Permalänk

LG-TV - lägga till HBO & SVT-play?

Hur lägger jag till tex HBO och SVT-play apparna på min nyköpta LG?
Netflix, youtube etc finns per automatik men undrar om det går att lägga till dem med?

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

@Elinwictoria
Hej, du får gå in i själva app butiken på tv och se om dom finns där, om det ej finnes där så finns dom inte för din tv eller rättare sagt operativsystem på din tv och då får du komplimentera tv vilket dom flesta gör idag genom att köpa en chromecast eller apple tv.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

SVT play finns i LG-store eller vad den heter, för att köra HBO är det Chromecast, xbox eller appletv som gäller tyvärr

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis finns apparna i LG's os, alt beror ju på vilken modell det är då det verkar vara helt skilda os mellan ex mellanklass och highend modeller.
Om inte funkar ju em chromecast.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Köp en Nvidia Shield. Bästa streamingprodukten jag någonsin ägt. Supersnabb och fungerar klockrent med VLC + NAS!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Köp en Nvidia Shield. Bästa streamingprodukten jag någonsin ägt. Supersnabb och fungerar klockrent med VLC + NAS!

Har man precis köpt en ny smart tv kanske man inte behöva köpa fler gadgets i onödan. HBO fanns inte till päronens philips, så jag drog ner appen till telefonen eftersom tvn har en ibyggd google cast, men av någon anledning fungerade inte HBO att casta. Helt värdelös app. Hoppas dom förbättrat den sen dess dock. Pinsamt annars.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har man precis köpt en ny smart tv kanske man inte behöva köpa fler gadgets i onödan. HBO fanns inte till päronens philips, så jag drog ner appen till telefonen eftersom tvn har en ibyggd google cast, men av någon anledning fungerade inte HBO att casta. Helt värdelös app. Hoppas dom förbättrat den sen dess dock. Pinsamt annars.

Köpte Sonys flagskeppstv för några år sedan. För mig är det ganska uppenbart att det behövs en stand alone streamer av ett företag som kan och vill uppdatera mjukvaran - och som dessutom ger (i detta fallet) Android TV rätt hårdvara också.

Men håller med om HBO. Sämsta produkt genom tiderna.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Bara att bita i det sura (Apple). Bäst för streamingtjänster
AppleTv

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac