Permalänk

playstation vr samlingstråd

hej

tänkte att vi kan skapa en samlingstråd för playstation vr användare. själv äger jag playstation vr sedan release, samt andra headseten.
vore kul om fler som har psvr kan samlas här och diskutera spel och allmäna saker om psvr kanske spela med varandra.

köpte skyrim vr och kan verkligen rekomendera detta spel. första gången jag spelar det med och snart kommer ju fallout 4 och doom till vr.

här har ni en rolig film om olika taktiker man kan använda i skyrim

Permalänk
Medlem

Testade ett PSVR i en mediamarkt butik här om veckan, blev överraskad över att jag inte såg någon screen door effect. Däremot så var det riktigt suddigt, men jag tror det berodde på smutsen på linserna efter att småglin som testat den säkert. Hoppas man inte gick därifrån med pink eye...

Äger själv en Vive och ser väldigt mycket fram emot FO4VR! Vill också lira SkyrimVR men lär dröja något år innan det kommer till PC.

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Skrivet av affero:

Testade ett PSVR i en mediamarkt butik här om veckan, blev överraskad över att jag inte såg någon screen door effect. Däremot så var det riktigt suddigt, men jag tror det berodde på smutsen på linserna efter att småglin som testat den säkert. Hoppas man inte gick därifrån med pink eye...

Äger själv en Vive och ser väldigt mycket fram emot FO4VR! Vill också lira SkyrimVR men lär dröja något år innan det kommer till PC.

jag måste säga det är riktigt bra. och ja bilden blid suddig om linserna är suddiga. är rea på vr sel på ps store med. mitt htc ligger nerpackat och har gjort ett tag då det är så mycket smidigare med ps vr i liten lägenhet

Permalänk
Medlem

@mellander90: Kör OrbusVR nu på steam, riktigt bra köp. Dyrt men riktigt skoj, lagt 40h senaste två veckorna. (Det är ett MMORPG)

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Är den vanliga slimvariantens hårdvara tillräcklig för vr?

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Skrivet av Kabben:

Är den vanliga slimvariantens hårdvara tillräcklig för vr?

ja alla playstation är anpassade att funka med vr. playstation har verkligen lyckats med sitt headset tkr jag

Permalänk
Medlem

Finns här några PSVR nördar kvar? Har precis investerat i ett till min konsol. Vilka spel ska man skaffa och vilka ska man undvika? Har införskaffat Resident Evil 7 samt Until Dawn: Rush of Blood! Och än så länge är jag riktigt nöjd!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Finns här några PSVR nördar kvar? Har precis investerat i ett till min konsol. Vilka spel ska man skaffa och vilka ska man undvika? Har införskaffat Resident Evil 7 samt Until Dawn: Rush of Blood! Och än så länge är jag riktigt nöjd!

Det verkar inte kommit igång tråden än. Men delar gärna med mig av dom jag tycker är bra. Skyrim är riktigt bra om du gillar dom typen av spel. Doom vr riktigt bra action spel. Sen har vi mitt favorit spel. Arizona sunshine hur bra som helst. Efter det kommer superhot vr. Testa dom spelen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PSVR på PC

Någon som har erfarenhet av att köra PSVR på PC?
Tänkte låna ett och se hur t.ex. Dirt Rally VR fungerar.

Permalänk
Medlem

@RubiCube:
Det är jobb men det funkar. Dirt Rally funkar men jag tror man måste ha revive + Oculus rift program för det. Möjligt att det går med endast revive. Detr är instabilt och jag kan endast använda ingame funktioner, ej tabba.

Du behöver sätta egna custom upplösning på 120 hz.
Det görs i GPU programvara, men jag fick inte till det med AMD, så använde CRU och måste googla fram presets...
Med AMD ska du också ställa in en pixel-inställning til RGB 4:4:4 tror jag det var.

Så köper du TrinusPSVR för 10-15 dollar, demoversionen är förjäklig att testa funktionen med då det ska till så mycket inställningar innan det blir bra.

Så jag använder det mest till assetto corsa och någon dirt rally match, och så spelar jag det som fungerar och ser det som kvalitativ övning istället för att ladda ner nya spel hela tiden.
För uppgiften funkar psvr bra, men om du bara ska flumma runt med massa spel så rekommenderar jag annat i nuläget, men jag kan inte själv tänka mig att lägga mer pengar för att uppgradera psvr idag

Permalänk
Medlem

@Rotten: Tack för utförligt svar. Jag spenderade lite tid igår på att testa PSVR med TrinusPSVR och Project Cars 2. Det var ju enkelt att få det att fungera men för att få optimal upplevelse måste man säkert som du säger göra lite finjusteringar.

Jag lade inte så mycket mer tid på det. Blev inte så imponerad och min uppfattning är att PSVR'en inte tillför något till spelupplevelsen. Mest en kul grej att prova på. Upplevde att upplösningen är så pass undermålig att jag föredrar en vanlig monitor. Kanske att HTC Vive eller Oculus Rift skulle prestera bättre.

Min slutsats är att jag väntar och låter VR utrustningen utvecklas lite mer innan jag slår till.

Permalänk
Medlem

@RubiCube: Beroende på spel och hårdvara så blir det en hel del pillrande, om man ska ha lite bildkvalitet och prestanda men saknar 1080. Jämfört med vive och rift vill jag väl mena att bildkvaliteten är styrkan för PSVR.. ser ändå ut som skit, men du vet vad jag menar. Du kommer inte bli nöjd för att du lade ut 2-5 tusen extra på vive eller rift, om du tyckte psvr hade dålig bild.

Så de stora nackdelarna med psvr på PC blir room scale och kontroller som inte följer med.
Jag kan personligen se fördelen med vr generellt som såpass stor i bilsimulatorn, där kommer man långt med 3d och huvudrörelser. Med en bra ratt och väldigt mycket övning.

Permalänk
Medlem

Felpost.

Visa signatur

11

Permalänk

@Rotten: haha sjukt kul ni sitter och lirar med psvr headsets på pc men häftigt att det funkar.