Permalänk
Medlem

Leasa bil

Hej,

Satt och tittade lite idag på detta med att leasa bil. Hittade då att att man kan leasa en Volkswagen Passat sporcombi 1,4 TSI för 2695. La till ett dragpaket och handlade då strax under 3000. Tycker detta låter väldigt förmånligt, service ingår. Dock måste jag stå för försäkring och skatt. Jag får köra 1500 mil per år och avtalet är 36 månader.

Är det ngn här som har detta och kan ge input? Någon som vet någon bättre "deal" vi behöver en kombi..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

https://carplus.se/bilar/alla/kombi/

Här är mycket bättre pris i mitt tycke inklusive det mesta.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Avstängd

Jag har idag en passat 2,0 diesel och kommer aldrig ha en passat igen.
Låter mycket, växellådan är rätt seg, går inte att styra många funktioner från ratten och en hel del andra missar de gjort. Känns som en 1,3l motor är väldigt litet på den bilen.
Köp en beg. bil som du har råd med istället för att leasa och välj inte en passat.

Bara vad jag tycker. Jag har bilen via jobbet så jag slapp iallafall betala för den men har givetvis en månadskostnad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Undantaget motorn som kanske är lite trist så är det riktigt trevligt. För den kostnaden, en styv hundring, så får du inte så mycket mer bil någon annanstans. Bara att jämföra på Blocket, sök på maxpris 110 000kr så ser du direkt vad du får

Permalänk
Medlem

@Stefflo: @MsSmith: Tack för input. Det är inte att jag inte har råd att köpa en ny bil. Det är snarare att jag tycker att det är en rätt så ok deal. Jag upplever inte alls de problemen med Passatens motor. Kanske är skillnad på bensin/disel? Kollade även på Peugot (ett märke som jag inte har velat ha tidigare) men en ny bil i 3 år är ju ändå rätt ok.

Får ta och åka runt och prova lite mer.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Inaktiv

Generellt alla välkända varumärken t ex Volvo, VW, Audi & BMW är svindyra att leasa. När man tittar på att gå ner i pris så brukar man få den knackigaste modellen med minsta motorn som inte ens rullar upp dig för backen efter en storhandling på ICA.

Själv tycker jag Peugot har bra avtal och bra priser. Vissa bilar kan du komma ner till så billigt som 1500:- men är då inte kombi. Men kolla gärna Peugot. Tycka vad man vill om franskt, men här verkar ju priset styra dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Undantaget motorn som kanske är lite trist så är det riktigt trevligt. För den kostnaden, en styv hundring, så får du inte så mycket mer bil någon annanstans. Bara att jämföra på Blocket, sök på maxpris 110 000kr så ser du direkt vad du får

Nu kan man kanske inte riktigt göra en sådan jämförelse heller, för en begagnad bil för 110k kommer inte (annat än i aldrig tidigare skådat undantagsfall) vara värd 0 kr efter 36 månader. Så den totala prislappen kommer inte att bli samma. Man kan köpa en betydligt nyare/dyrare begagnad bil utan att ha en kostnad på 110k för värdeminskning och service.

lade till missat "inte".
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Nu kan man kanske inte riktigt göra en sådan jämförelse heller, för en begagnad bil för 110k kommer (annat än i aldrig tidigare skådat undantagsfall) vara värd 0 kr efter 36 månader. Så den totala prislappen kommer inte att bli samma. Man kan köpa en betydligt nyare/dyrare begagnad bil utan att ha en kostnad på 110k för värdeminskning och service.

Kommer en begagnad bil för 110k vara värd 0kr efter 36 månader? Du menar inte att en begagnad bil för 110kr är värd betydligt mer än 0kr efter 36 månader? Vilket är den kostnad man får lägga för att leasa en bil utan att få något för det när tiden har passerat.

Leasa bil är bra om man hade tänkt köpa en helt ny bil och byta efter 3 år. Jag köpte själv en Passat 2.0 TDI 4Motion med Executive-paket, dragpaket och lite annat gott, 2 år gammal vid köptillfället och hade då tappat 150000 i värde. Har svårt att tro att den tappar ytterligare 110k på 3 år, och då äger jag bilen och får köra hur mycket jag vill. För att inte tala om att det är en betydligt dyrare bil än en 1,4 med bara framhjulsdrift.

Men som sagt då ska man ju inte ha som avsikt att byta igen om 3 år, och sen får man ju betala service och annat själv. Inte samma trygghet på så vis, men å andra sidan får jag köra hur långt som helst.

Permalänk
Medlem

Har man råd att köpa en ny bil så är det bättre alla dagar i veckan.

Enda fördelen man har med leasing är att efter 3 år kan man bara lämna tillbaka bilen men man har inga pengar över.

Köper du däremot en bil så har den knappast på 3 år tappat lika mycket som du skulle lagt på en leasing så således har du ett mervärde i bilen.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Nu kan man kanske inte riktigt göra en sådan jämförelse heller, för en begagnad bil för 110k kommer (annat än i aldrig tidigare skådat undantagsfall) vara värd 0 kr efter 36 månader. Så den totala prislappen kommer inte att bli samma. Man kan köpa en betydligt nyare/dyrare begagnad bil utan att ha en kostnad på 110k för värdeminskning och service.

Jodå för principen är densamma - har man råd att vara utan 110 000kr så är det vad det kostar. Eventuella restvärden är faktiskt inte intressant då en bil kostar pengar även dag ett på år fyra. Sedan kan man inte tänka som du (med många fler här som bara resonerar efter ordet "bil"). Det är som att jämföra med att ni har ett Intel GMA450 med ett 980TI och säga att ni har ett grafikkort.

Tar man bilen på avbetalning är det ofta en annan historia men fortfarande är den begagnad och man får räkna på 10 000+ mil.

Nej rimligt är förstås att jämföra bilen, oavsett modell, med köp och leasing. Kostar den 318 000kr i nybilspris så är det förstås samma bil och modell i samma situation som skall jämföras. Leasa en bil värd 318 000kr för en kostnad på 110 000kr över tre år eller sätta in 318 000kr och på sin höjd spekulera i att få tillbaka 208 000kr vid försäljning är osäkert. Att jämföra en ny Passat för 318 000kr och en ny valfri annan bil för leasingkostnaden 110 000kr så är det en Dacia man får. Då kan man lika gärna hävda att Logitech Z5500 är hifi

Skrivet av The_St1g:

Har man råd att köpa en ny bil så är det bättre alla dagar i veckan.

Enda fördelen man har med leasing är att efter 3 år kan man bara lämna tillbaka bilen men man har inga pengar över.

Köper du däremot en bil så har den knappast på 3 år tappat lika mycket som du skulle lagt på en leasing så således har du ett mervärde i bilen.

Ok - oss räkna på vad som faktiskt sägs här för att hävda att man inte har några pengar över för det känns faktiskt rent ut sagt horribelt.

En väldigt genomsnittlig lön ligger på säg 28 000kr idag?
Det tar således en person bra mycket längre tid att spara ihop 318 000kr som Passaten kostar än angivna tre år. När man väl har dessa pengar ska man också ha råd att vara utan dem tills den dagen man säljer bilen. Värdet på bilen är om tre år på sin höjd spekulativt. Hur mycket pengar har man över under sparperioden? Hur mycket pengar har man under ägandeperioden?

Tar man den på avbetalning så är det fortfarande 20% kontantinsats som minimum, i det här fallet 63 600kr, som ska in på en första avbetalning. Hur lång tid tar det att spara ihop för någon med genomsnittlig lön? Det verkar som att restvärden numera även finns på avbetalningar men att amortera bort 250 000kr på sex år är fortfarande mer än leasingkostnaden per månad. Då har man dessutom satt in nämnda kontantinsats. Under samma tid har man alltså kunnat avverka två helt nya fordon, för en lägre kostnad. Först ett halvår in på tredje bilen kan man börja prata om att det ekonomiskt lönar sig men då sitter man på en 6½ år gammal bil istället för en toppmodern dito.

Samma exempel, men leasing:
Ingen kontantinsats som vid billån
Behöver inte låsa sparat kapital i bilen (vilket istället kan användas som kontantinsats i exempelvis en bostadsrätt)
Räknas inte mot det totala ekonomiska utrymmet (som krävs för exempelvis bolån som kan vara den dyraste posten för många)
Service inkluderad - enligt avtalet från TS
Fast leasingkostnad på 108 000kr uppdelat på 36 månader.
Halvförsäkring istället för helförsäkring

Våra gamla leasingbilar som vi bytte in i november såldes i januari till privatpersoner - vi kan väl nöja oss med att säga att din ståndpunkt att värdeminskningen skulle vara lägre än leasingkostnaden är värd att debattera Mycket hänger på modell skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Så fort nån tror att det är smart att utesluta värdeminskning ur kalkylen vet man att de är totalt ute och cyklar.

Till TS: Under 3 lakan låter som en utmärkt deal. Leasing kan vara förmånligt om du vill fria upp resurser till andra investeringar. Kostnaden för leasing är lån + servicevtal + värdeminskning, alltså samma sak som att köpa bilen på avbet. Men med habrovinken att du är garanterad ett restvärde. Detta kommer sättas hyfsat safe så du går back lite där förväntat, och du får inte heller dra av räntekostnaden på skatten.
Men..! Du slipper binda upp en massa pengar i bilen via kontantinsats.
Du safear också mot politisk oro. Om t.ex. drivmedlet i fråga skulle gå ur modet pga skattehöjning är det leasingbolagets problem och inte ditt.
Det kommer alltid vara lite lite dyrare totalt sett än att köpa på avbet av de anledningar jag nämner ovan, men fördelarna att ha färre resurser låsta och mindre oro för yttre påverkan på andrahandsvärdet är två stora fördelar.
Vad det är värt för dig vet bara du
Många som inte har NÅN koll på bilköp på swec, blir helt matt av att läsa tråden.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är ju att olika företag kan vara olika krångla att ändra avtalet med efteråt, ex om du skulle få jobb längre bor och måste köra längre och överskrider miltalen. Brukar vara en dyrhistoria att överskrida dem. Annars är ju leasing ett smidigt "ägande" Jag tänkte leasat men köpte min bil då det var en såpass "billig bil". Så ta en bra funderare om du verkligen klarar dig på milen osv!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Så fort nån tror att det är smart att utesluta värdeminskning ur kalkylen vet man att de är totalt ute och cyklar.

Gissar att det är mig du syftar på. Det var i sådana fall inte så jag menade utan restvärdet är ointressant då det kommer vara snarlikt kostnaden för leasingen - med samma argument som du själv lade fram. Restvärdet på bilen i exemplet är ungefär 210 000kr efter leasingens avslut, samma på bilen om man köper och sedan säljer. Men att köpa en begagnad bil för 110 000kr och få tillbaka 60 000kr tre år senare är även ointressant eftersom man fortfarande binder kapitalet och måste räkna med att vara utan dessa pengar till försäljningen - och det är en högst spekulativ summa.

Jag förstår ju att vi i grund och botten delar synsätt här så ville bara förtydliga.

Permalänk
Medlem

Jag leasar en Golf 1.4Tsi, Sportscombi.
När jag leasade min, körde de en drive och då ingick R-line in och utvändigt.
Startpriset låg på blygsamma 2495 exklusive försäkring.
Jag valde till DSG-låda, 18-tumsfälgar, Pluspaket innehållande parkeringssensorer, xenonljus samt backkamera. The works, helt enkelt.

Slutsumma, 3500 i runda slängar. Tycker det är ett helt okej pris sett till vilken bil jag betalar för.
Sjukt nöjd med servicen hos min lokala Volkswagenhandlare.

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Håller med @MsSmith här helt.
Har privat leasat bil i 6 år nu och i förra veckan så bytte jag ut min gamla Audi A5 mot en helt ny A5:a.

Själv gör jag det för att det är så otroligt smidigt och att jag alltid har en helt ny bil. Allt är inräknat så du behöver inte bry dig om något.
Och jag kunde lätt se att den bil jag haft nu i 3 år, det jag betalt och den värdeminskning som skett så har det nästan gått jämt upp.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har själv varit i bilbranschen i många år, och även sålt bilar, så jag kan helt ärligt säga att leasing nu för tiden är en väldigt smidig lösning. (Jobbar ej längre i fordonsbranschen dock så är inte så "partisk" längre )

Det är dock några saker som är viktiga att tänka/hålla koll på:
Kommer 1500mil/år räcka? För det blir snabbt dyrt om du kör för långt (ca 10:-/mil är vanligt)
När det står att service ingår så ingår enbart det som skall bytas enligt boken, dvs om torkarblad eller lampor behöver bytas så bekostar du detta själv.
Det är mycket viktigt att hålla bilen i bra skick då de efter de 3 åren kontrollerar skicket på bilen, och är det mer än "normalt" slitage så kan du få betala vad detta kostar att åtgärda.
Har ni djur? Vissa firmor tillåter ej att man har djur i sin leasade bil.

Detta är några av de vanligaste sakerna jag tog med kunder som funderade på leasing.

Men så till det mer positiva:
Du slipper binda kapital, du behöver inte ens de 20% i kontantinsats som krävs vid vanligt köp.
Du har en ny bil full med garantier.
Var tredje år är det rent teoretiskt sett att bara lämna nyckeln o åka därifrån med en ny bil, återigen full med garantier.
Du vet vad det kommer kosta varje månad. Köper man en begagnad bil så är det sällan några garantier kvar, vilket innebär att så fort något går sönder så blir det tunnare i plånboken.

Jag tycker helt klart du ska åka runt till olika handlare o jämföra olika alternativ. Bestäm dig för en storleksklass (typ Kombi, halvkombi, småbil) och utgå därifrån.

Lycka till!

Permalänk
Avstängd

Tycker det är en dålig deal för även om man bortser från att man inte får nått för den begagnad betalar man runt 110k för 4500mil på 3 år och med så lite mil är det inte är värt pengarna och jag tycker det vore smartare att köpa en billig ny bil med bra garanti eller begagnat

Ska man go all cheap kan man få dom milen ur en 10-20k bil beg som är skapligt servad eller gå upp till 20-40k och hitta en bil som fått stor service vid tex 12k mil eller tex köpa en billigare bil som är helt ny och har ett rätt bra andra hands värde efter den tiden och bara 4500 mil så ekonomiskt försvarbart är det inte men man kan få roligare bil

Smartaste tycker jag är att köpa en bil man har råd med utan leasa eller låna till även om man köper nytt eller begagnat

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Leasar själv 2 st bilar och håller med dom flesta här om man det är sjukt smidig lösning. Det man skall tänka på är att kolla runt efter kampanjer för då är det lättare att komma undan med bra dealar. Det som lätt gör att det kan sticka iväg i pris är att om man lägger till saker så får man betala hela värdet på den saken under 3 år. Annars kan jag varmt rekommendera det

Permalänk
Medlem

@andreasmark:
Precis, en sak som man oftast fastnar i är att handlarna vill att man ska köpa vinterdäck hos dem, och att man då lägger ut dessa på 3 år.
Bättre då att köpa dessa själv då priset nästan alltid är långt mycket lägre. Själv så var mina förra vinterdäck 40% billigare än om jag skulle köpa de hos handlaren.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Kollat på privatleasing, men just, vad kostar det när man lämnar in med garanterat restvärde osv? Vad är det vanligt att man åker på att betala för vid "returen" så att säga? Stenskott i lacken som ej punkterat rostskydden, omlackering?? Lastdragmärken i bagageluckan osv? Där känns det lite osäkert, ska man lägga undan sparslantar för returdagen med, ovanpå månadskostnaden?

Permalänk
Medlem

@anon173292: Inget restvärde.. Det som du däremot kan få betala för är om det är skador utanför onormalt slitage. Det finns en rätt så bra och tydlig beskrivning på Volkswagen kring detta.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

@Zyces
Japp!
Gjorde precis samma sak denna gången för dom ville ha 15000 för vinterdäcken... Köpte egna för 10000 och dom kommer ju vara värda nånting efter 3 år om man inte kan använda dom till nästa bil

Permalänk
Medlem

@lord_vasagos: det går inte jämföra med en bil mellan 10-50 tusen, det måste ju jämföras med att köpa en ny bil och med/vad allt det innebär.

Som någon skrev här innan jag har ju en bil idag med väldigt lite lån på, denna kan jag sälja och binder då inte mitt kapital. Jag byter bil ungefär vart tredje år och vi kör inte mer än 1500 mil om året. Vi har en "billig" bil som min sambo använder när hon åker till sitt jobb.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Läst igenom tråden och är själv inne på att leasa en bil, dock av mindre modell; typ Audi A1/VW Golf eller liknande.

Vad tycker folket om den här dealen (försäkring löser jag själv, ca 500:-/mån, men vinterdäck via handlaren):

För min del känns det hyffsat för en automat -18 modell, och jag behöver verkligen inte en stor bil. Däremot kör jag en del och 1500 mil blir väldigt tight tror jag, denna dealen är på 2000 mil. Vad tycker ni? Är det en ok deal?

EDIT: Här är utrustningen:

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Kommer en begagnad bil för 110k vara värd 0kr efter 36 månader? Du menar inte att en begagnad bil för 110kr är värd betydligt mer än 0kr efter 36 månader? Vilket är den kostnad man får lägga för att leasa en bil utan att få något för det när tiden har passerat.

Leasa bil är bra om man hade tänkt köpa en helt ny bil och byta efter 3 år. Jag köpte själv en Passat 2.0 TDI 4Motion med Executive-paket, dragpaket och lite annat gott, 2 år gammal vid köptillfället och hade då tappat 150000 i värde. Har svårt att tro att den tappar ytterligare 110k på 3 år, och då äger jag bilen och får köra hur mycket jag vill. För att inte tala om att det är en betydligt dyrare bil än en 1,4 med bara framhjulsdrift.

Men som sagt då ska man ju inte ha som avsikt att byta igen om 3 år, och sen får man ju betala service och annat själv. Inte samma trygghet på så vis, men å andra sidan får jag köra hur långt som helst.

Absolut, missade ett inte där!

Skrivet av MsSmith:

Jodå för principen är densamma - har man råd att vara utan 110 000kr så är det vad det kostar. Eventuella restvärden är faktiskt inte intressant då en bil kostar pengar även dag ett på år fyra. Sedan kan man inte tänka som du (med många fler här som bara resonerar efter ordet "bil"). Det är som att jämföra med att ni har ett Intel GMA450 med ett 980TI och säga att ni har ett grafikkort.

Tar man bilen på avbetalning är det ofta en annan historia men fortfarande är den begagnad och man får räkna på 10 000+ mil.

Nej rimligt är förstås att jämföra bilen, oavsett modell, med köp och leasing. Kostar den 318 000kr i nybilspris så är det förstås samma bil och modell i samma situation som skall jämföras. Leasa en bil värd 318 000kr för en kostnad på 110 000kr över tre år eller sätta in 318 000kr och på sin höjd spekulera i att få tillbaka 208 000kr vid försäljning är osäkert. Att jämföra en ny Passat för 318 000kr och en ny valfri annan bil för leasingkostnaden 110 000kr så är det en Dacia man får. Då kan man lika gärna hävda att Logitech Z5500 är hifi

Jag påpekade bara det felaktiga i att likställa en leasingkostnad på 110k med att köpa en begagnad bil med inköpspris 110k. Med det synsättet vora man ju puckad om man köper en begagnad bil, då du för samma pengar kan få en mycket nyare bil. Men verkligheten är att en begagnad bil för 110k har ett restvärde som är betydligt högre än 0 kronor, vilket gör att det är billigare att köpa den begagnade bilen. Vill man alltså jämföra leasing vs begagnat, så får man helt enkelt kalkylera på en begagnad bil som kan förväntas ha en värdeminskning och servicekostnader på totalt 110k under tre år. För det är endast då du får en jämbördig jämförelse där du har haft samma kostnader för bilen under denna period.

Jag har aldrig hävdat att en begagnat bil är samma sak om en ny, det är något du själv lyckats få för dig. Jag sa bara att det blir skevt att inte ta hänsyn till restvärde när man tittar på vilken annan bil man kan få till samma kostnad. Så att jämföra Passat med Dacia kan du fortsätta göra på egen hand.

Permalänk
Medlem

@andreasmark:
Precis, de ville ha 26000 för vinterdäcken till Audin. Jag köpte exakt samma på nätet för 18000kr och de passar till min nya bil med.
Jag vet att Audi är lite fula med det där, för de säger att de tycker det är dumt att sätta de på leasingavtalet, men erbjuder då Audi kortet så man betalar av det på 12 mån. Dock så kvarstår att de lägger på grym marginal på dessa saker.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Mansion
Ser bra ut. Hade dock inte köpt vinterdäck hos handlare då man får betala för hela däckens värde men får ju inte behålla dom sen

Permalänk
Medlem

@Mansion:
Jag tycker det, men så har jag precis ett nytt avtal med dem, men Audi A5 S.B.
Dock så köp inte vinterdäcken från handlaren då det är ganska överprisade.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasmark:

@Mansion
Ser bra ut. Hade dock inte köpt vinterdäck hos handlare då man får betala för hela däckens värde men får ju inte behålla dom sen

Bra input, skall checka om man eventuellt kan skippa dessa. Kolla gärna editen med utrustningen, kan inte mycket om bilar själv nämligen så all feedback tas gladeligen emot. Tack!

Skrivet av Zyces:

@Mansion:
Jag tycker det, men så har jag precis ett nytt avtal med dem, men Audi A5 S.B.
Dock så köp inte vinterdäcken från handlaren då det är ganska överprisade.

Detta verkar ju alla vara överens om så skall som jag nämnde ovan definitivt kolla om det går att skippa vinterdäcken. Tack för hjälpen och kika gärna på utrustningen jag slängde in i min edit ovan!

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

@Mansion
Utrustning är så individuellt för vad man känner att man vill ha, så känner du dig nöjd med det så blir det nog kanon Bästa är om dom har en kampanj för då brukar man få mer utrustning för billigare peng än om man valt till det själv