Internet-hastigheten droppas till 0 varje gång jag startar ett spel (HJÄLP)

Permalänk

Internet-hastigheten droppas till 0 varje gång jag startar ett spel (HJÄLP)

Hejsan! Nu är det så att jag köpt ny dator och är väldigt fundersam kring mitt internet (som jag haft i flera år och aldrig haft något problem med, och ska inte vara relevant till ny/gammal dator heller) eftersom när jag inte är inne i ett spel så har jag den här internet-speeden https://gyazo.com/10a41f1c7804f6adb2e89a412504248e

och sen när jag startar vilket spel som helst, och i det här fallet så testade jag CS:GO, som jag förövrigt har 300+ fps på med min nya dator (om det nu gör något) och när jag är inne i spelet så får jag den här internet-speeden https://gyazo.com/8021458e2cda2a7589c93cbb653531a1

Som ni förstår så är det här ganska problematiskt och jag kan varken ha spel uppe samtidigt och t ex se någon typ av video, ladda sidor överhuvudtaget, tog bara 15 minuter ca att komma in på Flashback när jag hade CS uppe. Och det här är inte bara när det gäller CS utan alla spel jag testat. Vad i helvete är det för fel? Det är ganska frustrerande. Måste ju vara någon inställning med min nya dator, eller? Kan också nämna att jag har ethernet-kabel från routern till datorn, dvs icke trådlöst.

Mvh.

Permalänk
Medlem

Om datorn är uppdaterad och mår bra (inga större varningar i loggboken exempelvis), vad har du för applikationer/program igång samtidigt på datorn när du startar upp spelen/ansluter? Kan det vara brandväggen som ballar ur? Pausa den, har du något annat så är det värt en koll.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Chrome, Spotify bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon123321:

Chrome, Spotify bara

Om du nu kollade dom sakerna jag sa och allt är ok, då är det något med routern eller kabeln som inte lirar med datorn.
Kontrollera om det även dör från exempelvis telefonen samtidigt (då är det routern). Annars är det fram med verktygen och kontrollera, något mår riktigt dåligt. En annan sak att kontrollera är ju nätverkskortets inställningar kanske, jobbar det i 1000 full duplex, eller har det ballat ur (oftast kabelfel, men ett sätt att se felet).

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Löste problemet nu, köpte en Lenovo och tydligen så fanns det ett program som följde med som kunde boosta speciella program, och gjorde det automatiskt, en sorts "Network Priority"-funktion. Så jag inaktiverade den och nu är allt som det ska. /closed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon123321:

Löste problemet nu, köpte en Lenovo och tydligen så fanns det ett program som följde med som kunde boosta speciella program, och gjorde det automatiskt, en sorts "Network Priority"-funktion. Så jag inaktiverade den och nu är allt som det ska. /closed

Bra att du hittade det till slut, dumt att du inte kollade det när du fick tips om det.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T