring 95-100% på de flesta bossarna skulle jag skita i att simma så ofta, du slösar i stort sett bara tid. För rankar du under 95% är det mest troligt inte din gear som är bromsen.
För att inte riskera att simma sig inkorrekt behöver man veta om haste buggar, man måste ändra längden på bossen och pilla med scale delta. Sen är ju standard sim ST patchwerk, sån boss finns inte. Så man behöver också simma för två target, tre target osv. Även en m+ sim.

Eller bara ta reda på haste breakpoint (om det finns) sen bara följa en standard statprio som är gjord av någon som orkat gå genom alla steg. Tar man t.ex stat prion som finns för SP på h2p eller hunters på IV så är den i det stora hela korrekt. Alla kämpar ju efter samma mål men kan ta lite omvägar genom titanforging.

För du kan simma din gear i timmar för att hitta bästa combon sen tappa allt du tjänat genom att missa en global eller trycka en skill i fel ordning.

Så imo slänger man bara in all gear och drar en top gear sökning då och då sen lägger tiden man tjänat på områden med bättre resultat (få sin rotation perfekt och lära sig bästa ställena att dra CDs för maximal dps).
Hade flera i min förra guild som kunde lägga 1-2h per dag på sims och inte fan blev de bättre på spelet för det.

Vet ej vart du kollat fury info men den bästa guiden är på mmo-c om jag minns rätt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

@Locnox Det som är bra med SC/Raidbots är ju att du får ut din alldeles egna Pawn-string som är specifikt för ditt gear men denna gäller ju då för de förhållanden som man väljer. 1 target vs 3 targets så skiljer sig nog även ordningen på stat prion i ST och AoE.

Ja precis, vill nyttja pawn för att få lite guide i vilken gear jag bör jaga rätt på. Jag har kört ST simms.
Men om jag gör fel i SC/raidbots så kanske jag jagar fel gear, vilket var min misstanke då mina strings får pawn att ofta förslå vers/crit gear över haste/mast. Annars gör SC/pawn rätt, bara jag som inte fattar.
Nyligen börjat lira wow igen efter långt uppehåll så det är mycket som är nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

SimYoSelf är standard svaret för om du inte tänker hosta upp 100€ för att ha någon som tar en timme och kollar din gear är det bästa valet.
Om du inte stadigt loggar kring 95-100% på de flesta bossarna skulle jag skita i att simma så ofta, du slösar i stort sett bara tid. För rankar du under 95% är det mest troligt inte din gear som är bromsen.
För att inte riskera att simma sig inkorrekt behöver man veta om haste buggar, man måste ändra längden på bossen och pilla med scale delta. Sen är ju standard sim ST patchwerk, sån boss finns inte. Så man behöver också simma för två target, tre target osv. Även en m+ sim.

Eller bara ta reda på haste breakpoint (om det finns) sen bara följa en standard statprio som är gjord av någon som orkat gå genom alla steg. Tar man t.ex stat prion som finns för SP på h2p eller hunters på IV så är den i det stora hela korrekt. Alla kämpar ju efter samma mål men kan ta lite omvägar genom titanforging.

För du kan simma din gear i timmar för att hitta bästa combon sen tappa allt du tjänat genom att missa en global eller trycka en skill i fel ordning.

Så imo slänger man bara in all gear och drar en top gear sökning då och då sen lägger tiden man tjänat på områden med bättre resultat (få sin rotation perfekt och lära sig bästa ställena att dra CDs för maximal dps).
Hade flera i min förra guild som kunde lägga 1-2h per dag på sims och inte fan blev de bättre på spelet för det.

Vet ej vart du kollat fury info men den bästa guiden är på mmo-c om jag minns rätt.

Ju mer du skriver ju mer känner jag att jag inte vet vad jag håller på med och borde lägga ner. xD
Tack för att du tar dig tid och förklarar! Ska leta reda på guiden på mm-c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Ja precis, vill nyttja pawn för att få lite guide i vilken gear jag bör jaga rätt på. Jag har kört ST simms.
Men om jag gör fel i SC/raidbots så kanske jag jagar fel gear, vilket var min misstanke då mina strings får pawn att ofta förslå vers/crit gear över haste/mast. Annars gör SC/pawn rätt, bara jag som inte fattar.
Nyligen börjat lira wow igen efter långt uppehåll så det är mycket som är nytt.

Pawn och simc har då varit med i leken sen mop (eventuellt tidigare).

Skrivet av Locnox:

Ju mer du skriver ju mer känner jag att jag inte vet vad jag håller på med och borde lägga ner. xD
Tack för att du tar dig tid och förklarar! Ska leta reda på guiden på mm-c.

Nej fan, men lägga tid på att simma är fel ställe att börja imo.
Simc är ett grymt verktyg men man måste använda det på rätt sätt om man ska förvänta sig bra resultat.
Vissa specs har det så enkelt att de kan simma hela tiden utan att behöva oroa sig. Men de klasser jag kan är hunter och priest, de kan inte simma utan att lägga tid på att lära sig simc (priest kör t.om magicsim t.om som är ännu ett steg).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Pawn och simc har då varit med i leken sen mop (eventuellt tidigare).

Senast jag lirade var TBC och en liten stund på releasen av wotlk.

Permalänk
Medlem

En fundering.
Nu har jag levlat upp en gubbe till 110. Förr var instanserna lite mer roliga och utmanande. Man var tvungen att samarbeta och både lära sig sin gubbe och bossarna. Problemet nu är att när jag lyckats komma upp till versioner av instanserna där det äntligen bjuds lite motstånd. (Bossarna lever i mer än 10 sekunder och man hinner med en rotation åtminstone)...då har jag egentligen ingen aning om hur bossen funkar. Jag har ju aldrig sett bossen leva mer än 10 sek! Jag har inte ens sett insidan av instanserna i mer än några minuter åt gången... eftersom man ska springa igenom i full jävla fart varje gång.
Det innebär att jag gör fel och blir utsparkad från adhd-grupperna.
Vet egentligen inte om jag har någon poäng här förutom att utvecklarna har ju verkligen kört spelet i botten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

En fundering.
Nu har jag levlat upp en gubbe till 110. Förr var instanserna lite mer roliga och utmanande. Man var tvungen att samarbeta och både lära sig sin gubbe och bossarna. Problemet nu är att när jag lyckats komma upp till versioner av instanserna där det äntligen bjuds lite motstånd. (Bossarna lever i mer än 10 sekunder och man hinner med en rotation åtminstone)...då har jag egentligen ingen aning om hur bossen funkar. Jag har ju aldrig sett bossen leva mer än 10 sek! Jag har inte ens sett insidan av instanserna i mer än några minuter åt gången... eftersom man ska springa igenom i full jävla fart varje gång.
Det innebär att jag gör fel och blir utsparkad från adhd-grupperna.
Vet egentligen inte om jag har någon poäng här förutom att utvecklarna har ju verkligen kört spelet i botten.

Förr när? I början på varje expansion är det så men annars har ju dungeons varit faceroll i minst tio år.
Spela första veckan av en expansion om du vill har motstånd i levling dungeons.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Precis. Förr för tio år sedan var det utmanande och belönande när man körde instanser på "samma" nivå. Nu springer man igenom även lvl 110 dungeons på två minuter.
Jag trodde det skulle bli lite utmaning åtminstone när gubben precis kom upp i maxlevel. Vet inte om jag kanske missat något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Precis. Förr för tio år sedan var det utmanande och belönande när man körde instanser på "samma" nivå. Nu springer man igenom även lvl 110 dungeons på två minuter.
Jag trodde det skulle bli lite utmaning åtminstone när gubben precis kom upp i maxlevel. Vet inte om jag kanske missat något.

Du har missat över ett år av gear, powercreep och nerfs till dungeons.
Random dungeons är "svåra" första veckan, men har alltid varit faceroll om spelarna hade lite hjärna.
Och eftersom mythic+ finns lär vanliga eller hc dungeons aldrig vara en utmaning igen vilket är bra för majoriteten av spelarna har ju noll koll på hur man spelar

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Spelat WoW sedan betan 2004, var mest aktiv i WoW 2004-2010. Vanilla/Classic och TBC var riktigt roliga tider när man spelade WoW, tyckte till stor del om WOTLK också men mycket av det som är i dagens/moderna WoW började komma i mitten och mot slutet av WOTLK som jag inte är så mycket för. Har spelat alla expansioner efter WOTLK men det har blivit att man spelat de första veckorna av releasen bara, känns som ett helt annat spel och jag har svårt i att finna samma glädje i att spela WoW idag som jag hade när jag spelade 2004-2010. Spelar idag på Vanilla och TBC private servers där jag har lika skoj som förr. Hoppas verkligen att vi får Classic och inga gameplay changes som en del önskar om. Jag är för en remaster/moderniserad grafik men de kan hålla bort allt annat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Greed:

Spelat WoW sedan betan 2004, var mest aktiv i WoW 2004-2010. Vanilla/Classic och TBC var riktigt roliga tider när man spelade WoW, tyckte till stor del om WOTLK också men mycket av det som är i dagens/moderna WoW började komma i mitten och mot slutet av WOTLK som jag inte är så mycket för. Har spelat alla expansioner efter WOTLK men det har blivit att man spelat de första veckorna av releasen bara, känns som ett helt annat spel och jag har svårt i att finna samma glädje i att spela WoW idag som jag hade när jag spelade 2004-2010. Spelar idag på Vanilla och TBC private servers där jag har lika skoj som förr. Hoppas verkligen att vi får Classic och inga gameplay changes som en del önskar om. Jag är för en remaster/moderniserad grafik men de kan hålla bort allt annat.

Har ungefär samma erfarenhet av spelet här, men jag fortsatte spela nån månad i varje expansion, legion är dock ett helt ok spel för mig i dagsläget då jag inte längre har tiden jag förr hade att lägga på spel. Har trots det inte spelat på ett år nu, funderar på att återvända - något saknas i vardagen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Du har missat över ett år av gear, powercreep och nerfs till dungeons.
Random dungeons är "svåra" första veckan, men har alltid varit faceroll om spelarna hade lite hjärna.
Och eftersom mythic+ finns lär vanliga eller hc dungeons aldrig vara en utmaning igen vilket är bra för majoriteten av spelarna har ju noll koll på hur man spelar

Svårt det där. Anledningen till att folk har noll koll blir ju för att man nerfat allt till facerollnivå, vilket leder till att folk har noll koll. Får hoppas att dom jobbar på med classic

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Svårt det där. Anledningen till att folk har noll koll blir ju för att man nerfat allt till facerollnivå, vilket leder till att folk har noll koll. Får hoppas att dom jobbar på med classic

En vanlig dungeon är ju svårare nu än vad raidsen i vanilla+tbc var så förvänta dig inte för mycket.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Funderar på att börja spela igen .
Men , Kommer det flyta bra med en 5930k @4.3ghz och ett 980 på 1440p?
Eller måste jag köpa en ny grafikbox för tusentals kronor ?
Tackar

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lars Mandel99:

Funderar på att börja spela igen .
Men , Kommer det flyta bra med en 5930k @4.3ghz och ett 980 på 1440p?
Eller måste jag köpa en ny grafikbox för tusentals kronor ?
Tackar

Det är bara att tanka spelet och spela gratis till level20 och där testa ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Funderar på att börja spela igen .
Men , Kommer det flyta bra med en 5930k @4.3ghz och ett 980 på 1440p?
Eller måste jag köpa en ny grafikbox för tusentals kronor ?
Tackar

Min 5820k klarar det super i 4.4Ghz. Men sitter med ett 1080ti
Har provat med mitt 980/980ti och funkar där också riktigt bra i Ultra
Men ja du ska inte ha några problem med din burk

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Funderar på att börja spela igen .
Men , Kommer det flyta bra med en 5930k @4.3ghz och ett 980 på 1440p?
Eller måste jag köpa en ny grafikbox för tusentals kronor ?
Tackar

Grafikkortet spelar nästan ingen roll alls i wow och ska du raida lär du sänka allt till low för att slippa lagg oavsett dator =D
Mitt 980 låg på 20-50% load när jag spelade i 2560x1440 (low för raids, ultra för dungeons/world).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Sådär, en sak färdig innan BFA. Fixade nyligen Underlight Angler, troligtvis näst jobbigaste grinden jag gjort efter Netherdrakes-mounten. Dags att fixa Best Friends med alla fisher friends nu bara så man har den skiten färdig också.

Då återstår det i princip en sak kvar innan BFA och det är Violet Spellwing, så trist att folk tar sådana hudlösa mängder guld(150k guld) för att boosa en. Minns att jag endast betalade runt 25k guld för moose-mounten.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Inaktiv

Måste man ha ngn typ av ursprungligt spel eller kan man som noobie köpa Legion o starta därifrån. Tänkte mest på att det verkar vara exp pack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201614:

Måste man ha ngn typ av ursprungligt spel eller kan man som noobie köpa Legion o starta därifrån. Tänkte mest på att det verkar vara exp pack.

Har du inte World of Warcraft så måste du köpa grundspelet, Battle Chest heter det väl nu + Legion.
Har du World of Warcraft så behöver du bara köpa senaste expansionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är sugen på att börja spela igen , slutade när return to Karazhan kom .
Är det värt att hoppa in igen nu ? Har det hänt mycket sen dess?