Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Jaha, då var den jävla cirkusen igång igen då.

Åkte förra veckan på en förkylning med feber i tisdags och blev sängliggande resten av veckan. Återkom till jobbet i måndags och så fort man satt sin fot där igen blev man påmind om hur mycket fel man har gjort. Saker som jag ingen ens har berättat förrän nu och gamla saker som ältas som som de var världens undergång. Mina kollegor har ju felat så många gånger att jag har tappat räkningen och de om några ska ju inte göra fel för de har jobbat 7 år respektive 15 inom yrket. Jag har knappt jobbat 1 år.... och det är jag som gör alla fel.

Sen fick man en utskällning igen från ena kollegan att "du är vuxen och ska inte behöva ta hand om dig också". Otrolig dålig attityd.
Den andra kollegan klagar på att jag inte kommer förbi och hejar när hon själv aldrig gör det när jag sitter på mitt arbetsrum och när vi väl satt i samma rum så slänger hon igen dörren varje gång och säger ingenting.

Ovanpå detta verkar det som att någon har letat fel och meddelat detta till chefen så där fick jag sitta som en fågelholk och försvara mig. Nej, du blir att söka sig bort härifrån.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

@magma86: Vad är det för en jäkla arbetsplats/kollegor du har?!? Verkar vara en bunt bittra människor som själva inte mår så bra och tar ut det på andra (dig).

Trevliga kollegor är ju A och O på en arbetsplats, så gör precis som du säger och sök dig bort därifrån så snart du kan.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@magma86: Vad är det för en jäkla arbetsplats/kollegor du har?!? Verkar vara en bunt bittra människor som själva inte mår så bra och tar ut det på andra (dig).

Trevliga kollegor är ju A och O på en arbetsplats, så gör precis som du säger och sök dig bort därifrån så snart du kan.

Jag bara tycker det är så onödigt och tråkigt att man beter sig på det sättet. Har framfört det till chefen också. Det är flera som har sagt upp sig bara den här veckan. Två som jag hade bra kontakt med har slutat bland annat.

När jag frågade vad jag har gjort fel explicit kunde man inte hänvisa till det. Det var bara tomma ord i luften. Gick då runt och pratade med alla som jag jobbar med/åt och ingen av dom sa att det var något fel som jag gjort. Så, vet inte vad chefen snackar om. För mina kollegor har inte sagt något heller, tydligen. Konstigt är bara förnamnet. Sen lät det på chefen som att det inte får förekomma mer fel och började älta något som jag gjort fel för flera månader sedan.

Ja, precis. Både min sambo, päron, och samtliga vänner har sagt att jag borde söka mig bort.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Jag bara tycker det är så onödigt och tråkigt att man beter sig på det sättet. Har framfört det till chefen också. Det är flera som har sagt upp sig bara den här veckan. Två som jag hade bra kontakt med har slutat bland annat.

När jag frågade vad jag har gjort fel explicit kunde man inte hänvisa till det. Det var bara tomma ord i luften. Gick då runt och pratade med alla som jag jobbar med/åt och ingen av dom sa att det var något fel som jag gjort. Så, vet inte vad chefen snackar om. För mina kollegor har inte sagt något heller, tydligen. Konstigt är bara förnamnet. Sen lät det på chefen som att det inte får förekomma mer fel och började älta något som jag gjort fel för flera månader sedan.

Ja, precis. Både min sambo, päron, och samtliga vänner har sagt att jag borde söka mig bort.

Sök nytt jobb!! det där är personer som suger energi ur andra...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Sök nytt jobb!! det där är personer som suger energi ur andra...

Har dragit iväg några ansökningar idag. Får se vad som händer

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Mormor gick precis bort. Varit min mamma 2 större delen av min uppväxt, under alla lov och behov när mina föräldrar jobbar. Man har har varit förberedd på det ett tag då hon ändå är 94 år, men kändes så frisk och alert. Ingen hjälpmedel med att gå eller något sådant. Men en infektion satte stopp.

Tråkigt. Min mormor lämnade jordelivet på alla hjärtans dag. Det konstiga är att det är farmor vi varit mest bekymrad om nu på senaste. Sen kommer man hem och får höra att mormor gått bort. Är rädd för att farmor går samma väg till mötes snart. Hon är ju trots allt 96 och börjar bli dålig

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Avstängd

Det var en på blocket som säljer en MSI GTX 1060 6GB för 2700 kr och jag kolla och den har inte vart ute så länge på blocket så jag skriv till han och skicka sms tillslut så svara han och då skriv jag att jag vill köpa den och sen så svara han inte och då nästa dag skriv han om jag var säker på att jag vill köpa den och jag skriv ja men sen så svara han inte mera och sen så tog han bort annonsen.

Tog bort hans namn då jag inte vill hänga ut någon.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Glad skulle jag säga att man är idag, fått trevliga svar idag i en tråd och folk var trevliga. Min granne som kör musik har jag också fått kontakt med, om musiken stör så är det bara att säga till och han förstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Glad skulle jag säga att man är idag, fått trevliga svar idag i en tråd och folk var trevliga. Min granne som kör musik har jag också fått kontakt med, om musiken stör så är det bara att säga till och han förstår

Fel tråd för detta

Permalänk
Medlem

@Billy Joe Bob: Du har helt rått, jag läste fel. Jag är varken sur, ledsen eller gallen

Permalänk

Hur kommer man över en bästa vän man haft i 9 år som helt plötsligt slutar svara på mobilen och vill inte träffas längre utan förklaring till varför? Jag tänker på honom varje dag och drömmer mardrömmar ibland. Det var 2 år sedan nu

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Hur kommer man över en bästa vän man haft i 9 år som helt plötsligt slutar svara på mobilen och vill inte träffas längre utan förklaring till varför? Jag tänker på honom varje dag och drömmer mardrömmar ibland. Det var 2 år sedan nu

Kanske indragen i några skumligheter? Känns otroligt skumt annars om det inte är något som hänt som påverkat relationen mellan er...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Skrivet av Muddyvaines:

Kanske indragen i några skumligheter? Känns otroligt skumt annars om det inte är något som hänt som påverkat relationen mellan er...

Ja jag har själv tänkt att de kanske kan vara något sånt men så som jag känner han så skulle han aldrig göra något sånt som är olagligt eller några skumma saker. Det gnager nå fruktansvärt i mig att inte få veta varför han helt plötsligt slutar svara. Jag har till och med åkt hem till han och bankat på dörren. Jag saknar honom så jag håller på att bli tokig och vet inte hur jag ska komma över honom. Någon som har ett tips? Flickvänner har ju kommit och gått men att komma över honom känns omöjligt

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hunkaboy86:

Ja jag har själv tänkt att de kanske kan vara något sånt men så som jag känner han så skulle han aldrig göra något sånt som är olagligt eller några skumma saker. Det gnager nå fruktansvärt i mig att inte få veta varför han helt plötsligt slutar svara. Jag har till och med åkt hem till han och bankat på dörren. Jag saknar honom så jag håller på att bli tokig och vet inte hur jag ska komma över honom. Någon som har ett tips? Flickvänner har ju kommit och gått men att komma över honom känns omöjligt

HAN kanske kommit i klorna på en kontrollerande flickvän... en psykopat som tvingat honom att avsluta kontakten med gamla kompisar.

Tror inte det är speciellt ovanligt. Tyvärr.

Permalänk
Skrivet av videopac:

HAN kanske kommit i klorna på en kontrollerande flickvän... en psykopat som tvingat honom att avsluta kontakten med gamla kompisar.

Tror inte det är speciellt ovanligt. Tyvärr.

Ja han har faktiskt skaffat en flickvän ungefär i samma veva som han sluta höra av sig, men hur kommer man över en gammal vän?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Ja jag har själv tänkt att de kanske kan vara något sånt men så som jag känner han så skulle han aldrig göra något sånt som är olagligt eller några skumma saker. Det gnager nå fruktansvärt i mig att inte få veta varför han helt plötsligt slutar svara. Jag har till och med åkt hem till han och bankat på dörren. Jag saknar honom så jag håller på att bli tokig och vet inte hur jag ska komma över honom. Någon som har ett tips? Flickvänner har ju kommit och gått men att komma över honom känns omöjligt

Är det rentutav så att han undviker dig? Inte bara slutat svara på meddelanden osv?.. Det lät faktiskt riktigt konstigt. Nu är jag ganska envis så jag skulle ju skriva åt honom som tokig bara för att få en anledning, speciellt då det verkar komma så plötsligt. Ge honom ett ultimatum, att höra av sig annars(...) kanske? Polare som man känt länge kommer man aldrig över... Så vida de inte gjort något som verkligen sårat en, då är det lättare men.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

HAN kanske kommit i klorna på en kontrollerande flickvän... en psykopat som tvingat honom att avsluta kontakten med gamla kompisar.

Tror inte det är speciellt ovanligt. Tyvärr.

Skulle inte alls vara overkligt... Speciellt om han blivit helt tofflad, dessutom.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Skrivet av Muddyvaines:

Är det rentutav så att han undviker dig? Inte bara slutat svara på meddelanden osv?.. Det lät faktiskt riktigt konstigt. Nu är jag ganska envis så jag skulle ju skriva åt honom som tokig bara för att få en anledning, speciellt då det verkar komma så plötsligt. Ge honom ett ultimatum, att höra av sig annars(...) kanske? Polare som man känt länge kommer man aldrig över... Så vida de inte gjort något som verkligen sårat en, då är det lättare men.

Jo jag har hört av mig som en galning, men inget svar, har även gett ultimatum till han och skrivit att man slutar inte bara höra av sig till en vän efter 9 års vänskap och har träffat varandra typ varje dag. Känns fruktansvärt att han bara är borta fast endå inte. Försöker intala mig själv att jag behöver inte han och att jag har bättre vänner men det är svårt. Känns helt sjukt för har inte gjort något för att han bara ska sluta svara helt plötsligt. Tyvärr har vi inga gemensamma vänner heller så kan inte fråga om han sagt nåt eller så. Jag får väl helt enkelt försöka glömma men känns rätt tungt. Ibland glömmer jag bort honom men det kommer tillbaka och att jag saknar honom sjukt mycket så de gör ont. Jag funderar på att gå till psykolog och se om de hjälper om ingen har nåt bra tips kanske?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

@hunkaboy86: "Jo jag har hört av mig som en galning", där kanske vi har problemet

Permalänk
Skrivet av gonace:

@hunkaboy86: "Jo jag har hört av mig som en galning", där kanske vi har problemet

Det var ju innan han sluta svara, självklart har vi inte problemet där.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Har ett par kompisar som vittant om att en kompis blev totalt förbytt när han blev ihop med en tjej som numera är hans fru. Det här var under studietiden när han var 20+ någonting.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av hunkaboy86:

Hur kommer man över en bästa vän man haft i 9 år som helt plötsligt slutar svara på mobilen och vill inte träffas längre utan förklaring till varför? Jag tänker på honom varje dag och drömmer mardrömmar ibland. Det var 2 år sedan nu

Ja du jag vet vad du menar i somras märkte jag hur en kompis tagit avstånd från mig, vi hängde i början varje dag och sedan efter 3 år tid så började det bli att vi hängde någon till några dagar i veckan och helger.
Sedan har det gått till att bara helt plötsligt efter midsommar blivit till att hänga på helgen med andra människor och knappt detta.
I helgen hade jag vänner över som vi alla hänger ihop och han bjöd in sig själv genom en annan kompis.
Jag är helt okej med detta men när vi skall gå ut ber jag honom att förklara sig varför det blivit som det blivit och att jag tycker det är tråkigt.

Får då förklaringen att jag alltid bara säger dumma kommentarer och inte ger något viktigt i samtalen vi har som ofta är politiska frågor och andra liknande starka ämnen.
Frågade då om det är en dålig sak att jag har en annan åsikt och inte håller med om allting som han säger.
Fick då ett svar att mina åsikter inte är rätt för allt jag säger är baserat på mina känslor och att jag inte är tillräckligt påläst om ämnet, så förklarade då till honom att denna vänskapen är över då det tydligen inte är okej att ha en annan åsikt om hur saker och ting kan vara och för att jag läser andra böcker och artiklar än vad han gör.

Men gör fortfarande väldigt ont i mig att jag blir av med en kompis som man stått så nära att någon av oss bara behövt ringa så har man hört på rösten om det varit något från bådas håll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hunkaboy86:

Ja han har faktiskt skaffat en flickvän ungefär i samma veva som han sluta höra av sig, men hur kommer man över en gammal vän?

Om man lever i ett förhållande där den ena parten är extremt kontrollerande så är det inte frågan om att komma över vänner utan att anpassa sig så att man "överlever" i förhållandet. Är man då inte stark nog, eller att det fått hålla på för länge, så har man inte självförtroende nog att bryta sig loss och kunna ha normala kontakter.

Sådant här är nog mer vanligt omvänt, det vill säga med en kontrollerande pojkvän som genom hot och misshandel hjärntvättar sin flickvän. Men även killar kan råka ut för det och psykisk misshandel är inte att leka med det heller.

Om det är så att din kompis hamnat i något sådant förhållande så är det nästintill garanterat att han inte glömt dig eller att han inte vill ha kontakt utan det är inte upp till honom helt enkelt.

För dig, endera får du glömma honom eller vänta ut att han slipper ur hennes grepp.

Permalänk
Medlem

@Gramps-Makarov: Är det inte lika mycket hyckleri om han väljer bort dig med åsikter efter sina känslor?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Förhoppningsvist kommer detta inte resultera i ett flashback-liknande tråd men för sjutton det krävs ett sådant här med!

Är ni trötta på livet?
Har varit med om något som fått er att må dåligt?
Eller bara har tråkigt och vill skriva era tankar?
Då har ni kommit rätt!

Hoppas att det finns ett diskussionvärde i detta så att tråden inte låses dock.

Jag tar och börjar, ni får gärna kommentera om exakt vad som helst.
..."

Är för sjutton helt jävla trött på datornördar som sitter framför datorn och spelar dota/wow/whateverthefucktheywant 14 timmar om dagen, sen går och lägger sig, vaknar, och gör detta om och om igen tills de efter många år inser att livet inte går ut på att sitta framför en dator utan man måste lyfta på arslet då och då också. Är så trött på de för de sitter bakom sina jävla datorer och skriver kommentarer om andra människor på forum, youtube, twitter osv... och de bara MÅSTE kommentera om EXAKT ALLT för att de har rätt om EXAKT ALLT och de har ALL VÄRLDENS KUNSKAP enbart för att de tror på att det räcker med att ctrl+c & ctrl+v från wikipedia.

Är bara så trött!

För mig ter det som en störning/psykologisk flykt. Samtliga av dessa har heller inget sexliv så go figure.

Permalänk

@Ohem: jo man tycker ju faktiskt detta, bästa är att man la 4 veckor I somras på att renovera hela hans lägenhet och man får detta som en tack.
Men saken är att försöka diskutera med någon som inte har fel någon gång för den har läst på de rätta sidorna är väldigt svårt.

Men pratat med en annan polare som även känner honom som säger att även han tycker att det blivit väldigt svårt att umgås med honom nu mera då han beteende inte är okej.

Insåg även att som han beter sig och behandlar mig och andra vänner runt omkring så är det inget jag söker I min vänskaps krets

Permalänk
Medlem

Happ, när jag har pengar så planerar jag utgifterna och använder resten till vad jag vill, ekonomi 101. Om där är planerat nöje så tar jag in det, är det något spontant som dyker upp så får det bli senare, verkar vara ett utomjordiskt koncept för vissa. En polare som är frisk med att pointa ut ”flaws” med vad man antingen gör eller har gjort, börjar säga ”Aja skyll dig själv”-stil (paraphrasing) så den oplanerade meetup som var tänkt kanske var lika bra att jag inte medverkar i.

Att jag ens var tvungen att förklara läget och fick inget sympatiskt ”ah det var synd”.

Skrivet av Gramps-Makarov:

@Ohem: jo man tycker ju faktiskt detta, bästa är att man la 4 veckor I somras på att renovera hela hans lägenhet och man får detta som en tack.
Men saken är att försöka diskutera med någon som inte har fel någon gång för den har läst på de rätta sidorna är väldigt svårt.

Men pratat med en annan polare som även känner honom som säger att även han tycker att det blivit väldigt svårt att umgås med honom nu mera då han beteende inte är okej.

Insåg även att som han beter sig och behandlar mig och andra vänner runt omkring så är det inget jag söker I min vänskaps krets

Känner igen det, låter lite hybris från honom.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Kan det vara missbruksproblem? jag vet att när jag tyvärr gick på en bender så isolerade jag mig från folk jag gillade och tyckte om men dömde mig själv hårt att jag inte ville se att dom såg mig i det ögonblicket. men om han inte har såna problem, så vet jag inte

Permalänk
Medlem

Upprörd över ups, fick min airfryer. Men jag var inte hemma, så den skickades till ups platsen, som är ett par 50m härifrån. Jag kunde hämta den där, trevlig gubbe. Jag var hemma, var kanske 2 minuter i tvättstugan men den kunde inte leveras för folk var inte hemma, jag måste ha missat personen då jag körde extra rinse på tvättmaskinen. Det kan jag acceptera, men dom sa för en vecka sen att dom inte kan lämna på ups stället, för jag måste signera. Det har alltid funkat innan, men det gick uppenbarligen inte den första gången, men nu gick det. vad fan handlar det om?

Permalänk
Medlem

På black friday fick jag en TV i småbitar... den andra som kom var dock hel...

Nu har katten vält ner den på golvet på något jävla vänster, och ingen garanti gäller.... 9000 kastat i sjön