Tips på spel på jobbet

Permalänk
Medlem

När jag var ung jobbade jag natt på ett HVB hem. Det var ett utmärkt tillfälle att bättra på fishing skills i WOW, eller farma mining/herb. När det kom flying mounts var det dessutom lätt att bara flyga upp i luften om var tvungen att göra något så slapp man dö av dumma djur.

Det var tider det!

Visa signatur

Kunskapens rot är bitter men dess frukter söta.

Permalänk
Medlem

Tips på jobb där man kan sitta och spela, någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Har ingen rast. Jag jobbar tills jag är klar sen går jag hem.
Väl hemma, kanske jag startar något spel.

Ingen rast alls? Det kan inte vara hälsosamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baver:

Tips på jobb där man kan sitta och spela, någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag jobbar inom inköp/produktion åt ett tillverkande företag. Det finns veckor på året då det i princip inte händer något på kontoret. Även om produktion har fullt upp.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag jobbar inom inköp/produktion åt ett tillverkande företag. Det finns veckor på året då det i princip inte händer något på kontoret. Även om produktion har fullt upp.

Låter ju riktigt tråkigt =/

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Låter ju riktigt tråkigt =/

Rätt skönt efter en period med övertid

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Samma här Jag menar, det är ju det man har betalt för

När man är i tjänst, då skall man utföra tjänster för arbetsgivaren! Är man klar med en uppgift, då frågar man efter en ny! Varken spel eller egensurf är något arbetsgivaren skall behöva betala!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvartSaft:

Scumm-spel i ScummVM brukar jag ha igång lite då och då. Fungerar perfekt med peka- och klick-äventyr som kan stå och sköta sig själv under tiden man jobbar...

Brukar spela Maniac mansion, Monkey island och Zak McKraken.

Zak McKraken är en gammal favorit till mig som jag spelade på Atari. När dom första smarttelefonerna kom (Windows mobile från HTC) så installerade jag ScumVM och Zak men den buggade ur i flygplanet. Rapporterade in det, kanske var runt 2007, dom har fortfarande inte löst buggen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Det är det man har facket till...

Läs igenom denna.
https://www.av.se/arbetsmiljoarbete-och-inspektioner/lagar-oc...

Själv driver jag eget och skiter fullständigt i sådana lagar.. har inget annat val i och för sig.

Vet vad man har facket till, men det går inte att ha rast hur som helst på min arbetsplats, krisar det så är man tvungen att gå och ta det (välkommen till vårdyrket).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mawarm:

Ingen rast alls? Det kan inte vara hälsosamt.

Jobbar bara 4-timmars pass. (Ibland längre, uppemot 6 timmar men då blir det övertid).
Med det sagt så skulle ingen märka om jag tog en bensträckare och/eller slog en sjua, men ju mer jag segar mig desto längre tid tar det innan jag blir klar, desto längre tid innan jag kan gå hem.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X_Load:

När man är i tjänst, då skall man utföra tjänster för arbetsgivaren! Är man klar med en uppgift, då frågar man efter en ny! Varken spel eller egensurf är något arbetsgivaren skall behöva betala!

Skickades från m.sweclockers.com

Så verkar det inte funka på någon av de IT-företag jag känner folk jobba på. Där är det en uppgift med en (generös) deadline, sedan får du göra vad du vill så länge du håller den. Men det är väldigt inkomstbringande företag som är rädda att tappa medarbetare till konkurrenter, så då får de väldigt mycket friheter.

Själv är jag egenföretagare så då får man ju själv "betala" för eventuell speltid. Så då gör man inte det ...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av mawarm:

Ingen rast alls? Det kan inte vara hälsosamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Om ens lagligt. Är det 6h arbetestid per dag så har man rätt till 30min?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Mina favoriter: Call of War - Extremt långvarigt WW2 PVP-strategispel på karta som körs via webbläsaren, kan underhålla dig i flera månader.

Swords and Sandals 2 - För snabbare sessioner.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baver:

Tips på jobb där man kan sitta och spela, någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Speltestare åt ett företag som utvecklar spel i såna fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baver:

Tips på jobb där man kan sitta och spela, någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Drift större anläggningar, vissa vaktjobb, supportjobb speciellt nätter, bibliotek.
Många skiftjobb handlar om att vara närvarande och beredd att agera om något händer.
Jobbar inom drift och normal effektiv arbetstid är ca 1-2h om det är lugnt. Spelar i princip aldrig, roligare att laga mat och prata skit i några timmar med arbetskamraterna och några youtubeklipp.

Permalänk

GEOGUESSR. Beroende på yrke kan det se ut som att man jobbar....

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Hur fan kan en tråd om att inte jobba när man är på en arbetsplats få sådana hyllningar att den ligger på förstasidan?

Det är ju bra att ni upplyser arbetsgivare om era vanor på jobbet.
Så att man slipper göra misstaget att anställa någon som är reggad här...

Onödigt inlägg eller inte, man vore jag admin skulle jag ta bort temat från tråden och bara skriva om själva spelen.

Antar du jobbar i ett land det är tillåtet med 12 timmars pass med 12 kr om dagen eller?

För i Sverige existerar något som heter rast (sen att vissa yrken skiter i fackavtal är annan), hur som har i alla fall raster och då är det ju fritid (då kan ju ingen säga något vad man nu gör). Om man gör det på sin egen privata mobil/dator (arbetsdatorn är bäst och fråga först).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Hur fan kan en tråd om att inte jobba när man är på en arbetsplats få sådana hyllningar att den ligger på förstasidan?

Det är ju bra att ni upplyser arbetsgivare om era vanor på jobbet.
Så att man slipper göra misstaget att anställa någon som är reggad här...

Onödigt inlägg eller inte, man vore jag admin skulle jag ta bort temat från tråden och bara skriva om själva spelen.

För att vi har inte alla samma jobb. Att du står på ett löpande band och är avundsjuk på grabbarna som kör maskineriet som jobbar endast på larm, är ganska pinsamt.
Många har ett "övervakande" jobb och många jobbar skift. Spela för att inte somna på nattskift är inte ovanligt och jävligt effektivt för vissa.

Permalänk
Medlem

Såg första avsnittet av "vetandets värld" på svt för nåt år sedan. Handlade om att en kille hade gjort diverse forskningar på området och menade på att ungefär 20% av tjänstemanna-jobbtiden idag är SK död-tid idag såsom Facebook eller annan surfning. Han menade på att detta var beroende på vilket jobb man hade då luftfartsverket hade högst död-tid på jobbet med upp till 70% försvann medans andra bolag inte hade nån död-tid alls.

Han menade vidare på att ingen kan hålla fokus en hel dag utan det skulle vara mer ekonomiskt att införa 6 timmars arbetsdag istället eftersom de 6 timmarna skulle vara effektivare och således skulle därför bolaget betala mindre för samma arbetsinsats.

Väldigt intressant vinkling iaf ^_^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Speltestare åt ett företag som utvecklar spel i såna fall

Det gör jag på fritiden, och det är mindre spel och mera jobb än folk flest tror

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Vänligen återgå till topic:

Citat:

Hejsan SweC

Undrar om ni kan ha lite tips på spel eller annat man kan göra eller greja med på sin jobbdator när man har tid över eller har tråkigt.

Kom med alla förslag ni kan komma på. Gillar att spela

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@hznn: Hearthstone är ganska soft att spela på jobbet, det är lite pay 2 win dock.. blir halvjobbigt för nya spelare

Permalänk
Medlem

Till ts: Kortspel är alltid nice tidsfördriv och går ofta fort och lätt att starta/stoppa när arbetet kallar

Skickades från m.sweclockers.com

Tagit bort citat av OT-inlägg /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av superali:

@hznn: Hearthstone är ganska soft att spela på jobbet, det är lite pay 2 win dock.. blir halvjobbigt för nya spelare

Pay2win går 200% bort jämt

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

installera wow på ett usb minne och farma fisching eller liknande som inte kräver så mycket av grafiken på låga inställningar. har praktiserats på ett jobb en gång i tiden...

Visa signatur

Amd Ryzen 5 1600X GA-AB350M-Gaming 3 rev 1.0 men med sista bios F51i
ASUS GeForce GTX 1660 6GB DUAL OC EVO Kingston HyperX Fury 8GB 2400MHz DDR4 x4
be quiet! Pure Rock 2 kylare Fractal Design Define R6 Samsung ssd

Permalänk
Medlem

Vi brukar spela lite mer gammeldags spel. Typ UNO eller Plump. Alltså fysiska kortspel!

Just för tillfället kör vi plump!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Brukar i alla fall hinna en snabb match dota 2 på lunchen.. Dom har ju sånt fast game nu ju och man kan spela på nästan vilken dator som helst med low settings

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Min chef brukar spela Clash of Clans på sin mobil

Hela mitt team har en clan på Clash of Clans, jag skulle rekommendera det med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

Spel på jobbet? Tofflor i arbetsmiljö?! Keps inomhus? SHORTS?! UMGÅS MED ARBETSKAMRATER UTANFÖR ARBETSTID? VAFALLLS?! SKANDAL!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Förlåt om den redan är inlagd men...

CookieKlicker

samt om man är flera...

Achtung die Kurve!

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |