Theme Hospital-inspirerade Two Point Hospital visas i nytt videoklipp

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Theme Hospital-inspirerade Two Point Hospital visas i nytt videoklipp

Tidigare under året avtäcktes Two Point Hospital, som är en tematisk uppföljare till Theme Hospital. I ett nytt videoklipp ger nu utvecklarna en första titt på spelet.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Bring it on.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005

Kan inte vänta!
Detta är en titel som jag faktiskt skulle vilja se öppna alpha och betatester på så att man kan leka lite redan nu!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

Ska bli kul, brukar dra igång den gamla lite då och då och köra ett par banor

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 1700 @ 3.86ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

är fett pepp på detta

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2007

Memories...

Datorn: [Intel Core i5 4670K 3.4@4.5GHz (Haswell)] [Noctua NH-D14] [ASUS Z87-A ATX] [X-Fi XtremeGamer] [G5 Gaming mus] [QPAD Musmatta] [ASUS Radeon R9 Fury Strix 4GB ] [Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RÖD] [Windows 10 Ultimate 64-bit] [Samsung 850-Series EVO 250GB] [2x Samsung 1.0T] [Antec Performance One P183] [PSU be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Undra om det kommer in kaoz-folk på akuten och hotar personalen som i verkligheten

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Tycker de tänker i helt rätt banor här! Verkar som att de lyckats behålla atmosfären från Theme Hospital, men ändå lagt till väldigt mycket nya grejjer.

Ser verkligen fram emot detta. Har inte lirat single player spel alls sen... första Theme Hospital. True story. Kanske lirat AoE eller WC3 mot bottar o.s.v. men single player spel i övrigt har jag inte haft intresse för. Theme Hospital 2.0 tho

Fractal Design Arc Mini R2 | i5 3470 | Powercolor 7970 | HyperX 8GB | Random MSI Mobo | be quiet! 630W | Kingston V300 120GB | Samsung 500GB | Kyld av Noctua

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leipzig, Tyskland
Registrerad
Jul 2005

Kul! Och dubbelkul att det är originalskaparna som ligger bakom. Jag gillar även att spelet inte har något spikat releasedatum, då jag tolkar det som ett tecken på att de tar sig tid att putsa färdigt på det utan att stressa.

CPU: Intel 4770K (stock speed) CPU-KYLARE: Noctua NH-D14 MODERMODEM: Asus Maximus VI Hero
GPU: Sapphire R9 290 Tri-X (2x crossfire) RAM: Crucial 16 GB 1600 MHz DDR3 2x8 PSU: Cooler Master 850 Watt
CHASSI: Fractal Design R4 HDD: Samsung SSD EVO 500GB OS: Win 10 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004

Ojoj nostalgitripp
Håller tummarna för en värdig uppföljare på orginalet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Första spelet är legendariskt

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Det här spelet på svenska skulle vara pricken över i.

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar. Sjukhusföreståndaren fuskar.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leipzig, Tyskland
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av backspace:

Det här spelet på svenska skulle vara pricken över i.

Jag brukar föredra originalspråk, men i det här fallet är jag benägen att hålla med. För det första minns man ju namnen på alla rum och prylar från när man spelade Theme Hospital, och rent allmänt känns sjukhus som en familjär miljö som gör sig mycket bra på ens eget språk. Dessvärre är jag 99 % säker på att det var EA som beställde översättningen för Theme Hospital (precis som för Diablo 1, Dungeon Keeper, Theme Park World etc.), och jag misstänker att SEGA inte kommer att vara lika generösa.

CPU: Intel 4770K (stock speed) CPU-KYLARE: Noctua NH-D14 MODERMODEM: Asus Maximus VI Hero
GPU: Sapphire R9 290 Tri-X (2x crossfire) RAM: Crucial 16 GB 1600 MHz DDR3 2x8 PSU: Cooler Master 850 Watt
CHASSI: Fractal Design R4 HDD: Samsung SSD EVO 500GB OS: Win 10 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TX-225 GAVw
Registrerad
Dec 2017

Så jäkla taggad

Fractal Design Nano S. Fractal Design Integra M 550W. Intel Core i5-8400. GIGABYTE B360N WIFI. 2x8GB Crucial Ballistix Elite 2666MHz. GIGABYTE GTX 1080 Turbo OC. 525GB Crucial MX300. SAMSUNG SE-218.
AOC G2460FQ. GUNNAR VAYPER ONYX. Logitech G603. Logitech G240. Logitech G613. Logitech G933. Luxorparts Headphone Stand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003

Bygger man moderna sjukhus med element?

"Radiator" får mig att direkt känna att det rör sig om väldigt Theme Hospital inspirerat

Men nog roligt ändå så

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av FredrikMH:

Bygger man moderna sjukhus med element?

"Radiator" får mig att direkt känna att det rör sig om väldigt Theme Hospital inspirerat

Men nog roligt ändå så

Absolut, under fönster sätter man oftast radiatorer, dock med styrventiler så du slipper fara och skruva där själv

för övrigt är jag super taggad på detta spel, älskade originalet när man var liten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Min stol
Registrerad
Maj 2016

Ser fram till denna release, hoppas det blir fri från mikrotransaktioner.

Jag köpte Theme Hospital på skiva någon gång runt 2001, Theme Park följde då med.

Theme Hospital har jag spelat igenom intill flera gånger vid det här läget. CD'n gick synder men GOG räddade mig där fast GOG versionen saknar Win 9x versionen som fanns på min CD version.

Sen hittade jag CorsixTH som gör att man kan spela spelet nu igen utan DOSBox. Dock är CorsixTH fortfarande under utveckling och vissa saker fungera inte 100% än.
Där finns också en mod som tillföra gravida kvinnor till spelet. Dock har jag inte fått detta att fungera än.

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 11TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av huttala:

Kan inte vänta!
Detta är en titel som jag faktiskt skulle vilja se öppna alpha och betatester på så att man kan leka lite redan nu!

Det kommer inte hända

Skrivet av Steam:

Are you coming to Early Access?

We have no plans to bring Two Point Hospital to Steam’s Early Access platform. I’m afraid you’ll just have to wait until later in the year when we release the game! But if you’re keen to see a peek of what you can expect, be sure to stay tuned to our social channels for screenshots, updates and even gameplay videos in the coming months. See links above!

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jul 2011

Wow! Det blir kul. Lirade massor med Theme Hospital förr.
Hoppas på massa mer komplixitet så det finns mycket att upptäcka.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 | Sapphire RX580 | 32GB DDR4 | Samsung 960 EVO 500GB | Toshiba MK2002 2TB | Asus Xonar Essense STX | Fractal Design Define S | Corsair RM750 | Acer XF270HU | Corsair K70 | Corsair Sabre RGB | Sennheiser 280 Pro | Logitech G920 | Edifier R1600T III

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2003

Hoppas de går all in och låter oss blippa in cheatcodes på telefonen som i TH (och ge nån form av nod till orginalet), goddamn, nostalgi!

Fractal Design Define S | Fractal Design Celsius S36 | i5 3570K | MSI Z77A-G45 | 2x8GB HyperX Predator@2400mhz | MSI GTX 980 Gaming 4G | 256gb Crucial M550 + 512gb Crucial MX300 + 3TB & 4TB Toshiba HDD | Steelseries APEX, Logitech G400 | Qpad QH-1339 + SB Z | Swedx 28" 4K 60hz + Benq 24" |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2006

Sänka kostnaderna för uppvärmning i elementen precis innan månadskiftet. Blockera för hälsoinspektör med bänkar om det är en epidemi. Härliga gamla tider.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av lap87:

Hoppas de går all in och låter oss blippa in cheatcodes på telefonen som i TH (och ge nån form av nod till orginalet), goddamn, nostalgi!

Telefon,,, dagens ungdom. suck (Säger jag som bara är 30år) faxmaskin är det ju

Skämt åsido, det var en av de fyndigare funktionerna. Det och att sedan få höra "Varning, Sjukhusföreståndaren fuskar" på svenska i högtalarsystemet..

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Etherhawk:

Telefon,,, dagens ungdom. suck (Säger jag som bara är 30år) faxmaskin är det ju

Skämt åsido, det var en av de fyndigare funktionerna. Det och att sedan få höra "Varning, Sjukhusföreståndaren fuskar" på svenska i högtalarsystemet..

Ah just ja.. det var så längesen att jag kom bara ihåg formen av en telefon My bad!

Fractal Design Define S | Fractal Design Celsius S36 | i5 3570K | MSI Z77A-G45 | 2x8GB HyperX Predator@2400mhz | MSI GTX 980 Gaming 4G | 256gb Crucial M550 + 512gb Crucial MX300 + 3TB & 4TB Toshiba HDD | Steelseries APEX, Logitech G400 | Qpad QH-1339 + SB Z | Swedx 28" 4K 60hz + Benq 24" |