Geforce Experience Bra eller anus?

Permalänk
Medlem

Geforce Experience Bra eller anus?

Tja

jag använde Geforce Experience för några år sen och gillade det inte, är det värt ett nytt försök?

//Robban

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Vad var det som du inte gillade?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Gör en omröstning vettja.

Avinstallerade det när de började kräva registrering. Inte för att jag använde det tidigare heller för den delen.

Permalänk
Medlem

Sett till din Avatar förmodligen inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Vad var det som du inte gillade?

Det kändes som hela burken gick sakta/långsammare med det på..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Sett till din Avatar förmodligen inte

Den är skapad på HD5870 tiden

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Gillar skarpt! Smidigt är mitt intryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Gör en omröstning vettja.

Avinstallerade det när de började kräva registrering. Inte för att jag använde det tidigare heller för den delen.

Omröstning får se om jag orkar.

Ja registreringen är klart negativ

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra, men självklart så har jag en kompis som påstår att det sänker hans FPS och att shadowplay förstör all prestanda när det är på i bakgrunden... the frustration X_X

Permalänk
Medlem

Tycker främst det är rätt schysst med inspelnings möjligheter samt det nya NVIDIA Freestyle bra att slippa alla extra program. Även bra att den känner av automatiskt när det kommer nya drivrutiner. Att den segar ner datorn har jag inte själv lagt märke till.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Använder det enbart för "Shadowplay höjdpunkter" till PUBG.
https://www.geforce.com/whats-new/guides/playerunknowns-battl...
En mkt trevlig och smidig funktion.

Annars hade jag klarat mig utan det programmet, drivrutiner hämtar jag manuellt och spelen ställer jag in själv.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Gör en omröstning vettja.

Avinstallerade det när de började kräva registrering. Inte för att jag använde det tidigare heller för den delen.

Ja eftersom det inte krävs någon Registrering så vet jag inte vad du använt.

Men GE Funkar prima. Jag har aldrig haft några problem.

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Varför skulle Geforce Experience slöa ner datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stig86:

Ja eftersom det inte krävs någon Registrering så vet jag inte vad du använt.

Men GE Funkar prima. Jag har aldrig haft några problem.

De kanske har tagit bort det då?

https://www.techpowerup.com/229214/geforce-experience-mandato...

Jag har inget problem med GE, mer bara att jag inte har lust att ha mjukvara installerad som inte ger mig något, förutom att spåra mig och ta diskutrymme.
Det enda som hade varit skönt hade väl varit den automatiska drivrutinsuppdateringen, men det brukar räcka att uppdatera var 6 månad eller så, spelar inte några nya spel ändå.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är roligt med highlights å replays i GeForce Experience faktiskt.

Permalänk
Medlem

Då jag har en Nvidia Shield som jag streamar till emellanåt så är Geforce Experience ett krav.

Permalänk
Medlem

Behöver inte använda det så jag använder det inte.

Permalänk
Medlem

Kanske testar igen

Tack för alla svar

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med Shadowplay. Jävligt smidigt sätt att spela in klipp imo.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

GeForce Experience ändamål är ju för prestanda/bästa inställningar för spel/drivrutiner/shadowplay.

Om du var med när den lanserades 2013 så har det hunnit hända mycket på 5 år cirka.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

GeForce Experience ändamål är ju för prestanda/bästa inställningar för spel/drivrutiner/shadowplay.

Om du var med när den lanserades 2013 så har det hunnit hända mycket på 5 år cirka.

Att välja "bästa inställningar" är väldigt personligt, t.ex. så tycker jag att FXAA, motion blur etc är ett STORT nej.

GeForce Experience för mig väljer 9/10 fel inställningar för mig.

Permalänk
Medlem

Har inte Geforce Experience installerat. Valde inte att installera den
Själv tycker jag att den inte behövs.

Permalänk

Anus

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det är kanon. Jag använder inte optimerings-funktionen speciellt mycket, men jag tycker det är riktigt trevligt med notiser när det finns nya uppdateringar.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Skiten slutade fungera ungefär samtidigt som jag installerade Windows 10 1709-uppdateringen och jag har inte fått igång det sedan dess trots flera försök med ominstallation o.s.v. "Something went wrong, try restarting GeForce Experience" står det bara.

Så jag skulle nog säga att liknelser med mänsklig anatomi och vissa kroppsvätskor och slaggprodukter vore lämpligast.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

När GE ersatte den vanliga Shadowplay så förstördes alla mina highlights på ett eller annat sätt, så jag bytte till OBS som redan hade samma funktion integrerad. GE har även problem med Diablo 3 och Destiny 2 av någon anledning, jag fick iaf inte rätt på det.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Jag diggar det, använder det enbart för inspelning och drivis updates.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Samma här jag använder det endast för shadowplay-inspelning och drivrutinsuppdatering. Men jag gillar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråd lite. Har alltid gillat Geforce experience, men nu sen igår uppdaterade jag mitt Windows 10 till "Up to date" och efter det så fungerar inte Geforce experience...
Jag har testat det flesta lösningarna som folk skrivit ut men inget har hjälpt mig.
Jag satt över 3h igår och försökte så ja, jag har testat alla lösningar som finns (Känns det som)

Det som händer är att när jag startar upp geforce experience så finns det inget i det, hittar inga spel eller något annat. Testar jag scanna efter spel eller bara söka efter ny uppdatering så kommer det upp att jag kan inte konekta till Nvidia och att jag ska testa min internetanslutning, iböand när jag startar programet så kommer det upp att jag måste starta om Geforce experience för att det ska funka.

Detta är riktigt frusterande då jag inte kan använda ingame chatten när geforce experience slutat fungera.
Min sista egna lösning är att jag ska ominstallera mitt Windows 10, men det gör jag till senare...

Någon annan som har en lösning, snälla hjälp!

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Skrivet av Whaea:

Jag lånar denna tråd lite. Har alltid gillat Geforce experience, men nu sen igår uppdaterade jag mitt Windows 10 till "Up to date" och efter det så fungerar inte Geforce experience...
Jag har testat det flesta lösningarna som folk skrivit ut men inget har hjälpt mig.
Jag satt över 3h igår och försökte så ja, jag har testat alla lösningar som finns (Känns det som)

Det som händer är att när jag startar upp geforce experience så finns det inget i det, hittar inga spel eller något annat. Testar jag scanna efter spel eller bara söka efter ny uppdatering så kommer det upp att jag kan inte konekta till Nvidia och att jag ska testa min internetanslutning, iböand när jag startar programet så kommer det upp att jag måste starta om Geforce experience för att det ska funka.

Detta är riktigt frusterande då jag inte kan använda ingame chatten när geforce experience slutat fungera.
Min sista egna lösning är att jag ska ominstallera mitt Windows 10, men det gör jag till senare...

Någon annan som har en lösning, snälla hjälp!

i april updateringen la de ju till att man måste manuellt tillåta program att använda delar av din dator typ som när man installerar en app på din telefon.

t.ex att jag var tvungen att manuellt ge discord rättigheten att använda din mikrofon. kliade mig i huvet länge innan jag fattade varför inte discord ville få kontakt med min mikrofon...

kan vara så att du måste ge GE rättigheten att komma åt lagringsenheter

inställningen finns under

pc settings -> privacy
.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows