Permalänk
Medlem

@Laxpudding @MonkeyIRL

Sitter nu här mitt mänskliga bränsle som UPS så snällt leverarade till jobbets entré. Några tips för att få den bästa Huelupplevelsen vad gäller smaker, blandning etc? Köpte den lätt smaksatta med vanlig och ett 10-pack smakboosters för test. Skaka ihop en utan någon booster nu och ja... det är ju inte gott, men samtidigt inte äckligt. Smaken är... unik, i brist på bättre ordval.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Bildexpert 📺

@wurpan: Experimentera dig fram. Smaken är som en mild havrekaksdeg ungefär. De flesta brukar störa egentligen störa sig på texturen och hur man skakar är därför viktigt. Fyll ca 3/4-delar så att det finns marginal att skaka runt allt och använd gallret som finns. Detta minskar risken för klumpar vilket är det som stör, snarare än själva smaken.

Man kan smaksätta som man vill men det som fungerar är allt som fungerar med just havrekakor. En del kör extra proteinpulver som brukar vara sanslöst smaksatt/sötat vilket då balanserar mot Huel-smaken. Det fungerar med kaffe, mjölk, i smoothies, med bär och frukt och alla möjliga alternativ som mandelmjölk, kokosmjölk och så vidare.

Permalänk
Avstängd

Jag har börjat köra dom här :

https://www.ica.se/handla/produkt/spaghetti-bolognese-450g-be...

https://www.fatsecret.se/kalorier-n%C3%A4ring/bella-riviera/s...

+ Riven ost
+ Valfri färdig Pasta sås eller Icas färdiga köttfärssås dom dagarna jag vill få upp proteinhalten (dock blir det ganska proteinrikt med rivna osten redan)

Permalänk
Medlem

Inköpslista:
* 4-pack frusen lax
* 3dl Crème fraiche
* 1pkt feta ost (1,5 paket brukar jag köra för lite "krämigare" sås)
* Liten fin potatis som ej behöver skalas/borstas
* Valfri men nyttig utfyllning: frusen/färsk blomkol
* Valfri men nyttig utfyllning: frusen/färsk broccoli.

Instruktioner:
1. Sätt på ugnen 150-175 grader.
2. Mosa feta ost i Crème fraiche, ha i en nypa salt och peppar om så önskas. Häll allt över laxbitarna i en ugnsfast form.
3. Koka potatis efter 10min lägg i frusen/färsk blomkol och broccoli.
4. Lägg in laxen i ugnen 15-25 min beroende på om den är frusen eller tinad.

Total tid: 30min.
+ Kort tid att laga för 4 måltider. (1 laxfile, utfyllning med potatis och övrigt tills mättande nog)
+ Funkar att värma i mikro (Viktigt för min del, hatar värmd mat)
+ Liten inköpslista
+ Nyttigt och gott

P.S kör alltid färsk blomkol och frusen broccoli pga tiden att kokas är typ 10 min på dem, färsk broccoli tar lite mer tid.

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem

Gör matlådor frys ner, enkel husman. Ta en kväll i veckan för det. Gör olika piroger frys ner dessa. Ersätt energi dricka med något mer hälsosamt. Samma ska med godis. Skär ner på sockret (lättare sagt än gjort). Socker är extremt farligt. Blir de svårt så kan du äta det på lördagar som man gjorde när man var barn. Ät Sallad till varje måltid. Gör soppa finnas massor att hitta på

Permalänk

@wurpan: Jag har blandat det med snabbkaffe och tycker det fungerar väldigt bra. Annars är det bara att testa sig fram tror jag.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av wurpan:

@Laxpudding @MonkeyIRL

Sitter nu här mitt mänskliga bränsle som UPS så snällt leverarade till jobbets entré. Några tips för att få den bästa Huelupplevelsen vad gäller smaker, blandning etc? Köpte den lätt smaksatta med vanlig och ett 10-pack smakboosters för test. Skaka ihop en utan någon booster nu och ja... det är ju inte gott, men samtidigt inte äckligt. Smaken är... unik, i brist på bättre ordval.

Skrivet av Laxpudding:

@wurpan: Experimentera dig fram. Smaken är som en mild havrekaksdeg ungefär. De flesta brukar störa egentligen störa sig på texturen och hur man skakar är därför viktigt. Fyll ca 3/4-delar så att det finns marginal att skaka runt allt och använd gallret som finns. Detta minskar risken för klumpar vilket är det som stör, snarare än själva smaken.

Man kan smaksätta som man vill men det som fungerar är allt som fungerar med just havrekakor. En del kör extra proteinpulver som brukar vara sanslöst smaksatt/sötat vilket då balanserar mot Huel-smaken. Det fungerar med kaffe, mjölk, i smoothies, med bär och frukt och alla möjliga alternativ som mandelmjölk, kokosmjölk och så vidare.

Tycker universiellt tips är att låta de stå ett tag också. Jag gör oftast mina kvällen innan, och tycker det blir mycket lenare och trevligare jämfört med att blanda i samband med de ska drickas.

Annars kör jag som @MonkeyIRL ovan mycket snabbkaffe bland annat. 2-3 teskedar, sedan en tesked kakao (smakpåsen eller vanlig). Blir rätt trevligt! Annat hett tips är kanel, riktigt gott. Vet förvrigt inte om @Laxpudding smakat nya vaniljen ännu, den är nämligen rätt så rejält annorlunda mot gamla.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S