Fredagspanelen 150: Nvidia Turing på GTC, Spectre-fixar från Intel och Galaxy S9

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 150: Nvidia Turing på GTC, Spectre-fixar från Intel och Galaxy S9

Veckans avsnitt bjuder på nyheter från Nvidia, Samsung och Corsair samt ytterligare säkerhetsuppdateringar från Intel. Därtill kommer Google Assistant till Sverige i slutet på året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan vad fort 2 veckor går sen senast.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hur kommer svenska Google Assistant fungera för oss skåningar egentligen? Det är redan nu många svenskar som inte ens förstår oss i vanligt tal... o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Hur kommer svenska Google Assistant fungera för oss skåningar egentligen? Det är redan nu många svenskar som inte ens förstår oss i vanligt tal... o.O

Det kan ju hantera min engelska trots att jag inte uttalar det särskilt bra. Så jag antar det kan hantera Svenska med även när folk med olika talfel och dialekter pratar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Håller alla två tummar för Nvidia Turing på GTC

Permalänk
Medlem

Skolfoto på @Kenneth

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Väldigt dramatiskt varje gång det visas en bild

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Väldigt dramatiskt varje gång det visas en bild

Skickades från m.sweclockers.com

Ja vad är det för ljudeffekter som sker när bilder visas? Låter som någon irriterande pop-up.

Permalänk
Medlem

@Mackey:
Titta 38:55

Permalänk
Medlem

hade hoppats på nyheten att mobiltillverkningen trappas ner och att minnen därav kommer bli mer tillgängligt och bättre prismässigt.
Trodde aldrig man skulle se dessa priser på minne när man köpte 2x8gb ddr4 för drygt 600kr för två år sen. Samma minnen kostar över 2000kr i dag

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fatmajk:

Hur kommer svenska Google Assistant fungera för oss skåningar egentligen? Det är redan nu många svenskar som inte ens förstår oss i vanligt tal... o.O

Jag har flyttat till Norrland, det är ett rent helvete!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Moderator
Testpilot

@flamso Witness me chrome and shiny!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Mackey:

Ja vad är det för ljudeffekter som sker när bilder visas? Låter som någon irriterande pop-up.

Jag tycker det låter som fotsteg från Counter-Strike. Men högst oklart hur ljuden skulle ha hamnat där...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mackey:

Ja vad är det för ljudeffekter som sker när bilder visas? Låter som någon irriterande pop-up.

Skrivet av Accipiter46:

Jag tycker det låter som fotsteg från Counter-Strike. Men högst oklart hur ljuden skulle ha hamnat där...

Det förklaras lite senare i streamen, när vi blir uppmärksammade på det. Beror på att det låg ett videoklipp (testslinga från FF XV) "under" bilderna som klipptes in. Så när bilderna visades hördes ljudet från klippet i bakgrunden. Väldigt konstigt.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Jag kan säga att det är från FFXV som någon innan har sagt

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC