Det var ett tag sen vi besvarade denna tråd vilket vi räknade med skulle vara sista svaret. Tråden har dock fått liv igen gång på gång med inlägg av ts med konspirationsteorier. Det har även varit ett stort intresse av medlemmar som tagit kontakt med oss som gärna velat se detta svar här.
Vi har tidigare bestämt meddelat att vi alltid följer alla beslut från ARN oavsett hur beslutet ser ut vilket man gjort sen år 2009. Det finns absolut inga ärenden där vi inte valt att följa ett beslut från ARN oavsett om vi gillar beslutet eller inte.
Bekräftar återigen att det inte finns något beslut vi inte valt att följa, varken för ett par år sedan eller nuvarande ärenden.
Det finns ett Beslut (pågående) från ARN där ARN hävdar att man inte tagit emot vårt svar som vi postat till ARN och därför valt att ge kunden rätt vilket vi överklagat och detta ärende pågår. Enda anledningen till att ARN tagit detta beslut beror på att man inte "mottagit" vårt svar. Vi har inte meddelat varken kunden eller ARN om att vi inte valt att inte följa beslutet utan detta ärende pågår.
Om någon annan hävdar motsatsen så har vi förutom ARN även tidningen Råd & Rön med "svarta listan". Där hamnar alla företag som inte följer ett beslut från ARN under en period. Jag skriver öppet och bestämt att vi aldrig har funnits i "svarta listan" och kommer aldrig göra det. Tror man något annat så är hen välkommen med riktiga bevis/underlag från exempel Råd & Rön. Ett mejl räcker där man kan fråga Råd & Rön om vi någonsin funnits där/finns från år 2009. Råd och Rön är ingen tidning som behöver rådgivning av TS/utomstående person om vilka företag som valt att följa ett ARN beslut. Tidningen vet mycket väl vilka bolag som följer ett beslut eller inte.
Trygg E-handel har agerat helt korrekt. Det finns varken ett riktigt/seriöst klagomål eller ett underlag mer än (TS) som varit medlem på Sweclockers under mer än 9 år men inte varit aktiv i forumet med inlägg förrän det dök upp en tråd om en transportskada som TS valt att agera som ombud i ett ARN ärende där vi tidigare har ett beslut från ARN där vi haft rätt i målet likt det som pågår just nu. Vi är även helt säkra på att ARN kommer ta samma beslut som man tagit innan.
Denna tråd är inget annat än ett försök till pajkastning av en medlem som försöker hitta sin plats på Sweclockers med hela denna undersökning av GT där han i varje inlägg bortser från fakta/verkligheten och kommer med felaktiga påståenden gång på gång.
Vi följer alla krav Trygg E-handel har för alla sina medlemmar. Trygg E-handel har tydligt bevisat hur seriöst man jobbar och hanterar klagomål i detta ärende. Självklart drar man inte tillbaka ett certifikat för att en person kommer med anklagelser utan bevis. Speciellt när inte denna person varken har någon historik med oss eller varit kund hos oss. Nu har vi inte fått något brev från Trygg E-handel, skulle detta dyka upp så kommer vi självklart besvara detta med bevis och inte påståenden.
Jag kan skriva en hel bok av varje händelse jag varit med om hos varje butik jag handlat hos i Sverige som agerat rätt/fel vilket är precis det TS håller på med just nu. Försöker hitta sin plats i Sweclockers med denna tråd av precis ingenting förutom påståenden hit och dit. Att vi inte svarat i tråden beror inte på att vi inte har något att komma med utan har helt enkelt inte valt att svara på en tråd där vi varken tar TS seriöst eller är en kund till oss som behöver hjälp. Vi har viktigare ärenden att ta hand om med våra kunder än att lägga ner tid på denna oseriösa tråd.
EDIT: Jag vill även förtydliga dessa 41 st ärenden TS hävdar funnits. Jag själv har inte räknat antal ärenden det är men om detta stämmer så handlar det om 41 st under 9 år. Det är inte 41 st Beslut där vi förlorat/haft fel utan antal inkommande 41 st ärenden till ARN där en stor del ändrat sig och tagit tillbaka sina ärenden eller där vi haft rätt i minst 90% av målen. Jag vet inte varför men när vi vinner/förlorar ett ärende och vi eller motpartnern överklagar så får detta ett nytt ärende vilket gör att det nu finns två olika ärenden. I flera ärenden har ARN beslutat om avslag där kunden inte kunnat ta upp ärendet av diverse skäl vilket räknas som ett ärende hos ARN.
Vi har därför inte fler ärenden än andra bolag i branschen om man räknar med antal kunder/ärenden under 9 år.
- GT