Dags för ny mobil Samsung Galaxy S8+ eller S9?

Permalänk

Dags för ny mobil Samsung Galaxy S8+ eller S9?

Som titeln säger så är det dags för mig att byta mobil, jag står och velar mellan att skaffa en s8+ eller en s9:a vad tror ni?

Permalänk
Medlem

@Insanemaggot: Vad värderar du högst? Jag skulle välja S9 utan tvekan.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

@Thumbii: Batteriet skulle jag nog säga är det viktigaste för mig, S8+ har 3500mAh medan S9 har 3000mAh kamera är förstås också en viktigt del. Hur som helst blir båda mobilerna en uppgradering för mig i både kamera och batteri. Men jag lutar nog mer åt s9 då samsung äntligen förstått att fingerprint scannern är bättre placerad under kameran.

Permalänk

@Thumbii: Jag tycker dock att samsung skulle satt 6gb ram i båda s9 modellerna.

Permalänk

Varför står valet mellan S8+ och S9 och inte S8 eller S9 alternativt S8+ eller S9+?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Varför står valet mellan S8+ och S9 och inte S8 eller S9 alternativt S8+ eller S9+?

Förmodligen för att de två förstnämnda ligger nära i pris och S9+ är otroligt dyr!

Gick själv från 2 st S6:or till en begagnad S7 Edge förra veckan. Från 2550mah till 3600. Batteriet håller en hel dags användning och lite till. Kanonnöjd! Storleken på batteriet gör verkligen enorm skillnad. Visserligen är S9 energisnålare men den har fan litet batteri för o va 2018...

Permalänk

@eucalyptus: Precis, ja jag tycker också att 3000mAh är lite snålt.