Permalänk
Medlem

H100i modifiera kabel

Hej!
Går det klippa kablarna på strömkontakten som idag är Sata och en 3-pins kontakt med rpm på pumpen, och sätta dessa på en ny 3pins kontakt för att driva från AIO-uttaget på moderkortet?

Är det för övrigt någon som har ett monteringskit över för intel till H100i? Jag hörde att Corsair har varit generösa med att skicka ut sådant till fraktkostnad förut men så verkar det inte vara längre..

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Bazoon:

Hej!
Går det klippa kablarna på strömkontakten som idag är Sata och en 3-pins kontakt med rpm på pumpen, och sätta dessa på en ny 3pins kontakt för att driva från AIO-uttaget på moderkortet?

Är det för övrigt någon som har ett monteringskit över för intel till H100i? Jag hörde att Corsair har varit generösa med att skicka ut sådant till fraktkostnad förut men så verkar det inte vara längre..

Jag rekommenderar inte att klippa kabeln, garantin kommer inte att gälla längre.

Nytt monteringskit kan du hitta här:

https://www.inet.se/produkt/5322435/corsair-h80i-100i-mountin...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Garantin är väck sedan länge ändå. Men är pumparna på samma effekt som tex V2 så moderkortet orkar driva på den headern?

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Bazoon:

Garantin är väck sedan länge ändå. Men är pumparna på samma effekt som tex V2 så moderkortet orkar driva på den headern?

Det är inte samma pump som i v2 nej. FAN-headers på moderkort brukar inte orka med lika mycket som en SATA-power från nätagg så jag skulle inte byta.