Permalänk

Asus VG248QE knappar funkar ej

Hej allihopa!

Köpte för cirka 2 och en halv vecka sen en Asus V248QE monitor som har fungerat hur bra som helst.

Hoppa till idag när jag satta igång min PC - nu funkar inte knapparna på monitorn. Jag får fram bild som vanligt och det verkar inte vara något annorlunda inställningsvis; men jag kan inte stänga av monitorn via power knappen eller ändra någon inställning på den (inte heller få upp OSD menyn).

Är monitorn rekt eller finns det någon fix för detta? Skulle kunna reklamera den till Komplett där jag köpte den men om det finns någon fix skulle jag helst ta det istället för att strula med att skicka tillbaka den.

Tack på förhand!

Permalänk

Knapplåset för knapparna har nog slagits på av någon anledning kanske om den har sån funktion
om du trycker in x knappen bak på skärmen några sec så ska du låsa upp Knapplåset om det är det som spökar

Mvh Peter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

=). ja du har ju inställningsknappar på monitorn i underkant tror jag dom sitter på din en av dom kan du hålla in (den knapp som fungerar som x när du är inne i menyerna ) i 5 sec så ska du låsa upp knapplåsfunktionen om du har sånt på din skärm .så fungerade det på min när jag råkade testa att slå på knapplåsfunktionen i menyn och den låste sig ..

Permalänk
Skrivet av hollowman71:

=). ja du har ju inställningsknappar på monitorn i underkant tror jag dom sitter på din en av dom kan du hålla in (den knapp som fungerar som x när du är inne i menyerna ) i 5 sec så ska du låsa upp knapplåsfunktionen om du har sånt på din skärm .så fungerade det på min när jag råkade testa att slå på knapplåsfunktionen i menyn och den låste sig ..

Testade att hålla inne varenda knapp på undersidan av skärmen i ca 10 sek men utan resultat. Vanligtvis brukar power knappen lysa starkt blått, men märkte nu att den lyser väldigt svagt...

Vet inte alls vad felet kan vara. Skärmen har inte varit utsatt för några som helst påfrestningar eller liknande och var sprillans nya när jag köpte den för ca 2 veckor sen...

Permalänk

Okej hmm
Slå en signal i morgon till komplett och tala om dit problem så ska du se att dom hjälper dig. Skumt är det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade också en Asus skärm och det råkade hända mig med det står vilken knapp du ska trycka på i manualen.