Svenska rollspelet Mutant blir äventyrsspel för PC och konsol under 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av yarn:

Ser ut att vara Göteborg (som den ovan har nämmt..)

https://i.imgur.com/Qq7bJ53.jpg

Det är Göteborg, absolut. Hittade kartan sen på deras sajt. Arken där man har sin bas är i Tagene. Här är popup infon om de olika platserna samlade på en bild. Kanske kommer Fria Ligan göra ett supplement till rollspelet baserat på datorspelet? Vem vet.

Permalänk
Inaktiv

Vad kul! En av dem som skapade mutant körde brädspels butik på Söder i Stockholm när det begav sig, http://www.affarerinorr.se/nyheter/2017/mars/170303-kroenika-....

Permalänk
Medlem

Att Ankan inte heter Håkan (hellström) tycker jag är lite lamt. Annars verkar detta spännande. Av bilderna att dömma ser det lite ut som Wasteland 2 och det gillar vi.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Inaktiv

Kan man spela som Älgdrott?
Tänk att det äntligen kommer ett spel baserat på detta. Ett intressant universum med lika stort eller t.om större djup än Fallout.
Men äventyrsspel?! Kan detta fungera om annat än RPG? Ge mig Fallout 2 i Mutant miljö så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Att Ankan inte heter Håkan (hellström) tycker jag är lite lamt. Annars verkar detta spännande. Av bilderna att dömma ser det lite ut som Wasteland 2 och det gillar vi.

Arne heter den väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Arne heter den väl

Arne är ju stockholmare och det funkar inte i götlabörg

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Härligt! Många gånger skolkade man för att springa hem och köra lite Mutant med polarna. Minnen!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jupp. Sitter som spelledare för en grupp och det är ett mycket bra sci-fi rollspel. Typ Firefly/Serenity fast med arabiska influenser (tänk tusen och en natt och Prince of Persia) istället för vilda västern.

Tack! Då blir det ett köp för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Tack! Då blir det ett köp för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Fria Ligan har just nu rabatt på en bunt olika spel, bland annat Coriolis boxen. Den kostar 300 kr just nu (normalpris cirka 500). Köper du där får du också PDF:en direkt.
http://frialigan.se/sv/butik/?collection_id=407041605