Skillnaden mellan ASUS ROG MAXIMUS X CODE och ASUS ROG MAXIMUS X HERO WIFI

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan ASUS ROG MAXIMUS X CODE och ASUS ROG MAXIMUS X HERO WIFI

Som rubriken lyder, vad är skillnaden på dessa två brädor förutom att code har en massa mer täckplast/lite annan design?
Skiljer ändå cirka 700 spänn mellan dessa två.

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem

ROG Armor, kallar ASUS denna "täckplast".

Det är väl just denna som är den stora skillnaden mellan de två modellerna. Sedan är det en lite annorlunda placering av vissa komponenter på dem. Som t.ex. start/reset-knapparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

ROG Armor, kallar ASUS denna "täckplast".

Det är väl just denna som är den stora skillnaden mellan de två modellerna. Sedan är det en lite annorlunda placering av vissa komponenter på dem. Som t.ex. start/reset-knapparna.

Okey. Skulle du säga att Code är värt dem extra slantarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Okey. Skulle du säga att Code är värt dem extra slantarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, jag skulle inte vilja betala extra för modellen med täckplasten.

Jag valde själv ett ASUS Maximus X Hero till min dator, modellen utan Wi-Fi då jag inte har något behov av trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Nej, jag skulle inte vilja betala extra för modellen med täckplasten.

Jag valde själv ett ASUS Maximus X Hero till min dator, modellen utan Wi-Fi då jag inte har något behov av trådlöst.

Okey. Får man fråga vad du kör för annan hårdvara ihop med det? Klockat något?

Permalänk
Medlem

CPU: Intel Core i7 8700K
Moderkort: Asus ROG Maximus X Hero
RAM: G.Skill Trident Z RGB LED DDR4 PC25600/3200MHz CL14 2x8GB (F4-3200C14D-16GTZR)
G-kort: Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC
CPU-kylning: NZXT Kraken X62 280mm
Systemdisk: Samsung 960 EVO 500GB
Nätaggregat: Seasonic Prime Titanium 650W
Chassi: Be Quiet! Dark Base 700
Lagring: 2 st WD Red 4TB

Sedan har jag monterat in 2 st extra 140-fläktar i bakkant på chassit också.

Än har jag inte överklockat någonting, inte ens minnet. Kör det fortfarande på standardhastigheten 2133 MHz.

Har bara en 60 Hz-skärm fortfarande så prestandan räcker och blir över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

CPU: Intel Core i7 8700K
Moderkort: Asus ROG Maximus X Hero
RAM: G.Skill Trident Z RGB LED DDR4 PC25600/3200MHz CL14 2x8GB (F4-3200C14D-16GTZR)
G-kort: Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC
CPU-kylning: NZXT Kraken X62 280mm
Systemdisk: Samsung 960 EVO 500GB
Nätaggregat: Seasonic Prime Titanium 650W
Chassi: Be Quiet! Dark Base 700
Lagring: 2 st WD Red 4TB

Sedan har jag monterat in 2 st extra 140-fläktar i bakkant på chassit också.

Än har jag inte överklockat någonting, inte ens minnet. Kör det fortfarande på standardhastigheten 2133 MHz.

Har bara en 60 Hz-skärm fortfarande så prestandan räcker och blir över.

Ser nästan exakt ut som den uppsättningen jag har tänkt köra.
Vad tycker du om nätagget so far?

Att köra med en 60hz-skärm till den där riggen är ju nästan fängelse på haha. Du måste köpa dig en Acer Predator XB271HU eller något i den stilen. Finns för hyfsat pris nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Ser nästan exakt ut som den uppsättningen jag har tänkt köra.
Vad tycker du om nätagget so far?

Att köra med en 60hz-skärm till den där riggen är ju nästan fängelse på haha. Du måste köpa dig en Acer Predator XB271HU eller något i den stilen. Finns för hyfsat pris nu.

Jag är riktigt nöjd med nuvarande skärm. Suverän bildkvalité på den när det gäller t.ex. färgåtergivning och svärta. Sett att det är oerhört många som klankar ned på deras nya skärmar som införskaffats, så jag är lite skeptisk till ett byte just nu. Men man kan ju alltid beställa hem och ångra köpet om man inte är nöjd. Vet inte om jag orkar krångla med det dock.

Nätaggregatet vet jag inte vad jag ska säga om. Det gör vad det ska. Onödigt dyr modell valde jag såklart, vilket gäller flera komponenter. Men med tanke på att det har 12 års garanti så blir kostnaden över den tiden inte alls farlig.

Enda problemet som dykt upp är ett litet lagerfel i en av de extra fläktarna jag monterade in. Den fungerar, men rasslar lite vid högre varv. Men det ska jag kontakta Inet om och kommer väl få den utbytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Jag är riktigt nöjd med nuvarande skärm. Suverän bildkvalité på den när det gäller t.ex. färgåtergivning och svärta. Sett att det är oerhört många som klankar ned på deras nya skärmar som införskaffats, så jag är lite skeptisk till ett byte just nu. Men man kan ju alltid beställa hem och ångra köpet om man inte är nöjd. Vet inte om jag orkar krångla med det dock.

Nätaggregatet vet jag inte vad jag ska säga om. Det gör vad det ska. Onödigt dyr modell valde jag såklart, vilket gäller flera komponenter. Men med tanke på att det har 12 års garanti så blir kostnaden över den tiden inte alls farlig.

Enda problemet som dykt upp är ett litet lagerfel i en av de extra fläktarna jag monterade in. Den fungerar, men rasslar lite vid högre varv. Men det ska jag kontakta Inet om och kommer väl få den utbytt.

Jo, har man lite otur så kan man ju få en dålig panel men då är det ju som sagt bara att byta. Har du ett Elgiganten i närheten så har du ju 30 dagar på dig att använda produkten och lämna tillbaka om du inte är nöjd.

När det gäller komponenter så är jag likadan. Better safe than sorry. Gillar att köpa bra grejer. Även om det ibland blir lite overkill så känns det i alla fall bättre och man sitter på bra grejer.

Fläkten skall du helt klart byta ut på garanti. Vad är det för märke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Jo, har man lite otur så kan man ju få en dålig panel men då är det ju som sagt bara att byta. Har du ett Elgiganten i närheten så har du ju 30 dagar på dig att använda produkten och lämna tillbaka om du inte är nöjd.

När det gäller komponenter så är jag likadan. Better safe than sorry. Gillar att köpa bra grejer. Även om det ibland blir lite overkill så känns det i alla fall bättre och man sitter på bra grejer.

Fläkten skall du helt klart byta ut på garanti. Vad är det för märke?

Fläkten i fråga är en NZXT Aer RGB140. Köpte paketet där man får två sådana fläktar tillsammans med styrenheten HUE+.

RGB är så otroligt onödigt, men tyckte faktiskt det blev riktigt snyggt. Och tröttnar man på det så är det ju bara o stänga av det.