EK Water Blocks avtäcker vattenblock för AMD Radeon RX Vega

Permalänk
Melding Plague

EK Water Blocks avtäcker vattenblock för AMD Radeon RX Vega

Välrenommerade EK Water Blocks avtäcker ett RGB-bestyckat vattenblock för AMD RX Vega, vilket kan komma till användning vid värmealstrande överklockning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fin godis för oss som gillar vattenkylning

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Mycket estetiskt tilltalande må jag säga.

Crossfire via 2 x PCI-Express 16x riser i M-Itx chassi vattenkylt?

http://www.plinkusa.net/web2U-2R_Express16X.htm

Bara att hitta ett M-itx för Socket TR4 så blir det monstruös prestanda/liter.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Mycket estetiskt tilltalande må jag säga.

Crossfire via 2 x PCI-Express 16x riser i M-Itx chassi vattenkylt?

http://www.plinkusa.net/web2U-2R_Express16X.htm

Bara att hitta ett M-itx för Socket TR4 så blir det monstruös prestanda/liter.

Mitt bankkonto blev tomt bara av att läsa din kommentar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Mycket estetiskt tilltalande må jag säga.

Crossfire via 2 x PCI-Express 16x riser i M-Itx chassi vattenkylt?

http://www.plinkusa.net/web2U-2R_Express16X.htm

Bara att hitta ett M-itx för Socket TR4 så blir det monstruös prestanda/liter.

Är det inte lite ovärt att satsa på dubbla grafikkort nu för tiden? Körde Crossfire med r9 fury och det fungerade väl bra men det var i många spel man inte hade nytta av det extra grafikkortet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Kommer själv slänga båda mina R9 290x kort åt pipsvängen och köra enkortslösning framöver. Finns ju knappt några utvecklare som pushar mgpu. Fast känns ju konstigt nu när VR headset börjar smyga sig in på marknaden och prestandan verkligen behövs. Man får hoppas det blir lättare att koda för mgpu i framtiden så det implementeras i fler spel utan prestandaförluster eller bara ger 1 extra fps med ett till kort.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Kommer köpas av exakt inga miners alls.....och någon annan verkar ju inte sitta på Vega. Tror inte på någon överdriven succé även om det var rätt snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

EK gör så grymt snygga kylblock. Måste ju vara ett stort lyft mot den bedrövliga referenskylaren.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det inte lite ovärt att satsa på dubbla grafikkort nu för tiden? Körde Crossfire med r9 fury och det fungerade väl bra men det var i många spel man inte hade nytta av det extra grafikkortet.

De har väl om jag förstått det rätt hamnat mer å mer på Drivrutinens sida samt att DX 12 ska ha lättare för att dra nytta av fler GPU:er av sig själv. Eller är jag helt ute å cyklar nu? Den som vet får gärna Rätta mig i sådant fall.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

AMD har ju i princip slutat tillverka referenskorten, känns det inte som lite dålig timing från EKs sida?
Möjligen att någon av 3e parts korten använder samma PCB.

Permalänk

Undrar om den har Crossfire? Det skulle passa ofantligt bra med två stycken sånna i min dator.

Permalänk
Medlem

Så... nu är det mao lättare att hitta vattenblock till Vega, än att hitta... Vega kort. (gråter inombords)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Kommer köpas av exakt inga miners alls.....och någon annan verkar ju inte sitta på Vega. Tror inte på någon överdriven succé även om det var rätt snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad pratar du om? Vega kanske inte sitter i lika många datorer som 1080/Ti men att ingen skulle ha det är ju bara fel.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Så... nu är det mao lättare att hitta vattenblock till Vega, än att hitta... Vega kort. (gråter inombords)

Det är för sant