Permalänk
Medlem

Vilken sladd till skärmen?

Hej,
jag har en 35 tums skärm (OC AGON AG352QCX)
jag har en dator med Geforce GTX 1070 ti grafikkort.
Vilken sladd är bäst att använda. VGA? jag spelar cs:go och andra datorspel.

Permalänk
Avstängd

display port eller hdmi

Permalänk
Medlem

VGA - Nope!
D-DVI - Funkar alldeles utmärkt.
HDMI - Helst inte om du vill ha 200hz. ( hdmi 1.4.. ska funka )
Displayport - Fungerar alldeles utmärkt.

Vad jag förstått så har HDMI svårt att driva över 60hz. ( Däremot HDMI 1.4b och över är inga problem )

Jag skulle dock välja displayport om jag skulle välja något av det

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

displayport vinner alltså! Då kör jag displayport

Permalänk
Medlem

Finns olika displayport, finns Displayport till DVI-kabel och sen finns det vanlig displayport, Adapterkabel Displayport till HDMI .

ÄR det någon skillnad?

Permalänk
Medlem

Jag har ju dessa anslutningar
D-Sub, HDMI, Display Port Input. Så då tar jag Display Port Input?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

@aroztic Finns en del matnyttig information om displayport-kablar i VARNING för vissa Displayport-kablar - Kan skada GPU!-tråden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Då suger display port då

Permalänk
Medlem
Skrivet av aroztic:

Då suger display port då

Bara om AOC skickar med felkonstruerade kablar. Om du ska kunna utnyttja din skärm fullt ut så måste du använda DisplayPort eller HDMI 2.0, och det ska ha följt med såna kablar med skärmen. VGA och DVI kan du glömma, det är föråldrad teknik som inte klarar av att driva din skärm full ut. Och alla former av adaptrar bör du också undvika, det ökar bara risken för strul.

Permalänk
Medlem

@perost: Så om jag fick med display port kabeln är det lugnt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aroztic:

@perost: Så om jag fick med display port kabeln är det lugnt?

Antagligen, jag kan inte hitta några rapporter om att just AOC skulle skicka med felkonstruerade kablar i alla fall. Det var väl mer ett problem för några år sedan när DisplayPort var relativt nytt, vid det här laget borde tillverkarna lärt sig kan man tycka.