Betatestare sökes - Inet Datorbyggare

Permalänk
Inet

Betatestare sökes - Inet Datorbyggare

Hej kära medlemmar.

Idag smyglanserar vi vårt senaste verktyg: inet.se/datorbyggare.

Det är ett verktyg som ska göra det enkelt att bygga ihop en fullt fungerande dator utan förkunskap. Den sorterar automatiskt bort alla komponenter som inte är kompatibla med de komponenter som redan valts. Sorteringen baseras på en lång, oförskämt lång, lista variabler, däribland yttre mått, strömförbrukning och ren och skär kompatibilitet.

Innan vi vågar oss på en skarp lansering vill vi att ni, våra mest kunniga kunder, beta-testar vår skapelse. Vi har en inbyggd feedback-funktion i datorbyggaren som ni mer än gärna får använda när ni upptäcker en bugg, lyckas skapa dator med delar som inte passar eller om ni helt enkelt har förslag på förbättringar.

Utöver möjligheten att ge oss på näsan erbjuder vi även fri montering till alla som beställer en dator genom datorbyggaren.

Hoppas verktyget uppskattas och att ni inte hittar allt för många skäl att använda feedback-knappen!

Mvh

Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej kära medlemmar.

Idag smyglanserar vi vårt senaste verktyg: inet.se/datorbyggare.

Det är ett verktyg som ska göra det enkelt att bygga ihop en fullt fungerande dator utan förkunskap. Den sorterar automatiskt bort alla komponenter som inte är kompatibla med de komponenter som redan valts. Sorteringen baseras på en lång, oförskämt lång, lista variabler, däribland yttre mått, strömförbrukning och ren och skär kompatibilitet.

Innan vi vågar oss på en skarp lansering vill vi att ni, våra mest kunniga kunder, beta-testar vår skapelse. Vi har en inbyggd feedback-funktion i datorbyggaren som ni mer än gärna får använda när ni upptäcker en bugg, lyckas skapa dator med delar som inte passar eller om ni helt enkelt har förslag på förbättringar.

Utöver möjligheten att ge oss på näsan erbjuder vi även fri montering till alla som beställer en dator genom datorbyggaren.

Hoppas verktyget uppskattas och att ni inte hittar allt för många skäl att använda feedback-knappen!

Mvh

Inet

Sjukt trevlig feature med tanke på alla som får byggen länkade från er shop bra jobbat!

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Inet

@Mordin:

Tack så mycket!

Vi kan även tillägga att datorbyggaren inte har ett dedikerat mobilläge än, det kommer först vid ett senare tillfälle, och det kommer inte gå att använda den i mobilen än.

Mvh

Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Ingen kylare uppfyller AMD 1950X's TDP.

Endast ROG Zenith Extreme dyker upp som moderkort med.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

En sak jag märkt är minnes hastigheterna.

Tex så väljer jag 3200Mhz RAM, så finns där inga moderkort som fungerar.
Är kanske en fördel rent... "perfekt stabilitetsmässigt", men även dessa kommer ju kunna köra lägre frekvens och "fungera". Alla dessa snabbare stöder ju JEDEC standarderna.

Problemet är då att man inte kan tweaka denna dator så enkelt, med tex snabbare RAM, i konfigurationen, trots att moderkorttillverkarna kan ha både inkompatibilitet med vissa (långsammare) moduler, med samtidigt fullt stöd i deras spec för snabbare.

Att man bör varna för det, kan jag tycka är vettig så okunniga vet, men 2133-2400Mhz RAM tar en del prestanda från moderna CPUer också :=/

(Min åsikt iaf)

Permalänk

Kanske vore fint att ej ha chassi som krav. Så man även kan ha användning för den vid MB/CPU/RAM uppgraderingar?

Permalänk
Medlem

För de som inte såg vart man kan lämna feedback och buggar

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Inet

Hej,

Tack för feedback!

Använd gärna vår feedback-knapp inne på datorbyggaren, då hamnar det direkt hos utvecklarna.

Mvh

Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag lämnade min kommentar ovan då det är något som kanske andra ha åsikter på. Det är ju tekniskt sett inget... "fel". Det är mer en begränsning som vi som är mer kunniga tänker på när vi väljer minne till ett moderkort.

Felet med minnes valen (om man väljer en minnestyp försvinner alla val) har jag redan lämnat i Feedback.

Ni verkar ha testat en hel del. Har försökt lura systemet med både fel RAM, fel CPU, APUer, M.2 SSD på moderkort som inte kan ha M.2 osv. Har fungerat bra hittills.

Permalänk
Inet

@OMGitsNilsson:

Hej,

Bra idé! Framöver kommer vi kika på vilka användningsområden vi kan använda datorbyggaren till, men inledningsvis är det kompletta datorer vi fokuserar på. Lämna gärna ditt förslag via får feedback-knapp så kommer vi definitivt bära med oss den under utvecklingen.

Mvh

Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet

Får vi respons på buggarna rapporterade om de lösts eller inte osv?

Mvh

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk

Tjusigt! Ska lägga en beställning, testat lite och kommit fram till bara två saker som var smått smått irriterande, skickat det på feedback

Permalänk
Inet

@Mordin:

Hej,

Vi kommer återkoppla till alla vars feedback är bra och/eller kommer tas handling på primärt. Förhoppningsvis kan vi återkoppla till alla, men då det görs manuellt kommer det ske i mån av tid, så vi kan inte lova att alla får svar.

Mvh

Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har skickat in två kommentarer.
Nummer ett var att när jag lagt ett z370-p asus MK och Define C chassi varukorgen så kunde jag bara välja bland version K av coffeelake CPU:erna. Är det fler som sett det?

Nummer två: Helt befängt att kräva GPU för att bygga ihop datorn. (särskilt i dessa tider när det knappt går att hitta GPU utan långa leveranstider)
Även kravet på HDD och SSD gör att jag definitivt inte kommer köpa sonens dator från er om det kvarstår senare.

Har skickar in detta på feedback och hoppas på återkoppling och fix så man kan beställa sonens nya dator. Rätt bra om folk även kommentarar vad de har skicka in feedback på för då slipper ni får in kopior av flera meddelanden om samma fel plus att vi slippe lämna feedback på saker vi sett att folk redan rapporterat.

Permalänk
Medlem

Hade varit najs med ett "Feedback mottagen"-epost också när man skickat in

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Jag har skickat in två kommentarer.
Nummer ett var att när jag lagt ett z370-p asus MK och Define C chassi varukorgen så kunde jag bara välja bland version K av coffeelake CPU:erna. Är det fler som sett det?

Nummer två: Helt befängt att kräva GPU för att bygga ihop datorn. (särskilt i dessa tider när det knappt går att hitta GPU utan långa leveranstider)
Även kravet på HDD och SSD gör att jag definitivt inte kommer köpa sonens dator från er om det kvarstår senare.

Har skickar in detta på feedback och hoppas på återkoppling och fix så man kan beställa sonens nya dator. Rätt bra om folk även kommentarar vad de har skicka in feedback på för då slipper ni får in kopior av flera meddelanden om samma fel plus att vi slippe lämna feedback på saker vi sett att folk redan rapporterat.

Och varför kan du inte beställa datorn pga buggar i en betafunktion? Lägg i en kundvagn som vanligt och beställ...

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Jag har skickat in två kommentarer.
Nummer ett var att när jag lagt ett z370-p asus MK och Define C chassi varukorgen så kunde jag bara välja bland version K av coffeelake CPU:erna. Är det fler som sett det?

Nummer två: Helt befängt att kräva GPU för att bygga ihop datorn. (särskilt i dessa tider när det knappt går att hitta GPU utan långa leveranstider)
Även kravet på HDD och SSD gör att jag definitivt inte kommer köpa sonens dator från er om det kvarstår senare.

Har skickar in detta på feedback och hoppas på återkoppling och fix så man kan beställa sonens nya dator. Rätt bra om folk även kommentarar vad de har skicka in feedback på för då slipper ni får in kopior av flera meddelanden om samma fel plus att vi slippe lämna feedback på saker vi sett att folk redan rapporterat.

Vad är det för härligt hot du slänger med?

Det går väl fortfarande att skapa vilken varukortg man vill??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Saknar en sök-funktion inne i verktyget.

Är erbjudandet om Fri Montering endast tillfällig eller permanent?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Inet Tycker nog gott att era utvecklare kunde kosta på sig att följa denna tråd om ni nu ber om gratis testning och feedback från SweClockers användarna.

Permalänk
Medlem

@Inet: Lägg gärna till ett val för antal hårddiskplatser samt antal 5.25 enheter chassit har.
samt ett val för att välja storlek på chassit midi,full tower mm

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Inet

@improwise:

Hej,

De läser tråden men har just nu i början primärt fokuserat på feedbacken som kommit in via feedback-formuläret i datorbyggaren. Där kan de också se vilka komponenter som valts i samband med att feedbacken skickas, vilket är varför den fått prioritet. Vi kommer summera feedbacken och återkoppla med vilka åtgärder som kommer tas.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Vad är det för härligt hot du slänger med?

Det går väl fortfarande att skapa vilken varukortg man vill??

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå hot, hur känslig är du? Jag tror du lägger för mycket känslor i texterna du läser. Krintik är inte hot, kritisk är respons kring hur en service är uppbyggd med förslag på förbättringar. Min kritik handlar inte om Inet som företag utan på den nya service de vill skapa.
Det går definivt inte att välja deras byggservice utan att tvingas ta GPU, HHD och SSD. Nu menar jag beta-byggaresidan som de uttryckligen bad oss att testa och därmed få gratis montering.

Nu önskade de feedback och jag ger det. Jag hotar inte utan säger helt enkelt att jag skulle aldrig välja ett företag som tvingar kunderna att välja GPU när man vill ha sakerna monterade. Då väljer jag tex Webhallen istället.

Inet är ett utmärkt företag, de fick bygga min förra dator som kom för inte så många veckor sen.
Där valde jag varken HDD, SSD eller GPU men kunde ändå beställa.
Vilket alltså inte går med deras nya sida. Därför gav jag respons kring de funktioner som jag inte tyckte var bra.

Du kan inte ha provat beta-sidan som jag hänvisar till?! Prova den och återkom om hur bra det gick att strunta i GPUn.
Du har helt missat poängen med deras inlägg här. De vill att vi testar betasidan (inte varukorgen) och ger dem återkopplingar/Kritik/feedback/respons på hur den fungerar.

Jag testade varukorgen för ngn månad sedan och den fungerade perfekt.

Permalänk
Medlem

Kanske lite meckigt att underhålla men om det är tänkt för nybörjare så bör valen man gör utesluta övriga val.

Alltså om jag väljer en AMD processor ska endast AMD moderkort kunna väljas i senare steg. På så sätt är man säker på att allt passar ihop.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Nummer två: Helt befängt att kräva GPU för att bygga ihop datorn. (särskilt i dessa tider när det knappt går att hitta GPU utan långa leveranstider)
Även kravet på HDD och SSD gör att jag definitivt inte kommer köpa sonens dator från er om det kvarstår senare.

Tanken är väl att hjälpa de som är helt utan kunskap om vad som krävs för att få en fungerande dator. Men att det är krav på en SSD kan jag hålla med om är lite befängt. Samtidigt kan jag tycka att är det lite larvigt att inte köpa en dator från ett företag bara pga detta.

Vi sweclockare som redan kan behöver ju inte använda oss utav just denna funktion.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Och varför kan du inte beställa datorn pga buggar i en betafunktion? Lägg i en kundvagn som vanligt och beställ...

Men snälla nån. Är det ngn här som förstår vad feedback är? Observera trådens rubrik. "Betatestare sökes"
Jag lade ihop en datorn han ska få framöver, (inte nu på stört utan kanske om ett par månader). Jag lade enbart ihop den för att hjälpa Inet i deras feedback kring hemsidan, jag ska inte beställa idag.

Jag ger därmed Inet feedback i att jag, personligen, aldrig skulle beställa en dator med montrering från ett företag som kräver att man köper vissa delar (som inte behövs eller som tidigare har behövts vid monterins så som GPU) Det är ett löjligt krav och det är min åsikt. Se till att hjälpa Inet själva istället och faktiskt betatesta sidan så de kan få hjälp. Ditt inlägg leder ju ingen vart och ger inte respons på deras sida.

När ett företag vill släppa en ny app, service eller spel så använder de ofta något som kallas beta-testning.
Det innebär att människor får förtur, betalt eller av intresse väljer att titta närmare på deras produkt för att hitta förbättingsområden.
Detta för att de inte ska få på sig massa arga kunder när de släpper defekta appar eller hemsidor.

När sedan folket testat så ger de respons eller så kallas feedback till företaget så de ska kunna säga "hoppsan, detta har vi inte tänkt på, bäst vi fixar det innan alla ser felet".
Testfolket kan även efterfråga andra funktioner, säga vad som inte är bra eller vad som fungerar bra osv osv.
Testfolket (ie jag) gav respons till Inet så som de efterfrågat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Men snälla nån. Är det ngn här som förstår vad feedback är? Observera trådens rubrik. "Betatestare sökes"
Jag lade ihop en datorn han ska få framöver, (inte nu på stört utan kanske om ett par månader). Jag lade enbart ihop den för att hjälpa Inet i deras feedback kring hemsidan, jag ska inte beställa idag.

Jag ger därmed Inet feedback i att jag, personligen, aldrig skulle beställa en dator med montrering från ett företag som kräver att man köper vissa delar (som inte behövs eller som tidigare har behövts vid monterins så som GPU) Det är ett löjligt krav och det är min åsikt. Se till att hjälpa Inet själva istället och faktiskt betatesta sidan så de kan få hjälp. Ditt inlägg leder ju ingen vart och ger inte respons på deras sida.

Alltså, kan du läsa vad det är du ska beta-testa?
Inet själva har redan nämnt att det ENDAST är kompletta datorer som går att konfigureras i nuläget.
Enligt mig så är det ett krav att det finns en HDD eller SSD i datorn för att den ska fungera.
Annars vore det som att köpa en bil utan däck. Den kommer starta, men du kommer inte särskilt långt med den...

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Tanken är väl att hjälpa de som är helt utan kunskap om vad som krävs för att få en fungerande dator. Men att det är krav på en SSD kan jag hålla med om är lite befängt. Samtidigt kan jag tycka att är det lite larvigt att inte köpa en dator från ett företag bara pga detta.

Vi sweclockare som redan kan behöver ju inte använda oss utav just denna funktion.

Inet återkommer till kunden om delar saknas via mail efter beställning och det står tydligt att de inte kan testa datorn fullt ut om man inte väljer vissa delar.
När jag beställde utan HDD och GPU fick jag ett snygg (och snabbt) mail att jag inte hade valt hårddisk och att de antar att jag vad medveten om detta. Om man ville lägga till delar så kunde man ringa dem inom 24h.
Så där tycker jag att de har en superb service, fungerade hur bra som helst när jag beställde sist.

Sedan finns det ju redan GPU i många konfigurationer, jag har inget annan GPU i min dator just pga att det är omöjligt att få tag på till vettigt pris.

Jag är Sweclockare sedan länge, jag har byggt datorer sedan början på 90-talet.. Men ändå vill jag ha montering pga svår reumatism och tremor som gör att jag skakar som ett jäkla asplöv i händerna när jag använder dem till småsaker. Så även vi som kan kan även välja montering av bekvämlighet. Därmed måste jag ha montering och alltså tvingas man välja bort Inet om beta-sidan blir permanent så som den ser ut idag. Jag väljer Inet alla gånger, de är helt klart det bästa företaget inom datorer. Men att behöva köpa extra delar man inte vill ha är ju inte alls praktiskt.

Ett bra alternativ skulle vara att Inet har en varnings-pop-up när man inte väljer vissa delar. Tex "Du har inte valt hårddisk till ditt system, vill du ändå fortsätta?"

Permalänk
Medlem

@Inet
Utmärkt initiativ! Kommer lekas med detta ikväll!

Permalänk
Medlem

De här är väldigt bra för dem som är mindre bra på att bygga ihop dator med rätt komponenter i och slippa få hem fel. Bra jobbat Inet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Gött med lite färre " Varför startar inte min nya dator? i7-8700k + Z270 "-trådar

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -