Permalänk
Skrivet av Buio:

Logitech X56 HOTAS

Fortfarande bara för högerhänta.

Permalänk
Medlem

Har grejat med kontroller under lång tid, också byggt egna.

Den här setupen ger både höger och vänster samtidigt.

VirPil Mongoos T50 - Dual Controller Review
https://www.youtube.com/watch?v=ASNLt0ZcRUU
Reviewern ger någon promokod/rabatt på identisk setup.

Nackdelen är väl att de inte har någon analog styrspak på joysticken, men annars får man allt i ett, inklusive upphängning, förlängare etc.

VKB Gunfighter Mk2 Pro med MCG Pro kommer finnas i EU om någon vecka
https://flightsimcontrols.com/2018/02/products-availability/

Joystick VKB Gunfighter MCG Pro
https://www.youtube.com/watch?v=psYnL-jRGlQ

Den har analog styrspak, bra för menyer eller för translation. Har också dämpning om man gillar det.

Vill man istället ha en hö/vä 3D-mus för spel finns en kickstarterkampanj nedan:
https://tinyurl.com/y9dxwcrq

Pedaler: MFG Crosswind
http://mfg.simundza.com/products
Har dem som fotstöd när jag inte använder dem.

När det gäller VR verkar Pimax 8K vara intressant för ED.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

Elite Dangerous: Beyond - Chapter One släpps den 27 februari

Elite Dangerous: Beyond - Chapter One (3.0) kommer släppas den 27 februari (om en vecka alltså).

Release trailer:

För de som vill fräscha upp minnet lite på vad som är nytt eller ändrat i denna uppdatering:
https://www.reddit.com/r/EliteDangerous/comments/7h2wke

Själv så ser jag mycket fram emot den sista uppdateringen detta år (Q4 2018) där Exploration ska få sig en ordentlig genomgång.

Permalänk
Lego Master

@Skyflyer:
Beyond är alltså ett andra "DLC-paket" så att säga, som inte ingår i Horizons, yes? Mer pengar?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Skyflyer:
Beyond är alltså ett andra "DLC-paket" så att säga, som inte ingår i Horizons, yes? Mer pengar?

Ingår för alla, inga extra pengar. Vissa delar rör funktioner som bara är tillgängliga för spelare med Horizons (t.ex. engineering), medans andra saker kommer alla till godo (t.ex. nya "crime and punishment").

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Nu har Elite Dangerous: Beyond - Chapter One släppts (patch 3.0).

Här är en CGI trailer för denna release:

Patch notes:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/409060-Elite-Dan...

Ett inlägg med features i denna patch med lite beskrivning som kanske är lite lättare att läsa och förstå än en vanlig "torr" lista med patch notes:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/409098-Elite-Dan...
Patchen är helt gratis för alla att ladda ner och installera (under förutsättning att man redan äger Elite: Dangerous eller Elite: Dangerous Horizons så klart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Yes! Dock behöver jag ingen skanner, då jag redan har över 4 miljarder credits.

Hittade du dem på gatan eller har du nån hemlighet?

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Hittade du dem på gatan eller har du nån hemlighet?

Jag har inte 4 miljarder credits själv men som lite kuriosa så såg jag följande tråd på officiella forumet:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/409130-19-3-bill...
En kille som har explorat och tjänade 19.3 miljarder credits på en och samma utforskningsresa.
Statistik från hans resa:
139 days
21,802 jumps
893k LY travelled
33,511 objects scanned
295 new ELWs including 5 ringed ones bringing my personal tally up to 1202 (21 ringed)

I snitt blir det ju ca 157 jumps per dag så man lär ju spendera några timmar per dag att bara hoppa från system till system och scanna de planeter man tror är värda mycket.

Han gjorde även tricket med Powerplay att gå med faktionen Li Yong-Rui och levla upp den till max så han fick 200% utdelning när han sålde sitt exploration data. Men även utan det så hade han ju fått lite drygt 9 miljarder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Har du alltså testat båda drivisar?
Jag lyckas inte installera den där, går inte att gå vidare då next är gråat.
Har provat att avinstallera hårdvara och drivrutiner men efter omstart är MadCatz/Saitek drivisarna från 2016 tillbaka varje gång.
Har du nån guide som funkar?

Edit*
Det löste sig, fick till slut tag i rätt drivrutinspaket.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Hittade du dem på gatan eller har du nån hemlighet?

Exploring och trading. Pengar kommer lätt när man har en Cutter som trader.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Exploring och trading. Pengar kommer lätt när man har en Cutter som trader.

Har du några favoritsystem att pendla mellan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Har du några favoritsystem att pendla mellan?

Skickades från m.sweclockers.com

Orang - Karid med Imperial Slaves

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Den kalibrera sig varje gång du startar den. Om den tappar strömmen när du spelar så startar den kalibreringen men då har du förmodligen inte joysticken rakt varvid kalibreringen blir helt fel. Orsaken till det här är USB energi funktionen i windows. Det händer ofta om du har inställningen "balanserad" i Windows. Det händer mindre ofta om du använder "hög prestanda". Ska gå att stänga av USB spar funktion på något sätt men jag har inte undersökt det. Jag har inte haft något problem sedan jag kopplade in en "powered USB hub".

Prylen man plockar bort gör att man slipper en "hack" vid en viss rörelse på throttlen. Motståndet tror jag man kan ändra på sidan av throttlen (en ratt tror jag. Sitter inte vid den datorn nu).

Magnet mod är också ett bra tips (man tar bort en magnet från varje axel och flyttar den kvarvarande till mitten). Det är ganska enkelt att göra men lite trixit att få det helt rätt dvs att få så lång slag som möjligt och lika max slag åt alla håll. Finns ett prg som heter Joytest2 (tror jag) som underlättar. Det här tar bort deadzone i mitten och ökar därmed precisionen.

Jag kör för övrigt med Logitech drivrutinen. Den fungerar bra under W10 förutom att man inte kan välja default profil (finns ett regedit hack som fixar det).

" alla knappar inte vill fungera normalt om jag inte lämnar Windows kontrollpanel för spaken öppen" är ett känt problem med Saitek drivrutinen. Det har fungerat bra med logitech drivrutinen för mig.

Jag får inte det att funka med lillfinger-knappen även med de nya Logitech drivisarna. Jag måste fortfarande ha kontrollfönstret öppet för att den ska agera som en knapp.
Har du nån lösning för det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Skrivet av GTXOla:

Jag får inte det att funka med lillfinger-knappen även med de nya Logitech drivisarna. Jag måste fortfarande ha kontrollfönstret öppet för att den ska agera som en knapp.
Har du nån lösning för det?

Skickades från m.sweclockers.com

Det fungera bra för mig. Använder pinki som shift knapp för att dubblera alla knappar.

steg 1: Disabling the "Clutch" button

Sedan bör det fungera enligt inlägg 10 här:

https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/20567-Problem-with-X52-Joy-6-button/page2

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Det fungera bra för mig. Använder pinki som shift knapp för att dubblera alla knappar.

steg 1: Disabling the "Clutch" button

Sedan bör det fungera enligt inlägg 10 här:

https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/20567-Problem-with-X52-Joy-6-button/page2

Ja det löste sig. Ev behövdes en omstart.
Då är det bara problemet med att den kalibrerar om sig vid random tillfällen när jag använder lillfinger-knappen.
Har stängt av powersave i USB energiinställningar. Tycker nästan den beter sig som den fick en statisk strömspike när man använder lillfinger-knappen.
Har lite dåligt med eluttag för att få dit en powered USB hub.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Skrivet av GTXOla:

Ja det löste sig. Ev behövdes en omstart.
Då är det bara problemet med att den kalibrerar om sig vid random tillfällen när jag använder lillfinger-knappen.
Har stängt av powersave i USB energiinställningar. Tycker nästan den beter sig som den fick en statisk strömspike när man använder lillfinger-knappen.
Har lite dåligt med eluttag för att få dit en powered USB hub.

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att det löste sig. Jag har aldrig hört talas om att den vill kalibrera sig när man använder pinki-switchen men det kanske inte är någon som har märkt det. Ett vanlig orsak till kalibrering är annars att sladden mellan enheterna är glappig. Jag har limmat fast mina enheter på bordet med lite smältlim runt kanten så att dom inte åker omkring. Du kan prova lite smältlim runt kontakterna.

Jag beställde en ny sladd (vanlig PS/2 tangentbord sladd från Ebay) men eftersom det fungerar perfekt med en powered hub och fastlimmade kontrollers så har jag inte använt den.

Kanske du råkar flytta på joysticken ibland när du använder pinki switchen?

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Tänkte installera Elite igen efter ett väldigt långt uppehåll.

Såg att det numera finns något som heter Horizons, vad är det som skiljer jämfört med vanliga Elite:Dangerous?

Är det utökat innehåll i Horizons eller vad är det man missar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Tänkte installera Elite igen efter ett väldigt långt uppehåll.

Såg att det numera finns något som heter Horizons, vad är det som skiljer jämfört med vanliga Elite:Dangerous?

Är det utökat innehåll i Horizons eller vad är det man missar?

Horizons låter dig landa på planeter är väl den stora grejen. Lite andra smågrejer med, osäker på vad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Orang - Karid med Imperial Slaves

Lastar en bra bit över 500 ton med min Corvette men kan ändå bara krama ut 1.8Miljoner i vinst per runda i den svängen om jag kör Marine eq åt andra hållet med.
Hur menar du att du går stora mängder plus på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Visserligen var det här för tre veckor sen, men jag nådde Beagle Point i min Eagle

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk

@Tachiyon: Hur gick det med stock Sidewinder till Sag A*?
Fast Beagle Point i en Eagle är ju minst lika imponerande

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

@Mr*Gibson:

Det tog 3 veckor att nå Sag A. Sen tog jag självmord

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk

@Tachiyon: Kan förstå att det kanske inte är spännande att flyga tillbaka hela vägen igen i en Sidey

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut här, har vi många som spelar? har själv börjat igen efter ett uppehåll på typ ett år, men börjar dock redan bli en aning uttråkad =/ hade vart nice och ha någon eller några att lira med!

Skulle dock kalla mig själv lite av en amatör men har precis fått min chieftain och försöker kitta! dock är de just de där med att få pengar som är det sega, sitter atm och bara kör folk kortare sträckor och får typ 1-3 mil per tur. finns det något effektivare sätt att få in lite mer gröna på ? har just nu inte mycket till budget, kanske 2-4 mil om jag minns rätt.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Lego Master

Spelade mycket som fasen i början, och sen klingade det av. Jag har aldrig varit intresserad av trading, så det har varit exploring och "errand boy"-uppdrag som har varit min grej hittills. Har inte kunnat skaffa skepp nog att flytta folk i nån större utsträckning. Tjänade ihop en del på de turerna jag tog för att nå Engineers, stora "boopen" är bra o ha.

Har nog inte startat spelet på en och en halv månad. Får se om jag lyfter det snart igen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Trodde jag skulle köra mer efter 3.0 släpptes, men det har inte blivit något alls förutom att ha uppdaterat och sett att spelet laddas. Får se om suget kommer tillbaks lite senare i år. Jag hade hoppats att de skulle lägga till mer landningsbara planeter, t.ex. sådana med atmosfär. Men det är inte på gång. Hoppas de planerar en större uppföljare som bygger vidare på samma värld. Elite Dangerous II kanske?

Permalänk
Medlem

Nu på torsdag 28 juni kommer uppdatering två för årets säsong. Det blir ett helt nytt skepp Krait MK2, och en variant på Chieftain.
https://www.pcgamesn.com/elite-dangerous/elite-dangerous-beyo...

Permalänk
Medlem

Här är statsen för Krait MKII
http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Krait_Mk_II

Det är väldigt likt en Python. Skillnaderna är att Python har en 6-slot internal extra, bättre armor och lite bättre sköldar. Krait MK2 är dock något snabbare, svänger lite bättre och har möjlighet till en Figher Hangar. Sen sägs det att den har lägre signatur och lämpar sig för smuggling.

Permalänk

Vi kan ju bara hoppas att en Krait MkII med DD5 uppför sig mycket bättre än Python DD5 utanför det blåa. I så fall är det helt klart ett intressant alternativ

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem