SweClockers mobilsajt får PM, Inställningar och Registrering

Permalänk
Medlem

@Jacob @Klorrix varför har formateringen ändrats? Jag upplever att all text blivit mindre och har inte gjort några ändringar så jag antar att det är på serversidan.

Det ser normalt ut när man är inne i en tråd men i själva forumkategorin är texten mindre och komprimerad. Bugg? Har en Galaxy S7 och använder Chrome om det spelar någon roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Citera flera är nummer ett på min önskelista!

Av allt detta är det nog ändå kanske det för mig med. Visst, klippa och klistra går ju bra men blir lite pilligare på mobilen. Och att skriva flera inlägg är inte så snyggt heller alla gånger.

Permalänk
Medlem

Grymt bra jobbat av utvecklar-gänget! Om jag också ska nämna mina önskemål så är det nog framför allt möjligheten att citera flera, och... dare I say it...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Av allt detta är det nog ändå kanske det för mig med. Visst, klippa och klistra går ju bra men blir lite pilligare på mobilen. Och att skriva flera inlägg är inte så snyggt heller alla gånger.

Samma här men det verkar inte riktigt vara aktuellt just nu och vad jag förstår diskuteras dess vara eller icke vara även på desktopsidan då det anses störa diskussionen.

https://m.sweclockers.com/forum/trad/1498455-sokfunktion-i-fo...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Vore smutt med en förbättring av Marknaden oxå. Den är verkligen under all kritik på m.sweclockers

Tycker marknaden lite rätt hyfsad. Saknar dock en budgivning funktion. Vore kul. Obligatorisk att ta bud från endast den och inte slänga in att man fått pm som ligger lite högre. Alltså en funktion som vore frivillig för säljaren att använda men måste så följas.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Samma här men det verkar inte riktigt vara aktuellt just nu och vad jag förstår diskuteras dess vara eller icke vara även på desktopsidan då det anses störa diskussionen.

https://m.sweclockers.com/forum/trad/1498455-sokfunktion-i-fo...

Tack för länkarna, jag har helt missat detta.

Även om jag inte gillar tanken på att Citera flera skulle kunna tas bort helt så är motiveringen rätt rimlig. Kan lätt bli en megaklump att läsa igenom, och speciellt att citera ett visst inlägg/svar i inlägget.

Personligen tycker jag det är mer störande när det kommer 3+ inlägg på raden med svar riktade till olika, ibland samma, personer men det blir förstås enklare att svara något mer specifikt. Den har sina för- och nackdelar. Att ta bort den helt vore synd.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni ska sluta utveckla den mobila versionen av sajten. Det är slöseri med tid/pengar. Föregå istället med gott exempel och lär folk att scrolla och zooma istället. Mobila sidor är alltid lågupplösta och handikappade. De är lika onödigt idag som kontanter. Att sitta med en flaggsleppslur och titta på en hemsida i pensiofonformat ala "doro" känns bortkastat, och de flesta mobiler är både högupplösta och har stora skärmar nu för tiden. Folk sitter inte längre på xperia x10 mini.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Tycker marknaden lite rätt hyfsad. Saknar dock en budgivning funktion. Vore kul. Obligatorisk att ta bud från endast den och inte slänga in att man fått pm som ligger lite högre. Alltså en funktion som vore frivillig för säljaren att använda men måste så följas.

Seriöst? Jämför "stora" siten och mobilsiten. Du har inga kategorier, du kan inte välja mellan köpes/säljes/bytes. Du kan inte söka... Ljusår mellan de två.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aaaaamazing. Much <3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

@Frisell: Självklart har du rätt! Hade för bråttom i tankarna och tänkte på den fullstora marknaden.
@Chris_Kadaver: har en poäng: #17278511

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag tycker ni ska sluta utveckla den mobila versionen av sajten. Det är slöseri med tid/pengar. Föregå istället med gott exempel och lär folk att scrolla och zooma istället. Mobila sidor är alltid lågupplösta och handikappade. De är lika onödigt idag som kontanter. Att sitta med en flaggsleppslur och titta på en hemsida i pensiofonformat ala "doro" känns bortkastat, och de flesta mobiler är både högupplösta och har stora skärmar nu för tiden. Folk sitter inte längre på xperia x10 mini.

Det är en bekvämlighetsgrej precis som att köra automat, åka rulltrappa, prenumerera på tidningar, ja du fattar. Med ett sådant synsätt blir allt annat än bare minimum överflödigt oavsett vad det gäller.

Jag vet inte riktigt hur utvecklingen sköts men det verkar inte vara projektbaserat och om man ändå har tillgänglig personal och resurser, vad anser du att man bör satsa på att vidareutveckla istället för mobilsidan? Jag kan i alla fall inte komma på något så här på rak arm som jag saknar på desktop.

@frisell All funktionalitet har nu flyttats över till mobilen och det ska gå att söka, bläddra efter kategori osv.

Edit: Jag var nog lite snabb där, funktionerna verkar ha tagits bort så jag antar att de håller på att testas. Så här såg det inte ut för fem minuter sen...

Edit 2: Det var bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ågren:

[...] Så här såg det inte ut för fem minuter sen... :D[...]

Sluta screenshotta mina misslyckanden!

Skämt åsido, nu har det rullats ut, och även att man kan skapa annonser genom mobilsidan

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag tycker ni ska sluta utveckla den mobila versionen av sajten. Det är slöseri med tid/pengar. Föregå istället med gott exempel och lär folk att scrolla och zooma istället. Mobila sidor är alltid lågupplösta och handikappade. De är lika onödigt idag som kontanter. Att sitta med en flaggsleppslur och titta på en hemsida i pensiofonformat ala "doro" känns bortkastat, och de flesta mobiler är både högupplösta och har stora skärmar nu för tiden. Folk sitter inte längre på xperia x10 mini.

Fast andra forum klarar av alla format. Kolla på t ex Techpowerup och andra Xenforo-sidor, där är mobilversionen i stort sett exakt samma som desktopversionen.

Att sitta i en fåtölj med kaffekoppen i ena handen och telefonen i den andra och snubbla över en icke mobilanpassad sida är så störigt så jag brukar inte bry mig om dem (om det inte är jonnyguru eller liknande). Man kan vända på ditt resonemang och säga att det inte finns någon mening att ha forum som ser ut som de kommer från 2002 längre och fler och fler har telefonen och surfplattan som sitt främsta interface gentemot internet.