Kingdom Come: Deliverance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Rätt säng och rätt Schnapps, svar ja.

Testa ladda ner savemodden på nexusmodds. Då behöver man inget för att spara och du kan spara närsom, kanske löser ditt problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Testa ladda ner savemodden på nexusmodds. Då behöver man inget för att spara och du kan spara närsom, kanske löser ditt problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Sabbar det steam achievments?

edit Testat den nu, funkar inte. Kan inte spara...

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Rätt säng och rätt Schnapps, svar ja.

Skriv in wh_sys_debugsavelock 1 i konsollen och se vad den säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddieShoe:

Skriv in wh_sys_debugsavelock 1 i konsollen och se vad den säger.

Skickades från m.sweclockers.com

https://imgur.com/a/1mKRl

Permalänk

PMar dig lösningen strax efter jag ätit. Anledningen att jag PMar är för att den innehåller spoilers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Medlem

@Falcon: Ok surt :/ När du sparar med Saviour Schnapps, du får inte upp att du måste välja ett gammalt save som du måste spara över?

edit: såg att det var en lösning ovan. Lycka till!

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Irriterande att spelet kraschar typ en gång i timmen. Fuskade till mig obegränsat sparande men även då är det alltför frustrerande när man glömt spara på en halvtimme och spelet sedan kraschar.

Blir att vänta på en uppdatering eller 50.

Felet uppstod i programmet med namn: KingdomCome.exe, version 1.1.0.0, tidsstämpel 0x5a84146d , felet uppstod i modulen med namn: WHGame.DLL, version 0.0.0.0, tidsstämpel 0x5a84195d Undantagskod: 0xc0000005 Felförskjutning: 0x00000000004a8acc Process-ID: 0x3ca0 Programmets starttid: 0x01d3a5c35b096e43 Sökväg till program: F:\SteamLibrary\steamapps\common\KingdomComeDeliverance\Bin\Win64\KingdomCome.exe Sökväg till modul: F:\SteamLibrary\steamapps\common\KingdomComeDeliverance\Bin\Win64\WHGame.DLL

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

@Pepsin: Ibland står det något i spelets egna loggar som ligger i spelmappen. Finns det något intressant i den?

Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Irriterande att spelet kraschar typ en gång i timmen. Fuskade till mig obegränsat sparande men även då är det alltför frustrerande när man glömt spara på en halvtimme och spelet sedan kraschar.

Blir att vänta på en uppdatering eller 50.

Felet uppstod i programmet med namn: KingdomCome.exe, version 1.1.0.0, tidsstämpel 0x5a84146d , felet uppstod i modulen med namn: WHGame.DLL, version 0.0.0.0, tidsstämpel 0x5a84195d Undantagskod: 0xc0000005 Felförskjutning: 0x00000000004a8acc Process-ID: 0x3ca0 Programmets starttid: 0x01d3a5c35b096e43 Sökväg till program: F:\SteamLibrary\steamapps\common\KingdomComeDeliverance\Bin\Win64\KingdomCome.exe Sökväg till modul: F:\SteamLibrary\steamapps\common\KingdomComeDeliverance\Bin\Win64\WHGame.DLL

Tror inte detta kommer hjälpa men testa att validera filerna i Steam, kanske är något "fel" på filen. Vem vet, kanske funkar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Får testa de värderna när jag kommer hem Kan vara orsaken det dippar ner då. Har i övrigt samma hårdvara som du.

Edit: Well, får +10fps Kommer dock ändå inte upp i dina siffror, har inte sett någon annan göra det heller. Har du överklockat något?

Kör själv med dessa inställningar på en 144hz 1080p Gsync skärm tillsammans med ett gtx1060 6gb och med dessa inställningar flyter det på som smör i medium-high och runt 70-75 i fps.
Att stänga av vsyncen manuellt samt ställa heapsize efter sin ram är något som faktist ökar fpsen rätt mycket kan jag intyga om.

Kan verkligen säga att spelet ser fantastiskt ut på lägre inställningar än ultra som även flera andra pekat ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigganum:

Kör själv med dessa inställningar på en 144hz 1080p Gsync skärm tillsammans med ett gtx1060 6gb och med dessa inställningar flyter det på som smör i medium-high och runt 70-75 i fps.
Att stänga av vsyncen manuellt samt ställa heapsize efter sin ram är något som faktist ökar fpsen rätt mycket kan jag intyga om.

Kan verkligen säga att spelet ser fantastiskt ut på lägre inställningar än ultra som även flera andra pekat ut.

Nu var det i 1440p och allt i Ultra vår lilla diskussion gällde. Självklart kommer man upp i fps i lägre inställningar. Jag var mer intresserad av att veta mer av hans speccs då han har samma snittfps i Ultra som Guru3D har i sitt test i Very High, samt att han inte hade några fpsdrops som de flesta tyvärr verkar ha på vissa ställen (vid Rathaus osv). Står rätt mycket om detta på deras egna forum. Vore intressant att veta om han har klockat cpu/gpu eller liknande för att se vad det är som löser dessa småproblem.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pepsin:

Irriterande att spelet kraschar typ en gång i timmen. Fuskade till mig obegränsat sparande men även då är det alltför frustrerande när man glömt spara på en halvtimme och spelet sedan kraschar.

Blir att vänta på en uppdatering eller 50.

Felet uppstod i programmet med namn: KingdomCome.exe, version 1.1.0.0, tidsstämpel 0x5a84146d , felet uppstod i modulen med namn: WHGame.DLL, version 0.0.0.0, tidsstämpel 0x5a84195d Undantagskod: 0xc0000005 Felförskjutning: 0x00000000004a8acc Process-ID: 0x3ca0 Programmets starttid: 0x01d3a5c35b096e43 Sökväg till program: F:\SteamLibrary\steamapps\common\KingdomComeDeliverance\Bin\Win64\KingdomCome.exe Sökväg till modul: F:\SteamLibrary\steamapps\common\KingdomComeDeliverance\Bin\Win64\WHGame.DLL

Själv har jag bara fått spelet att krascha en gång och det för att jag försökt byta namn på sparfilerna för att kunna spara fler. Kör med mod så jag slipper schnappsen.
En lösning om man får slut på sparfiler så välj "LOAD" och välj "Delete" på de gamla filerna så vips kan man spara igen.

Jag gillar spelet även om det liknar The Witcher väldigt mycket så har de verkligen lagt till en extra nivå i mer eller mindre allt. Samtidigt rätt skönt att slippa dessa drakar och andra monster och hålla sig till att döda några mänskliga krigare. Man märker också att man inte hoppar in i en strid bara för att utan försöker undvika dessa om det går. Det är inte längre att man går in i ett läger och två minuter senare så har man snott allt som finns och det ligger tio lik runt omkring.

Kanske hade man kunnat gjort det lite lättare att sikta med pilbågen då det just nu är mer eller mindre bara tur att man träffar. Kräver inte en prick utan mest bara så man kan se vart man siktar istället för att hålla sig lite åt "sydost" för att träffa. Märker också att allt ändras när man byter båge.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Själv har jag bara fått spelet att krascha en gång och det för att jag försökt byta namn på sparfilerna för att kunna spara fler. Kör med mod så jag slipper schnappsen.
En lösning om man får slut på sparfiler så välj "LOAD" och välj "Delete" på de gamla filerna så vips kan man spara igen.

Jag gillar spelet även om det liknar The Witcher väldigt mycket så har de verkligen lagt till en extra nivå i mer eller mindre allt. Samtidigt rätt skönt att slippa dessa drakar och andra monster och hålla sig till att döda några mänskliga krigare. Man märker också att man inte hoppar in i en strid bara för att utan försöker undvika dessa om det går. Det är inte längre att man går in i ett läger och två minuter senare så har man snott allt som finns och det ligger tio lik runt omkring.

Kanske hade man kunnat gjort det lite lättare att sikta med pilbågen då det just nu är mer eller mindre bara tur att man träffar. Kräver inte en prick utan mest bara så man kan se vart man siktar istället för att hålla sig lite åt "sydost" för att träffa. Märker också att allt ändras när man byter båge.

Fler sparfiler? Är la bara spara över

Typ 40-50 timmar in nu, och spelet är i mina ord Witcher tier. Kan bli fantastiskt om dom slipar på det lite till. Synd för dom questen som buggar ur. Tur som är så är det bara side quests som inte ger något speciellt i slutändan.

När du börjar närma dig 20 strength och 10+ weapon skill så är det banditerna som får akta sig för dig... eller 15+ bow skill med bästa bågen. Om du har aimpoint funktion på skärmen så hjälper det avsevärt. Det enda man får göra avvägning för är höjd på avstånd. Annars lär man sig till slut, som med vanlig båge

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drickz:

Fler sparfiler? Är la bara spara över

Typ 40-50 timmar in nu, och spelet är i mina ord Witcher tier. Kan bli fantastiskt om dom slipar på det lite till. Synd för dom questen som buggar ur. Tur som är så är det bara side quests som inte ger något speciellt i slutändan.

När du börjar närma dig 20 strength och 10+ weapon skill så är det banditerna som får akta sig för dig... eller 15+ bow skill med bästa bågen. Om du har aimpoint funktion på skärmen så hjälper det avsevärt. Det enda man får göra avvägning för är höjd på avstånd. Annars lär man sig till slut, som med vanlig båge

Efter att du fått ihop drygt 300 sparfiler så godkänner den inte att spara över heller. Tror jag är uppe i runt 25-30 timmar än så länge.
Hur lägger man till aimpoint då pricken försvinner när man tar fram bågen.
Men gillar samtidigt att man inte bara kan sätta allt mitt i prick.

Har också haft problem med en del buggar i sidequest, hoppas att de får ordning på dessa. Har också haft problem med att jag själv tagit för många uppdrag så det är ett helvete att hålla isär alla och springa runt och prata med allt folk och döda andra och sno lite prylar från den tredje. Håller på att beta av nu så man kommer ikapp. Vissa uppdrag är tidsbestämda och tar det för lång tid så är det misslyckat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Efter att du fått ihop drygt 300 sparfiler så godkänner den inte att spara över heller. Tror jag är uppe i runt 25-30 timmar än så länge.
Hur lägger man till aimpoint då pricken försvinner när man tar fram bågen.
Men gillar samtidigt att man inte bara kan sätta allt mitt i prick.

Har också haft problem med en del buggar i sidequest, hoppas att de får ordning på dessa. Har också haft problem med att jag själv tagit för många uppdrag så det är ett helvete att hålla isär alla och springa runt och prata med allt folk och döda andra och sno lite prylar från den tredje. Håller på att beta av nu så man kommer ikapp. Vissa uppdrag är tidsbestämda och tar det för lång tid så är det misslyckat.

Ojdå! Undra om den kommer börja protestera för mig snart då...

Aimpoint brukar vara en hårdvaruinställning om du har en "gaming" skärm. Det är fusk, måste jag medge, men det gör bågen till en dröm att använda

Har kommit fram till att det är bäst att göra questen ett och ett åt gången eftersom en del verkar rinna ut i sanden om man inte gör dom nog snabbt.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

@Sirresnake: Du har alltså samma fps på Ultra High som Guru3d får på Very High. Posta gärna mer av dina speccs, överklockning osv.

http://www.guru3d.com/articles_pages/kingdom_come_deliverance...

Har nog ljugit för dig omedvetet. Mina inställningar var också på Very high och inte ultra, ber om ursäkt om jag vilselett dig.
Har överklockat:
CPU 5ghz
GPU 2100ghz
Ram 3000mhz

Nu var dessa stats tidig läge i spelet. Men ligger fortfarande stabilt på runt 75dps med ungefär samma high and low, vissa gånger ner till 50-55 men väldigt sällan.

MVH

Sirvan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirresnake:

Har nog ljugit för dig omedvetet. Mina inställningar var också på Very high och inte ultra, ber om ursäkt om jag vilselett dig.
Har överklockat:
CPU 5ghz
GPU 2100ghz
Ram 3000mhz

Nu var dessa stats tidig läge i spelet. Men ligger fortfarande stabilt på runt 75dps med ungefär samma high and low, vissa gånger ner till 50-55 men väldigt sällan.

MVH

Sirvan

Ingen fara men då hänger jag med Har försökt trixa med det mesta utan att nå ända upp, men du har lite snabbare cpu hastighet och sedan i Very High, vilket förklarar skillnaden. Tack för att du klargjorde. Själv kör jag på 8700k @4.5ghz på alla kärnor, 1080ti msi gaming stock clock och 3200Mhz minnen.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Ingen fara men då hänger jag med Har försökt trixa med det mesta utan att nå ända upp, men du har lite snabbare cpu hastighet och sedan i Very High, vilket förklarar skillnaden. Tack för att du klargjorde. Själv kör jag på 8700k @4.5ghz på alla kärnor, 1080ti msi gaming stock clock och 3200Mhz minnen.

Ja. Det är extremt bra setup du har, du borde kunna pressa lite mer på cpu och gpu om du har någorlunda bra kylning 8700k är lätt o klocka

För övrigt tycker jag spelet är ett av dom bästa rgp jag spelat på länge trots att den ibland är buggigt. Flera roliga buggar men en återkommande bugg som är irriterande är vissa dörrar man inte kan passera. Det var så pass jobbigt att jag laddade hem unlimited saves moden. Har 50ish timmar och kommit 2/3 delar av main story. Hoppas på expansions och mer rolig content som siege mode eller roliga turneringar av olika slag.

Ska spela igenom spelet igen och testa en mod som gör den ännu mer hardcore.

mvh
Sirre

Permalänk
Medlem

@Falcon: Prova att ta bort några gamla saves. Vissa har haft problem att spelet inte vill spara när man har kommit upp i ett visst antal saves. För en del har det varit när man når 50 saves, jag fick problemet vid 150.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Vad skulle folket önska sig i kommande expansioner/DLC om det nu blir av? Spelet i sig har sålt som smör, redan över 1miljon+ exemplar. Så en hel del vinst har dom gjort vilket borde öppna möjligheter till nytt material. Men först o främst optimering av prestanda och olika bugg fixar.

Själv skulle jag vilja ha:
Hardcore mode. (Ännu svårare.)
Turneringar?
Dungeons?
Belägringar?
Andra yrken?

Säg allt ni kommer på!

mvh
Sirre

Permalänk
Medlem

@Sirresnake: Expansion av något slag skulle inte vara fel. Dom har byggt upp ganska bra för det med berättelser om närliggande provinser. Vet inte om dungeons passar här. Kanske infiltration av någon fästning, men temat är enkel bondpojk som jag fattat det, vilket utesluter att rent av slakta hela fästningen.

Skulle vilja att ett spel i det här formatet behandlar fornnordisk kultur a la T&T (Tomtar och Troll).

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Ja precis, dungeons va bara en tanke som dök upp. Ja en en mans slakt av ett helt slott exempelvis hade inte passat in men invasion kordinerat med ai etc hade fungerat tror jag. Ja världen dom skapat är vacker och Nordisk natur hade varit klockrent för just detta spel, historian är även intressant.

Permalänk
Hedersmedlem

Kickstartern beskrev väl att det ska bli tre delar? Jag betalade bara runt $30 och fick bara första spelet men vill minnas att högre nivåer inkluderade alla tre delar. Dock inte följt upp det alls eller vad som sagts i efterhand.

Edit: "Approx. gameplay time: 30 hours (Act 1), 70+ hours (all 3 acts)"

https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-...

Exempel: Pledge £300 or more
KING (collector's edition) ********************************************* Other currencies est.: $480; €360 ********************************************* Get both Act II and III and original copper engraving!

With the King reward tier you are going to receive: Act II (approx. 9 months after Act I) + Act III (approx. 9 months after Act II) + Original edition Copper engraving + in-game Calvary (crucifix) memorial + Collector's edition with Art book, Action figure, Limited edition (signed) poster, T-Shirt, Dice and Commemorative Silver coin + Early access to the Alpha version of our game + Physical (digipak) as well as digital copy of Act I + Game soundtrack on CD + Making of video on DVD + Printed manual + Access to our forums + King forum badge

The shipping is free for backers in US and EU. Backers in the rest of the world please add £10 for shipping.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av EddieShoe:

PMar dig lösningen strax efter jag ätit. Anledningen att jag PMar är för att den innehåller spoilers.

Skickades från m.sweclockers.com

Använd spoiler-taggar för spoilers. Lösningen kan säkert hjälpa andra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Kickstartern beskrev väl att det ska bli tre delar? Jag betalade bara runt $30 och fick bara första spelet men vill minnas att högre nivåer inkluderade alla tre delar. Dock inte följt upp det alls eller vad som sagts i efterhand.

Edit: "Approx. gameplay time: 30 hours (Act 1), 70+ hours (all 3 acts)"

https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-...

Exempel: Pledge £300 or more
KING (collector's edition) ********************************************* Other currencies est.: $480; €360 ********************************************* Get both Act II and III and original copper engraving!

With the King reward tier you are going to receive: Act II (approx. 9 months after Act I) + Act III (approx. 9 months after Act II) + Original edition Copper engraving + in-game Calvary (crucifix) memorial + Collector's edition with Art book, Action figure, Limited edition (signed) poster, T-Shirt, Dice and Commemorative Silver coin + Early access to the Alpha version of our game + Physical (digipak) as well as digital copy of Act I + Game soundtrack on CD + Making of video on DVD + Printed manual + Access to our forums + King forum badge

The shipping is free for backers in US and EU. Backers in the rest of the world please add £10 for shipping.

Läste på WH forum att detta var tanken i början. 3 olika acts men att det slopades och första spelet som släpptes nu är act 1 och 2. Act 3 kommer att komma i form av ett nytt spel eller expansion

Permalänk

@Dunder: Aha, jag var inte medveten om att det fanns spoiler tags på swec. Ber om ursäkt!

Lägger till nedanför:

När man gör questet där man undersöker Neuhof så är där en saveblock skript som havererar. Där är två banditer i skogen som man ska gå till och om man kommer nära nog men inte väl hittar dem så går skripten igång men tas aldrig bort. Man får gå till positionen på bilden och hitta den som överlevt och döda honom för att skriptet ska försvinna, efter det kan man spara igen.

Dold text
Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Avstängd

Uppgradering till 1.3.1 och nu funkar inte det lilla fixet för att kunna spara när man vill.
Dessutom så har Henry börjat ropa varje gång man börjar galoppera

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Bra att man börjat spela spelet såpass sent då det ännu kommer såpass viktiga uppdateringar. Äntligen AA stöd oxå är ju fint.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

För er som spelat/spelar ..

Samtidigt som jag älskar spel som Mount & Blade, så ser combatgameplay i detta spel ganska segt och klankigt ut. Känns heller inte som det finns någon "tyngd" bakom varje slag (om ni förstår vad jag menar), då bland annat ljuden när man får in en träff låter typ som man slåss små träpinnar istället för svärd. Därtill så ser det ut som spelet är gjort för 1v1, och inte större strider.

Funderar om jag ska köpa spelet eller inte .. har tittat på en hel del videos nu.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Uppgradering till 1.3.1 och nu funkar inte det lilla fixet för att kunna spara när man vill.
Dessutom så har Henry börjat ropa varje gång man börjar galoppera

Har testat att plocka hem den uppdaterade versionen av fixet men får det inte att funka heller. Om det är någon som lyckas så säg gärna till hur ni gjort.
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1?tab=d...

Edit
Det tycks funka men även om jag tog hem "No schnapps" så behövde jag en.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10