Statiskt "Klick" då och då i flera hörlurar

Permalänk
Medlem

Statiskt "Klick" då och då i flera hörlurar

Hej

Har använt USB för att driva mina förra lurar, men nu när jag köpte ett par Beyerdynamic DT990 Pro och kopplar in dem i grön Line in på baksidan av datorn så märker jag av ett statiskt klickande då och då när jag lyssnar på musik, kollar youtube eller spelar. Detta ljudet förekommer också när jag kopplar in mina förra lurar i det uttaget. Jag använder det uttaget för att det har en inbyggd AMP där, har ett Gigabyte Z170 Gaming K3 moderkort. Har även uppdaterat mina drivrutiner till de senaste.

Jag har sett liknande trådar lite överallt, men aldrig sett någon bra lösning på problemet. Någon som kan hjälpa till?

Mvh,

Permalänk
Medlem

Uppdatera BIOS, annars är det är bara att köpa en extern DAC/AMP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Uppdatera BIOS, annars är det är bara att köpa en extern DAC/AMP.

Skall testas! Har du något tips på en DAC/AMP till dessa lurarna? Helst under 1500-2000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NSA som lyssnar

Skämt åsido så hade jag ett liknande problem som löste sig när jag skaffade ett externt ljudkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

NSA som lyssnar

Skämt åsido så hade jag ett liknande problem som löste sig när jag skaffade ett externt ljudkort.

Haha, man börjar ju fundera...

Bra!

Jag är ny på det här med DAC/AMP, och externa ljudkort. Vilket använder du? Om jag bara skulle köra en AMP så skulle problemet kvarstå eller?

Har kikat in på följande:

https://www.komplett.se/product/805251/datorutrustning/pc-kom...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XGI93:

Hej

Har använt USB för att driva mina förra lurar, men nu när jag köpte ett par Beyerdynamic DT990 Pro och kopplar in dem i grön Line in på baksidan av datorn så märker jag av ett statiskt klickande då och då när jag lyssnar på musik, kollar youtube eller spelar. Detta ljudet förekommer också när jag kopplar in mina förra lurar i det uttaget. Jag använder det uttaget för att det har en inbyggd AMP där, har ett Gigabyte Z170 Gaming K3 moderkort. Har även uppdaterat mina drivrutiner till de senaste.

Jag har sett liknande trådar lite överallt, men aldrig sett någon bra lösning på problemet. Någon som kan hjälpa till?

Mvh,

Dragonfly Black?
https://www.hifiklubben.se/stereo/da-omvandlare/audioquest-dr...

Köpte själv en sådan för att slippa brus, fungerar perfekt.
Sedan kan man använda den till mobiltelefonen också.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1859682

Kör jag på, angående AMP så vet jag faktiskt inte. Finns säkerligen någon annan som kan ge dig svar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1859682

Kör jag på, angående AMP så vet jag faktiskt inte. Finns säkerligen någon annan som kan ge dig svar på det.

Topp, vilka lurar kör du? 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Lodisen: Hmm, så denna kommer att agera som ljudkort och gå förbi mitt Realtek i datorn? Kommer det kunna driva en 250 Ohms lur verkligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XGI93:

@Lodisen: Hmm, så denna kommer att agera som ljudkort och gå förbi mitt Realtek i datorn? Kommer det kunna driva en 250 Ohms lur verkligen?

Precis, men 250 Ohm blir nog svårt på en Dragonfly Black, isf måste du nog gå på Red.
Tveksamt även där.

Men du blir av med sprak/klickande från datorn, men 250 Ohm kan vara tungdrivet. Då är det nog bättre med tyngre doningar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Avstängd

O relaterat men vad tycker du om dt990orna funderar på att köpa ett par

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Medlem

@Dusken912: Tycker dom är grymma lurar, helt klart. Många som som många påpekar är att dom är rätt vassa i diskanten och jag förstår vad folk menar. Däremot så har jag hört att diskanten lägger sig efter några timmar lyssnande, och dessutom finns det ju enkla sätt att tona ner diskanten, antingen i Windows egna ljudinställningar eller via annat program.

Kan sammanfatta DT990 Pro (250 Ohm):

Väldigt klart ljud
Mycket bas (men inte för mycket)
Mycket detaljer i övre registret
Lite tillbakahållande mellanregister, men absolut inget jag tycker är tråkigt.
Extremt sköna och lätta, skulle tekniskt sätt kunna ha på mig dom dygnet runt utan att få ont.

Permalänk
Avstängd

@XGI93: det låter riktigt bra funderar på 80ohms varianten som ersättare till mina qh90

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Medlem

@Dusken912: Tror verkligen inte det finns bättre lurar för pengen (1325kr på emusic). Vad jag ser finns inte just DT990 Pro i 80 Ohms variant. 32, 250 eller 600 Ohm enligt prisjakt.

Permalänk
Avstängd

@XGI93: hade tydligen blandat ihop dom med 770 är nog värt att kika på båda iallafall för mig

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av XGI93:

Skall testas! Har du något tips på en DAC/AMP till dessa lurarna? Helst under 1500-2000kr

Skickades från m.sweclockers.com

För det priset och dom lurarna skulle jag ta en FX Audio Dac-x6 från Amazon DE/UK.
Mer kraft över en Fiio E10K, nästa steg är en Schiit Stack eller Audio-GD för mer peng.

Permalänk
Medlem

@Sinery: Tyvärr verkar inte shippas till Sverige, varken från Amazon DE eller Amazon UK, har du något annat tips? (kan sträcka mig till 2500kr ungefär)

Har hört blandat om Fiio e10k. Jag funderar på att köpa en Objective2 +ODAC Headphone Amplifier / DAC combo från http://www.headnhifi.com/o2-odac-combo

Jag har mailat hemsidan och frågat om det blir några extra avgifter eller om det är bara den fraktkostnaden som står.

Permalänk
Medlem

Prova ändra samplingshastigheten/bitdjupet, det brukar kunna vara boven när det kommer sporadiska korta "brusklick" sen kan du se över drivrutinen också

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrinitoN:

Prova ändra samplingshastigheten/bitdjupet, det brukar kunna vara boven när det kommer sporadiska korta "brusklick" sen kan du se över drivrutinen också

Skall testas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XGI93:

@Sinery: Tyvärr verkar inte shippas till Sverige, varken från Amazon DE eller Amazon UK, har du något annat tips? (kan sträcka mig till 2500kr ungefär)

Har hört blandat om Fiio e10k. Jag funderar på att köpa en Objective2 +ODAC Headphone Amplifier / DAC combo från http://www.headnhifi.com/o2-odac-combo

Jag har mailat hemsidan och frågat om det blir några extra avgifter eller om det är bara den fraktkostnaden som står.

Jag kör en O2+ODAC digital version från Stefan på Headnhifi, fungerar klockrent till mina DT880 600ohm. Finns pre-out RCA bak ifall man vill köra till exempel aktiva monitorer någon gång i framtiden, kör JBL LSR305or i den, fungerar super det också.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ürkel:

Jag kör en O2+ODAC digital version från Stefan på Headnhifi, fungerar klockrent till mina DT880 600ohm. Finns pre-out RCA bak ifall man vill köra monitorer någon gång i framtiden, kör JBL LSR305or i den, fungerar super det också.

Okej, tack för ditt svar! Vad är det för skillnad på Digital Version och vanliga? Och vem är Stefan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XGI93:

Okej, tack för ditt svar! Vad är det för skillnad på Digital Version och vanliga? Och vem är Stefan?

Skickades från m.sweclockers.com

Stefan är han som äger och gör Rubbet tror jag.
Minns inte exakt vad skillnaden är, står på sidan.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305