Angående H60 Vattenkylning, distanskskruva

Permalänk

Angående H60 Vattenkylning, distanskskruva

Hejsan Allihopa

Jag har köpt en H60 vattenkylning och den kom idag.

När jag installerade den så satte jag på backplaten som man skall, å på med vattenkylningen och den magnetiska låsningen över.
När jag skruvat i alla 4 skruvarna i distanserna och ska "dra åt" dom så dom sitter fast sen, så gör jag som man gör när man skruvar på bultarna på däcken till bilen, tar en, sen den tvärs över och så vidare, när jag kommer till sista skruven och ska dra åt den, så spricker den och lossnar.
Har inte dragit åt hårt eller varit våldsam med det.

Jag undrar lite hur jag skall gå tillväga ? Går det att köra datorn felfritt med bara 3 av dom 4 skruvarna där, eller måste jag köpa en helt ny h60 vattenkylning? Försökte mig på att få hjälp av komplett där jag köpte den, men dom kan inte hjälpa mig tydligen.

Här är två bilder så du förstår lite vad jag menar.

https://imgur.com/vHRnPCs

https://imgur.com/l8cUMw0

Så häften av distansskruven sitter fast i själva skruven man drar åt med, och andra halvan sitter kvar i moderkortet.

Snälla hjälp mig, har panik.

MVH, Eric.

Permalänk
Medlem

Funkar väl antagligen men kanske något sämre kontakt, kolla lite på temperaturerna, hör av dig till corsair annars, de kan antagligen skicka ett nytt fäste gratis, kanske mot fraktkostnad, har hört gott om deras kundservice.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ah okey. Jag la upp en support ticket på deras sida.
Är ju bara en distans skruv jag behöver. Ska försöka pillra ihop lite med andra skruvar men vore skönt o ha den som det skall vara.
Får hålla lite koll på temperaturen bara.

Tips om något pålitligt temp program?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kontakta Corsair, dom kan nog skicka reservdelar och säkert utan kostnad.. Har inte Corsair en användare här på forumet?

Edit: Corsair Johan finns på forumet! Lyckas inte "tagga" honom i inlägget dock..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Kontakta Corsair, dom kan nog skicka reservdelar och säkert utan kostnad.. Har inte Corsair en användare här på forumet?

Edit: Corsair Johan finns på forumet! Lyckas inte "tagga" honom i inlägget dock..

Pröva med @204799

Den går allafall till Johans profil, ingen aning om han han får något notifikation dock.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Skriver ett meddelande till honom!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad tror ni effektförlusten blir av att bara använda 3 skruvar? Är den väldigt stor eller knappt någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Fick du något svar på din ticket? Annars löser jag nya skruvar åt dig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan