Användning av ca 50st Vivostick?

Permalänk

Användning av ca 50st Vivostick?

Kommer troligtvis få ca 50st Vivosticks med usb-ethernet adapter över på jobbet.
Ett fåtal kommer säkert få nytt liv i form av olika display skärmar. Förslag på resten?

Kan man få ihop någon typ av vettigt kluster av det?

Permalänk
Sötast

I could take one, for science? :$

Man borde ju kunna slänga ihop någon typ av kluster mha Linux, men frågan är vilken sorts och varför

Permalänk
Skrivet av Allexz:

I could take one, for science? :$

Man borde ju kunna slänga ihop någon typ av kluster mha Linux, men frågan är vilken sorts och varför

Helst något man kan tjäna pengar på :).
Mining vore något, om det inte vore för att det vill ha gpu:er och inte cpu:er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Helst något man kan tjäna pengar på :).
Mining vore något, om det inte vore för att det vill ha gpu:er och inte cpu:er

https://bitcointalk.org/index.php?topic=2683343.0

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Köpa karma points för dem? (Ge bort dem till, exempelvis dartklubbar, som alltid behöver små lågpresterande datorer för att räknaren ska ha något att skriva resultaten på... "Riktig dart då, inte e-dart. De tavlorna räknar själva.)
Sälja? Möjligen även karmapoints här, sälja "billigt" till entusiaster. Jag tror det finns många som hade kunnat tänka sig att expandera funktionaliteten på sin TV. De är coola, även begagnade.

Mining? Jag är inte säker, men jag tror att 4 kärnig Atom med en maxfrekvens på under 2gHz, och 2gB RAM för svårt att hävda sig, även om man har många.

Annars är ju kluster en möjlighet, och jag har för mig att de kommer med trådlöst nätverk, så du kan skippa ethernet dongeln, om du inte absolut vill dedikera en 48 portars switch till det? Om det är ett "vettigt" kluster är ju mer tveksamt, men det beror ju mest på vad du kan tänka dig att köra på det.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

@-=Mr_B=-:

Då det är företagsegendom som inte är min egen ska jag nog ge fan i att sälja dem, dessutom för lite pengar i det förhållande till jobbet.
Ge bort? Möjligen, om det finns riktigt bra motivering ;). Måste dock varna för att 32GB är struligt för Windows 10 och t.ex. Creators update.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Då det är företagsegendom som inte är min egen ska jag nog ge fan i att sälja dem, dessutom för lite pengar i det förhållande till jobbet.
Ge bort? Möjligen, om det finns riktigt bra motivering ;). Måste dock varna för att 32GB är struligt för Windows 10 och t.ex. Creators update.

Sälja, ge bort, eller ta i eget bruk, torde vara helt egalt, om man ser till ägandet. Men ja, om man "får" dem efter att de blivit över, och sedan säljer dem för att göra 20000:- i vinst, så är det ju inte alls omöjligt att någon i omgivningen reagerar. (Och nog måste de vara "värda" runt en 500'ing, med frakt och emballage inräknat?)

Jag hade inte haft något emot att göra min TV smart igen, om man säger som så. Eller göra sovrumsTV'n smart för första gången. Antagligen hade det gått att koppla in den till skärmarna i nackstöden på bilen med, så man kunde titta på film eller något där bak utan att belasta den primära stereon, (Så jag som kör kan titta på min egen film... eller mer seriöst, fortsätta använda GPS'en) men det sitter aldrig någon där bak i alla fall, så det är mest ett tankeexperiment.
Du får helt enkelt se dig omkring, du behöver säkert ett par stycken i din vardag, minst.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.