STEAM fungerar inte för mig

Permalänk

STEAM fungerar inte för mig

Hej,

Jag är inte speciellt bra på datorer men tycker om att spela och använder dagligen datorer.
Men för att få lite mer pedagogiska svar så uttrycker jag mig som noob!

Jag har tänkt pröva mig på STEAM och har laddat hem mjukvaran och ett spel, men när jag testar spelet så dyker ljud och ikonen upp på aktivitetsfältet, men spelet fungerar inte, kommer liksom inte längre... Jag kan föra muspekaren på "ikonen" på aktivitetsfältet och den dyker upp något, men när jag trycker på spelet så händer inget...

Vad är fel? Vad behöver jag göra för att få det att fungera?
Har testat det där med "local files" eller vad det heter, som alla rekommenderar, men det hjälper inte.

Tacksam för hjälp av mer kunnigt folk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lilleman79:

Hej,

Jag är inte speciellt bra på datorer men tycker om att spela och använder dagligen datorer.
Men för att få lite mer pedagogiska svar så uttrycker jag mig som noob!

Jag har tänkt pröva mig på STEAM och har laddat hem mjukvaran och ett spel, men när jag testar spelet så dyker ljud och ikonen upp på aktivitetsfältet, men spelet fungerar inte, kommer liksom inte längre... Jag kan föra muspekaren på "ikonen" på aktivitetsfältet och den dyker upp något, men när jag trycker på spelet så händer inget...

Vad är fel? Vad behöver jag göra för att få det att fungera?
Har testat det där med "local files" eller vad det heter, som alla rekommenderar, men det hjälper inte.

Tacksam för hjälp av mer kunnigt folk

Pröva att tabba (ALT+Tabb)

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel? Problemet har kanske inte med Steam i sig att göra, utan bara något med konfigurationen av detta specifika spel.
...
Har du flera skärmar inkopplade i datorn? Kan spelet gått igång på någon annan skärm som inte är inkopplad just nu?

(Om spelet har möjlighet att konfigurera upplösning och vilken bildskärm som ska användas bör du nog börja där)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@anon255588: Fungerar givetvis inte. Andra förslag?

Permalänk

@Roger W: Det är olika spel, ett av spelen ska man bland annat ställa in monitor, men på listan finns det ingen monitor att välja. Samma problem är på samtliga spel jag testat....

Har bara en skärm inkopplad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lilleman79:

@Roger W: Det är olika spel, ett av spelen ska man bland annat ställa in monitor, men på listan finns det ingen monitor att välja. Samma problem är på samtliga spel jag testat....

Har bara en skärm inkopplad.

Stäng av / koppla ifrån andra skärmar.
Uppdatera drivrutiner
Starta om datorn

Är det jag kommer att tänka på, ifrån det tekniska perspektivet.

Mitt sista förslag är att avinstallera spelet och ladda ner igen, om du har hyffsad uppkoppling

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra att veta vilka spel du har problem med. Kan vara spelen som det är problem med.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk

Har bara en skärm, har uppdaterat de drivrutiner jag hittar.
Finns det drivrutiner till skärm? Har uppdaterat till grafikkortet.

Spelen det gäller är;
Trailer Park
Cabals Magic
Eternal Card Game
Sen var det tre till som jag tog bort då de inte fungerade (fungerade lika dåligt som de ovanstående, minns dock inte vilka det var just nu...).

Permalänk

Testar just nu installera drivrutiner för skärmen! Får se hur det går...

Permalänk

Fungerar inte, provade installera ASUS Multiframe, men ingen skillnad på Trailer Park spelet iaf.

Länkar till bild hur det ser ut;

https://imgur.com/a/GSHMw

https://imgur.com/a/sDDxw

Permalänk

Ingen som har något svar på vad som kan vara fel??

Permalänk
Medlem

Till att börja med, vad har du för dator? Kan vara så att den är svag nog så den inte klarar spelet

Permalänk
Medlem

På Trailer park spelet i den där configuration rutan, har du provat både med och utan windowed mode? Provat olika upplösningar?

Vad har du för skärm förresten, och för grafikkort?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

@Lilleman79

Notera att så kallad bumpning, dvs att skriva ytterligare inlägg i sin tråd med det enda syftet att den ska kliva upp bland de senast besvarade posterna inte är tillåtet på SweClockers.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/Giplet, Moderator

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

@giplet: Oj, det var inte meningen att det skulle flyttat upp, typ bumpning! Är en noob när det gäller forum. Håller på att lära mig )

@MMössler: Går att välja med eller utan windowed mode, skillnaden blir ungefär densamme. Går bara att välja en upplösning. Går inte att välja skärm, har bara en installerad. Har en ASUS skärm VE247. Grafikkort NVIDEA GeForce GTX 650.

@Wasp: Enligt spec så ska den klara av spelen, inga av spelen jag har laddat ner via steam är för krävande för datorn.

Helt klart är något fel, men vet inte vad?!