4A Games: "Metro-spelen ska sätta standarden för speltester"

Permalänk
Melding Plague

4A Games: "Metro-spelen ska sätta standarden för speltester"

Metro-utvecklaren 4A Games berättar nu att även den kommande delen i spelserien lägger stort fokus på grafisk kvalitet, och ska sätta standarden för testverktyg i spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Woohoo!

Permalänk
Medlem

Är väl inget nytt. Benchmarken i Last Light fick ju vilket grafikkort som helst att gå på knäna och be om nåd.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Detta blir intressant, kommer mitt kort äntligen att få svettas?

Permalänk
Medlem

"Då Metro: Exodus utspelar sig i en öppen värld..."

Öppen värld? Det här var nytt för mig och detta gillar jag enormt! Kanske dags att spela igenom Metro spelen?

Har både de första versionerna och Redux-versionerna i mitt Steam konto - vilka av dessa ska man spela? Är Redux-versionerna på något sätt bättre/sämre?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ingen har råd med grafikkort. Lägg ned skiten .

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av Icte:

"Då Metro: Exodus utspelar sig i en öppen värld..."

Öppen värld? Det här var nytt för mig och detta gillar jag enormt! Kanske dags att spela igenom Metro spelen?

Har både de första versionerna och Redux-versionerna i mitt Steam konto - vilka av dessa ska man spela? Är Redux-versionerna på något sätt bättre/sämre?

Har kört Redux och vanliga på 1an.
Det har sina för och nackdelar, men tror många skulle sätta sina kort på Redux då sen är i princip same shit + extra grejs och bättre grafik typ.

Är ett röst byte ja störde mig på, men var knappast en deal breaker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

"Då Metro: Exodus utspelar sig i en öppen värld..."

Öppen värld? Det här var nytt för mig och detta gillar jag enormt! Kanske dags att spela igenom Metro spelen?

Har både de första versionerna och Redux-versionerna i mitt Steam konto - vilka av dessa ska man spela? Är Redux-versionerna på något sätt bättre/sämre?

Finns inga laddningsskärmar i banorna i reduxversionen av första spelet, men tycket personligen att den uppgraderade ljusmotorn är sämre än vad orginalet var och det förstör lite på visa banor.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

"Då Metro: Exodus utspelar sig i en öppen värld..."

Öppen värld? Det här var nytt för mig och detta gillar jag enormt! Kanske dags att spela igenom Metro spelen?

Har både de första versionerna och Redux-versionerna i mitt Steam konto - vilka av dessa ska man spela? Är Redux-versionerna på något sätt bättre/sämre?

Redux har uppdaterad grafik och AI om jag förstått rätt. Båda väldigt bra spel !
Det är ingen öppen värld i första två dock men tycker inte det är något negativt i sig.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av addy1995:

Är väl inget nytt. Benchmarken i Last Light fick ju vilket grafikkort som helst att gå på knäna och be om nåd.

Hela nyheten handlar ju just om att det inte är något nytt....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av pi:

Ingen har råd med grafikkort. Lägg ned skiten .

Därför folk köper GPUs som smör.
Folk har råd.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

"Då Metro: Exodus utspelar sig i en öppen värld..."

Öppen värld? Det här var nytt för mig och detta gillar jag enormt! Kanske dags att spela igenom Metro spelen?

Har både de första versionerna och Redux-versionerna i mitt Steam konto - vilka av dessa ska man spela? Är Redux-versionerna på något sätt bättre/sämre?

Ettan är ett av dom bästa och mest stämningsfulla spelen jag har spelat. Rekommenderas varmt! Tvåan var mer actionorienterat och styrt där du fråntas kontrollen av din karaktär cirka 8000 gånger. Det var ett medelmåttigt spel. Jag hoppas trean går tillbaka till vad som gjorde ettan så bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Därför folk köper GPUs som smör.
Folk har råd.

Inte jag Sitter kvar med mitt G1 GTX970.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Redux har uppdaterad grafik och AI om jag förstått rätt. Båda väldigt bra spel !
Det är ingen öppen värld i första två dock men tycker inte det är något negativt i sig.

Är det värt att köpa Redux versionerna om man spelat igenom de vanliga?

Jag gillade Metro men ogillade animationerna och vapenljuden.

Permalänk
Medlem

Haha, bara jag som trodde att rubriken syftade på ett buggfritt spel?

Inte många studios som har det målet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är det värt att köpa Redux versionerna om man spelat igenom de vanliga?

Jag gillade Metro men ogillade animationerna och vapenljuden.

Vet ej, det var så länge sen jag lirade vanliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är det värt att köpa Redux versionerna om man spelat igenom de vanliga?

Jag gillade Metro men ogillade animationerna och vapenljuden.

Absolut! Jag varvade båda vanliga spelen och körde igenom Redux något år senare och njöt oerhört. Personligen föredrar jag Redux eftersom det fixar en hel del saker som jag inte gillade med originalen. Viss SFX är fortfarande kass men det kanske blir bättre i 3an och är inget man stör sig på oerhört. Herregud vilka kungar de är på att sätta stämningen i spelen!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Därför folk köper GPUs som smör.
Folk har råd.

Fortsätter det som det gjort nu en period så lär folk inte ha råd med grafikkort, nej.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Metro har en fascinerande atmosfär något som få spel är i närheten av.

Längtar stort till nästa.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Därför folk köper GPUs som smör.
Folk har råd.

Ja,för att kirra bitcoins. You gotta spend money to make money. Average gamer håller väl kvar sitt grafikkort extra länge under rådande prisklimat. Including me.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Därför folk köper GPUs som smör.
Folk har råd.

Du kan beställa GPUs men du får inget för dom är slut... 😕

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Metro har en fascinerande atmosfär något som få spel är i närheten av.

Längtar stort till nästa.

Skulle vara trevligt om den var gjord för PC istället för sketen port. Varenda del av spelet skriker konsolport :@

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Haha, bara jag som trodde att rubriken syftade på ett buggfritt spel?

Inte många studios som har det målet...

Kanske för att det är helt omöjligt att släppa ett buggfritt spel?

Du får gärna ge några konkreta exempel...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av pi:

Ja,för att kirra bitcoins. You gotta spend money to make money. Average gamer håller väl kvar sitt grafikkort extra länge under rådande prisklimat. Including me.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom hoppas göra massa pengar det är en annan sak.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Skulle vara trevligt om den var gjord för PC istället för sketen port. Varenda del av spelet skriker konsolport :@

Speciellt att man inte kan ändra FoV utan den är låst till 75 grader.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpa975:

Kanske för att det är helt omöjligt att släppa ett buggfritt spel?

Du får gärna ge några konkreta exempel...

Nädå, bara att ändra definitionerna...

Poängen var att kanske fler borde satsa på ordentliga speltester som i QA istället för att satsa på att bränna grafikkort...

Permalänk
Medlem

Jaha,, ser ut som att man får vänta en grafikkortsgeneration tills dess att man har råd med ett kort bra nog att driva spelet.
Som det ser ut nu som kanske man har råd med mellanklass, typ 1160, om det kommer finnas några att köpa dvs.

Permalänk
Geeks Gaming

Handla ju mer om att Metro spelen inte va optimerade :S

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Inte jag Sitter kvar med mitt G1 GTX970.

Pff, klag inte. Jag sitter kvar på en GTX-570 (uppgraderade gratis från en 560-ti under sommaren). Jag har försökt att få råd med lite nytt men det är svårt som student Klarar däremot fortfarande av en massa nyare spel dock, men det börjar bli svårare och svårare.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

Tyckte det stod Metroid istället för Metro först och trodde det skulle komma ett grafiktungt FPS metroid till PC

@Doskii: Phenom II x4 965 är ett riktigt monster. Bytte ut min förra månaden men bara för att jag råkade böja pinsen på den.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3