Har ett mekanisk tagentbord som jag spillde lite på.

Permalänk

Har ett mekanisk tagentbord som jag spillde lite på.

råkade spilla lite wiskey på mitt goggles chroma RGB mekaniska å nu funkar inte vänstra tab o ctrl samt shift och 1 och knappen vänster om ett, har prövat o diska tangenterna men det hjälpte inte. tangenterna lyser men gör inget annat för när jag trycker shift i cs till ex så händer det inget. tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

@trebrecks:

Du kan ju testa att byta brytarna om de är det som är felet, ett 10-pack brytare är ingen större kostnad ändå och löda om dem är riktigt enkelt

Mvh

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordin:

Du kan ju testa att byta brytarna om de är det som är felet, ett 10-pack brytare är ingen större kostnad ändå och löda om dem är riktigt enkelt

Razer använder dock sina egna brytare, och just Chroma-brytarna har en annan utskärning för lysdioderna än vad vanliga Cherry MX-brytare har enligt Deskthority. Och det verkar svårt att få tag på lösa Razer-brytare. Cherry MX-brytare bör fortfarande passa, men man får kanske slopa belysningen då och möjligtvis är det lite annan känsla i dem också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk

@Mordin: jasså? Vart köper man brytare då? Löda kan jag. Då är inte hopet ute iaf tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

@Mordin: jasså? Vart köper man brytare då? Löda kan jag. Då är inte hopet ute iaf tack

Se ovan inlägg på ebay alternativ vet ju inte vilka brytare du har, googla ditt tangentbord + switches eller switches mechanical replacement eller dylikt.

Mvh

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem

Är det Razer greens på det? Jag har ett par extra om du behöver.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

Är det Razer greens på det? Jag har ett par extra om du behöver.

Sjukt kul och se någon som vill hjälpa en annan medlem bara sådär! karma+++

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

råkade spilla lite wiskey på mitt goggles chroma RGB mekaniska å nu funkar inte vänstra tab o ctrl samt shift och 1 och knappen vänster om ett, har prövat o diska tangenterna men det hjälpte inte. tangenterna lyser men gör inget annat för när jag trycker shift i cs till ex så händer det inget. tacksam för hjälp.

Har haft exakt samma problem med shift och ctrl även efter att ha "diskat" tangentbordet. löste sig med att spam-pressa ner brytarna med tops och Isopropanol flera gånger och sen låta den torka. Kanske värt ett försök.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av snazer:

Har haft exakt samma problem med shift och ctrl även efter att ha "diskat" tangentbordet. löste sig med att spam-pressa ner brytarna med tops och Isopropanol flera gånger och sen låta den torka. Kanske värt ett försök.

Kan ju faktiskt vara så enkelt att rengöra brytarna ordentligt eller panikpressa dem tills de "rengörs" självmant såklart. Bra tips!

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Inaktiv

@trebrecks:
För alla dina tangentbordsrengöringsbehov: Ripsters spillguide

Permalänk

@FilosofN: japp de ska det va. Men prövar rengöringsmedel tipset först om inte det funkar så hör jag av mig till dig isf. Schyst av er.

Sweclockers är bäst;)

Hoppas de löser sig nu bara.

Permalänk
Medlem

@Mordin sen fick jag dem av en annan från swec, så känns bara rätt att det går runt.

@trebrecks hoppas också det löser sig, än att behöva hålla på och byta ut brytare .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:)