Permalänk
Medlem

Tips på spel

Har inte spelat något på ett par år då jag verken haft tid eller någon större lust men har på senare blivit lite sugen på att börja spela något igen när man har lite tid över.

Har ni några tips på spel?
Gillar de mesta men det måste vara lätt att komma in i och funka att spela kortare stunder lite då och då.
Alltså inget spel som tar långt tid att komma in i eller med något djupare story som man glömmer om man inte spelat på en vecka.

Jag var inne på Civilization spelen men tröttnade redan efter tutorialen då det verkade alldeles för komplicerad att komma in i.

Så ett spel som man lätt kommer in i och kan spelas från 30 min till en timme någon gång i veckan sökes.

Permalänk
Medlem

@speffy: Overwatch

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Avstängd

Bulletstorm
Alien Rage
Red Faction Guerrilla

Permalänk
Medlem

PubG

Permalänk

Kolla in World of Tanks och World of Warships.
Dessa är riktigt roliga att spela och varje spelrunda tar ca. 15 min. Spelen är dessutom FREE to Play om man vill.

Permalänk

@speffy: Om du är inne på strategi/simulator spåret, så varför inte testa antigen City Skylines eller Xcom. Båda funkar fint fint ha vilande i en månad eller två för att sen fortsätta på. Om du gillar fotboll finns det ju fotboll manager inom samma genre, själv tycker jag om att strö spela Banished.

Permalänk
Medlem

@speffy
Sea of Thieves släpps 20 Mars 2018 och verkar vara ett perfekt tidsfördriv att lira lite här och där. Du kan testa det gratis 14 dagar via "Xbox Game Pass" (och antingen därefter köpa spelet eller fortsätta via abonnemang för 79 kr/mån) som fungerar på både Xbox och PC. Spelet är crossplattform, vilket innebär att man kan spela med/möta folk från både PC och Xbox.

Sea of Thieves - E3 2017 - 4K Gameplay Walkthrough

OBS: Krävs Windows 10 på PC

OBS: Krävs Windows 10 på PC
Permalänk
Medlem

Kanon, tack för alla tips.
Ska kolla upp allt för se vad som är mest lockande.
Ja jag är lite inne på strategi spel då det känns som det är ett spel men kan låta ligga någon vecka för att sedan komma in i snabbt igen.

Har inga problem med att köpa något spel men vill inte ha något med månadskostnad eftersom jag vet att det inte kommer spelat så mycket utan bara någon timme i veckan som mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Kanon, tack för alla tips.
Ska kolla upp allt för se vad som är mest lockande.
Ja jag är lite inne på strategi spel då det känns som det är ett spel men kan låta ligga någon vecka för att sedan komma in i snabbt igen.

Har inga problem med att köpa något spel men vill inte ha något med månadskostnad eftersom jag vet att det inte kommer spelat så mycket utan bara någon timme i veckan som mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Company of Heroes är grym strategi
Nyare Wolfenstein rätt underhållande sen för mer utmaning Cuphead, ev. Sonic Forces

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7