Warcraft III uppdateras med stöd för widescreen och upp till 24 spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

snälla säg att Grubby är inbjuden favorit orc spelarn

han streamar fortfarande wc3 på helgerna oftast

ja det är han med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ChaosClocker:

När kommer uppdateringen? installerat och testat nu. Det är fortfarande stretch.

Länkarna på Blizzards hemsida (se artikeln) pekar till installationspaket för public test realm av patcharna. Dvs. spelet uppdaterar inte till 1.29 av sig självt än, utan du kan ladda ner 1.29 manuellt under en testperiod innan den släpps senare "på riktigt".

Windows
https://battle.net/download/getInstallerForGame?os=win&locale...

Mac
https://battle.net/download/getInstallerForGame?os=mac&locale...

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Fixats eller plåstrats om?

Dom har ändrat delayen till 100 ms!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Skuttokova:

Dom har ändrat delayen till 100 ms!

Så fortfarande riktigt hemst då mao xP

Tycker det är illa nog med över 60-70ms i spel så..

Edit:
Fanns ett gammal program för custom games till WC3 som hette VCK, med det kunde man kicka folk, sätta upp så spelet automatiskt startade om (typ som en server med rundor) och massa annat!
Men den bästa funktionen var att man kunde helt ta bort WC3's delay, aldrig kunnat lirat WC3 utan VCK igen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv

Synd att de inte lägger till ultra wide stöd när de ändå håller på. Men Blizzard är ju ultra wide vägrare i Overwatch så kanske har sin förklaring.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 010721a:

Om de stämmer att de kommer en remaster till WC3 innan en uppföljare, då har Blizzard gett upp på WC4 skulle jag tro ;/

Var inte för säker, det kan vara marknadsföring strategi också, väcka spellusten i titeln innan WC4 släpps.
Få in lite nya spelare på banan kan också vara en strategi då det var ett antal år sedan det släpptes.

Permalänk
Entusiast

Finns inget RTS jag spelat lika mycket och länge som WC3, om det blir en remaster så får jag börja rosta av mina Undeads redan när patchen kommer.

Hype att se MaDFroG lira igen. Svensk, och min favoritspelare när han var aktiv. Många år sedan dess så det ska bli intressant att se om han kan stå upp emot de som aldrig slutade eller ex Grubby som fortfarande streamar rankade matcher ett par kvällar i veckan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Kommer vi som kör 16:10 få sämre spelupplevelse över 16:9?

Så här ser det ut för mig i 16:9 (1920x1200):
https://www.dropbox.com/s/tbpl94glrcyn8qq/Warcraft_3_16-10.pn...

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Widescreen körde man ju redan för 10-15 år sedan genom att ändra konfigurationen för upplösning manuellt men trevligt att de lägger in officiellt stöd.

Funkar det på Mac OS nuförtiden? Vill minnas att det slutade fungera efter typ Snow Leopard eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har mig veterligen funkat på MacOS hela tiden, däremot var det installeraren som ett tag hade problem efter Snow Leopard, men om man bara kopierade över mappen med spelet från en som redan hade det installerat så funkade det.

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Inte kört på en 35" wide men kört mycket på 1280x800 runt 2008 och kan inte minnas att bilden blev utdragen då. Men det gick inte att ställa in det i spelet utan man fick konfa upplösningen manuellt genom att redigera preferensfilerna.

Dock inte spelat de senaste 10 åren så vet inte om det fortfarande funkar.

Jo, men visst blev bilden lite förvrängd även om det inte är helt uppenbart när man inte frångår originalförhållandet så mycket.

Skrivet av TrauzDragon:

Jag misstänker att det pratas om ultrawide. o:
God nyhet för mig i så fall! Skaffade nyss Alienware's ultrawide och älskar WC3.

Vet inte om det även gäller ultrawide, men kanske?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Folk måste sära mer på wide- och ultrawidescreen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Så fortfarande riktigt hemst då mao xP

Tycker det är illa nog med över 60-70ms i spel så..

Edit:
Fanns ett gammal program för custom games till WC3 som hette VCK, med det kunde man kicka folk, sätta upp så spelet automatiskt startade om (typ som en server med rundor) och massa annat!
Men den bästa funktionen var att man kunde helt ta bort WC3's delay, aldrig kunnat lirat WC3 utan VCK igen.

Det du pratar om är en s.k hostbot, det finns flertalet sådana just nu som autohostar diverse custom games. Däremot så är de inte så jättestor skillnad på dom och vanliga laddern just nu som de låter

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Låter konstigt, widescreen har väl funnits i årartal. Spelade det i 1440p senast för något år sen. Jag tror det tom skalade rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luminous:

Låter konstigt, widescreen har väl funnits i årartal. Spelade det i 1440p senast för något år sen. Jag tror det tom skalade rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Som flera andra har skrivit så har WC3 aldrig haft widescreen stöd förut. Att du kan ställa in en widescreen upplösning i spelet innebär inte att det stöder widescreen.
Det handlar om FOV samt menyer/UI etc.

Permalänk
Entusiast

https://www.twitch.tv/back2warcraft Invitational turneringen startar nu.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Som flera andra har skrivit så har WC3 aldrig haft widescreen stöd förut. Att du kan ställa in en widescreen upplösning i spelet innebär inte att det stöder widescreen.
Det handlar om FOV samt menyer/UI etc.

Jo, jag fifflade inte med windowsregister för att lyckas med det. Jag kunde välja 2560x1440 inne i spelet. Att det inte skalar rätt kanske stämde då. Jag tvivlar starkt på att någon som hävdar att warcraft 3 i 16:9 krävt registerändringar fram tills nu överhuvudtaget spelat det under 2016/2017 innan den här patchen kom.
Men att skalning av UI och fov inte varit anpassad det är jag helt med på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

16:10 menade jag, ursäkta. Verkar inte kunna redigera originalposten.

Skrivet av Luminous:

Jo, jag fifflade inte med windowsregister för att lyckas med det. Jag kunde välja 2560x1440 inne i spelet. Att det inte skalar rätt kanske stämde då. Jag tvivlar starkt på att någon som hävdar att warcraft 3 i 16:9 krävt registerändringar fram tills nu överhuvudtaget spelat det under 2016/2017 innan den här patchen kom.
Men att skalning av UI och fov inte varit anpassad det är jag helt med på.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelet kördes i 16:9, men (om jag fattat rätt) var det ett utsträckt (ihoptryckt) 4:3 format som visades. Så är det alltså inte längre med denna nya patch, utan saker visas i 16:9 utan någon förvrängning.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Vet inte om det även gäller ultrawide, men kanske?

En månad sent svar, men bättre sent än aldrig!
Tänkte det kunde vara värt att nämna att ultrawide fungerade i WC3 efter patchen.
Menyn fick dock plötsligt gigantiska black-bars, och jag undrar om inte det är värre än mindre black-bars in-game..
I WC3 spenderar man ju nästan mest tid i lobbyn, iallafall till de custom games jag vill spela. x3

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>