Greattech (Karatas Group AB) - ARN - Bedöm själva

Permalänk
Medlem

Det är lite märkligt att inte Greattech hamnat på svarta listan.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pontooz:

Frågan är ju, om inte ARNs rekommendationer följs och Trygg Ehandel ej följer upp inom rimlig tid, kan man lita på ett beslut från ARN och/eller en "garanti" dvs Trygg Ehandel's Certifiering?
Borde inte detta ha uppmärksammats för ett år sedan, när påminnelser uteblivit svar från Greattech, utan Pixlchasers beblandelse?

Trygg e-handel gör inga undersökningar själva utan ör helt beroende på konsumenternas återkoppling. Vilket jag kanske kan se som något förlegat då få känner till detta, samt att som utgivare av ett renommerat cert inte göra egna provkontroller... ja det får trygg e-handel svara på själva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200632:

Håller med, pajkastning på hög nivå.

Tråden borde låsas/raderas då detta kan skötas på ett snyggare sätt.

Det är helt ok. Hade sett situationen som sådan om individen i fråga ursprungligen var kund hos GT. Jag ör dock inte det och har tidigare än nov 2017 aldrig hört talas om GT. Har heller inte varit så aktiv i skrift i forumet förrän nov 2017 då jag läste en tråd om GT.

Mitt jobb omfattar bl.a. konsumenträtt, men jag är på andra sidan, som ÅF. Tyckte GT hade underligt förfarande varför jag då valde att hjälpa en swec medlem att driva sitt ARN ärende (det pågår ännu).
Under tiden så gör jag mitt jobb genom att begära alla ARN mål från företaget så jag kan se deras resonemang och eventuellt hitta en röd tråd. Röd tråd hittade jag på nolltid och resonemangen var även dem sådana man inte missade.

Pajkastning är en enkel etikett för vad som sker här i tråden.
Tack dock för din input då det är bra att veta hur folk tolkar relevant info som berör bl.a. konsumentsäkerhet.
Jag hade ju velat ha information som denna om jag ska slänga mina hårt förvärvade pengar till ett företag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Det är lite beklämmande att bolaget >2 månader efter anmälan fortfarande har kvar sin certifiering. Det ter sig som att branschorganisationen Trygg E-handel är senfärdiga med att agera, vilket på intet sätt får den att framstå som speciellt seriös eller pålitlig.

Har du funderat på att ta ett snack med Plus eller Råd & Rön?

Tre raka citeringar, sorry men mobilen tillåter inte flera citeringar.
Nej jag ska inte vidare mot plus. R&r blir automatiskt inblandade i och med mitt krav att skicka in en av de ärendena GT förlorade. Det tar då en tid för r&r att verifiera målet och även gå igenom det med sina egna jurister (likt trygg e-handels tillvägagångssätt).

Plus är en annan nivå ork.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Jag jobbar själv inom e-handel för ett företag som omsätter ca 3 miljarder/år. Vi har ett utfärdat cert. från Trygg E-handel.
Vi har också fått genomgå prövningar när vi bedömt fel. Det färskaste jag har i minnet är när vi inte läst på EU direktiven gällande täckningsköp som trädde i kraft 2014 , ihop med andra relevanta distansköps lagar. Vi fick då utföra ett täckningsköp relativt omgående och därmed ställa oss in i ledet.

Med en förhoppnings om att folk inte ska dra några förhastade slutsatser innan Pixlchaser fårr chansen att svara, men måste ändå fråga, om det är så att du arbetar på ett e-handels företag, varför är du inblandad i denna typ av frågor gällande ett annat e-handelsföretag och dess kunder? Jag antog att du arbetade för någon advokatbyrå eller liknande men så verkar inte vara fallet att döma av vad du själv skriver.

Permalänk
Medlem

@improwise: I detta inlägg har du ett svar: #17302484

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Greattech

Det var ett tag sen vi besvarade denna tråd vilket vi räknade med skulle vara sista svaret. Tråden har dock fått liv igen gång på gång med inlägg av ts med konspirationsteorier. Det har även varit ett stort intresse av medlemmar som tagit kontakt med oss som gärna velat se detta svar här.

Vi har tidigare bestämt meddelat att vi alltid följer alla beslut från ARN oavsett hur beslutet ser ut vilket man gjort sen år 2009. Det finns absolut inga ärenden där vi inte valt att följa ett beslut från ARN oavsett om vi gillar beslutet eller inte.

Bekräftar återigen att det inte finns något beslut vi inte valt att följa, varken för ett par år sedan eller nuvarande ärenden.

Det finns ett Beslut (pågående) från ARN där ARN hävdar att man inte tagit emot vårt svar som vi postat till ARN och därför valt att ge kunden rätt vilket vi överklagat och detta ärende pågår. Enda anledningen till att ARN tagit detta beslut beror på att man inte "mottagit" vårt svar. Vi har inte meddelat varken kunden eller ARN om att vi inte valt att inte följa beslutet utan detta ärende pågår.

Om någon annan hävdar motsatsen så har vi förutom ARN även tidningen Råd & Rön med "svarta listan". Där hamnar alla företag som inte följer ett beslut från ARN under en period. Jag skriver öppet och bestämt att vi aldrig har funnits i "svarta listan" och kommer aldrig göra det. Tror man något annat så är hen välkommen med riktiga bevis/underlag från exempel Råd & Rön. Ett mejl räcker där man kan fråga Råd & Rön om vi någonsin funnits där/finns från år 2009. Råd och Rön är ingen tidning som behöver rådgivning av TS/utomstående person om vilka företag som valt att följa ett ARN beslut. Tidningen vet mycket väl vilka bolag som följer ett beslut eller inte.

Trygg E-handel har agerat helt korrekt. Det finns varken ett riktigt/seriöst klagomål eller ett underlag mer än (TS) som varit medlem på Sweclockers under mer än 9 år men inte varit aktiv i forumet med inlägg förrän det dök upp en tråd om en transportskada som TS valt att agera som ombud i ett ARN ärende där vi tidigare har ett beslut från ARN där vi haft rätt i målet likt det som pågår just nu. Vi är även helt säkra på att ARN kommer ta samma beslut som man tagit innan.

Denna tråd är inget annat än ett försök till pajkastning av en medlem som försöker hitta sin plats på Sweclockers med hela denna undersökning av GT där han i varje inlägg bortser från fakta/verkligheten och kommer med felaktiga påståenden gång på gång.

Vi följer alla krav Trygg E-handel har för alla sina medlemmar. Trygg E-handel har tydligt bevisat hur seriöst man jobbar och hanterar klagomål i detta ärende. Självklart drar man inte tillbaka ett certifikat för att en person kommer med anklagelser utan bevis. Speciellt när inte denna person varken har någon historik med oss eller varit kund hos oss. Nu har vi inte fått något brev från Trygg E-handel, skulle detta dyka upp så kommer vi självklart besvara detta med bevis och inte påståenden.

Jag kan skriva en hel bok av varje händelse jag varit med om hos varje butik jag handlat hos i Sverige som agerat rätt/fel vilket är precis det TS håller på med just nu. Försöker hitta sin plats i Sweclockers med denna tråd av precis ingenting förutom påståenden hit och dit. Att vi inte svarat i tråden beror inte på att vi inte har något att komma med utan har helt enkelt inte valt att svara på en tråd där vi varken tar TS seriöst eller är en kund till oss som behöver hjälp. Vi har viktigare ärenden att ta hand om med våra kunder än att lägga ner tid på denna oseriösa tråd.

EDIT: Jag vill även förtydliga dessa 41 st ärenden TS hävdar funnits. Jag själv har inte räknat antal ärenden det är men om detta stämmer så handlar det om 41 st under 9 år. Det är inte 41 st Beslut där vi förlorat/haft fel utan antal inkommande 41 st ärenden till ARN där en stor del ändrat sig och tagit tillbaka sina ärenden eller där vi haft rätt i minst 90% av målen. Jag vet inte varför men när vi vinner/förlorar ett ärende och vi eller motpartnern överklagar så får detta ett nytt ärende vilket gör att det nu finns två olika ärenden. I flera ärenden har ARN beslutat om avslag där kunden inte kunnat ta upp ärendet av diverse skäl vilket räknas som ett ärende hos ARN.
Vi har därför inte fler ärenden än andra bolag i branschen om man räknar med antal kunder/ärenden under 9 år.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@improwise: I detta inlägg har du ett svar: #17302484

Nja, såg det men tyckte inte det riktigt gav svar på min frågeställning, speciellt som första inlägget antyder att det iaf delvis skett på arbetstid.

Men som sagt, dra gärna inga förhastade slutser nu eller antaganden om att jag försöker påstå något. Jag frågar därför at jag är nyfiken, inget annat.

Ser nu dessutom att mitt inlägg kom precis innan företaget som tråden handlar om vaknade till liv i tråden igen, vilket lär framstå som rätt misstänkt för den som är konspiratoriskt lagd Vad jag vet känner jag ingen av "huvudaktörerna" i denna tråd.

Edit:
Kan tillägga att jag vad jag kan minnas aldrig handlat från något av företagen som omnämns med namn i tråden.

Permalänk
Medlem

@improwise: Ingen fara, jag trodde bara att du missat det.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

@anon131444:

Du råkar inte ha möjligheten att skriva upp alla dessa 41 ärenden (som jag förstår det från din konversation) som finns mot GT samt en kort sammanfattning om vad det gäller för respektive ? ?

Av det mail du postat så tar du endast upp 2 ärenden vilket känns som väldigt lite (tom normalt) för ett företag med klagomål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Det var ett tag sen vi besvarade denna tråd vilket vi räknade med skulle vara sista svaret. Tråden har dock fått liv igen gång på gång med inlägg av ts med konspirationsteorier. Det har även varit ett stort intresse av medlemmar som tagit kontakt med oss som gärna velat se detta svar här.

Vi har tidigare bestämt meddelat att vi alltid följer alla beslut från ARN oavsett hur beslutet ser ut vilket man gjort sen år 2009. Det finns absolut inga ärenden där vi inte valt att följa ett beslut från ARN oavsett om vi gillar beslutet eller inte.

Bekräftar återigen att det inte finns något beslut vi inte valt att följa, varken för ett par år sedan eller nuvarande ärenden.

Det finns ett Beslut (pågående) från ARN där ARN hävdar att man inte tagit emot vårt svar som vi postat till ARN och därför valt att ge kunden rätt vilket vi överklagat och detta ärende pågår. Enda anledningen till att ARN tagit detta beslut beror på att man inte "mottagit" vårt svar. Vi har inte meddelat varken kunden eller ARN om att vi inte valt att inte följa beslutet utan detta ärende pågår.

Om någon annan hävdar motsatsen så har vi förutom ARN även tidningen Råd & Rön med "svarta listan". Där hamnar alla företag som inte följer ett beslut från ARN under en period. Jag skriver öppet och bestämt att vi aldrig har funnits i "svarta listan" och kommer aldrig göra det. Tror man något annat så är hen välkommen med riktiga bevis/underlag från exempel Råd & Rön. Ett mejl räcker där man kan fråga Råd & Rön om vi någonsin funnits där/finns från år 2009. Råd och Rön är ingen tidning som behöver rådgivning av TS/utomstående person om vilka företag som valt att följa ett ARN beslut. Tidningen vet mycket väl vilka bolag som följer ett beslut eller inte.

Trygg E-handel har agerat helt korrekt. Det finns varken ett riktigt/seriöst klagomål eller ett underlag mer än (TS) som varit medlem på Sweclockers under mer än 9 år men inte varit aktiv i forumet med inlägg förrän det dök upp en tråd om en transportskada som TS valt att agera som ombud i ett ARN ärende där vi tidigare har ett beslut från ARN där vi haft rätt i målet likt det som pågår just nu. Vi är även helt säkra på att ARN kommer ta samma beslut som man tagit innan.

Denna tråd är inget annat än ett försök till pajkastning av en medlem som försöker hitta sin plats på Sweclockers med hela denna undersökning av GT där han i varje inlägg bortser från fakta/verkligheten och kommer med felaktiga påståenden gång på gång.

Vi följer alla krav Trygg E-handel har för alla sina medlemmar. Trygg E-handel har tydligt bevisat hur seriöst man jobbar och hanterar klagomål i detta ärende. Självklart drar man inte tillbaka ett certifikat för att en person kommer med anklagelser utan bevis. Speciellt när inte denna person varken har någon historik med oss eller varit kund hos oss. Nu har vi inte fått något brev från Trygg E-handel, skulle detta dyka upp så kommer vi självklart besvara detta med bevis och inte påståenden.

Jag kan skriva en hel bok av varje händelse jag varit med om hos varje butik jag handlat hos i Sverige som agerat rätt/fel vilket är precis det TS håller på med just nu. Försöker hitta sin plats i Sweclockers med denna tråd av precis ingenting förutom påståenden hit och dit. Att vi inte svarat i tråden beror inte på att vi inte har något att komma med utan har helt enkelt inte valt att svara på en tråd där vi varken tar TS seriöst eller är en kund till oss som behöver hjälp. Vi har viktigare ärenden att ta hand om med våra kunder än att lägga ner tid på denna oseriösa tråd.

- GT

Att ni väljer att ge er på TS istället för att sakligt bemöta argumenten är för mig mycket märkligt. Det här är ingen "konspirationsteori", TS har ju en del på fötter om man säger så. Att beskylla TS för att försöka "hitta sin plats på Sweclockers" är ju rent utsagt löjligt att påstå.
Detta inlägg gör knappast att jag som potentiell kund känner mer förtroende för er.

Det är ingen som påstår att ni har hamnat på svarta listan, men det är något ni riskerar att göra.

Sluta med er egen pajkastning och bete er som ett seriöst företag istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ser nu dessutom att mitt inlägg kom precis innan företaget som tråden handlar om vaknade till liv i tråden igen, vilket lär framstå som rätt misstänkt för den som är konspiratoriskt lagd Vad jag vet känner jag ingen av "huvudaktörerna" i denna tråd.

Du kan vara lugn, den ända i tråden som jag skulle misstänka för det sambandet är användaren Decimal. Har för mig att jag sett honom gång efter gång försvara Greattech här på Sweclockers, och både han och Greattech är av åsikten att den här tråden endast handlar om pajkastning. Om jag skulle gissa så är det en kompis eller Serhats bror som äger det kontot. Men jag kanske har fel.

Och till @Greattech, om nu TS har så fel, och som du säger att han ljuger, varför kan du inte redovisa exakt vad som är felaktigt av det som fram kommit i tråden?

Av det vi tagit del av från TS så verkar ju allt stämma angående dom olika ARN fallen och att ni gång på gång försöker förhala ARNs beslut, genom att svara sent, eller påstå att era brev inte kommit fram, som ni alltid skickar via snigelpost, fast ARN rekommenderar er att använda email.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tehlamah:

@Pixlchaser:

Du råkar inte ha möjligheten att skriva upp alla dessa 41 ärenden (som jag förstår det från din konversation) som finns mot GT samt en kort sammanfattning om vad det gäller för respektive ? ?

Av det mail du postat så tar du endast upp 2 ärenden vilket känns som väldigt lite (tom normalt) för ett företag med klagomål.

Detta är uppgifters om är tillgängliga för allmänheten, du tillhör kategorin allmänheten.
Jag har ju tagit ärenden som är närmast i tiden. Att jaga upp ärenden från 5 år tillbaka är föga ointressant för min idé var även att försöka få respons av anmälarna. Hade jag försökt få tag i en anmälare efter fem år så hade jag nog fått en irriterad och misstänksam kontakt, oavsett hur jag försökt argumentera ang. kontakten med en fritt främmande människa.

Begär filerna så kan du läsa i dem, det gör dig nog gott!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av improwise:

Med en förhoppnings om att folk inte ska dra några förhastade slutsatser innan Pixlchaser fårr chansen att svara, men måste ändå fråga, om det är så att du arbetar på ett e-handels företag, varför är du inblandad i denna typ av frågor gällande ett annat e-handelsföretag och dess kunder? Jag antog att du arbetade för någon advokatbyrå eller liknande men så verkar inte vara fallet att döma av vad du själv skriver.

Det är ju ovidkommande vad jag jobbar med. Detta hanterar ju jag ur min egna fria tid. Vad jag jobbar med har gett mig möjligheten att argumentera i dessa frågor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Greattech:

Det var ett tag sen vi besvarade denna tråd vilket vi räknade med skulle vara sista svaret. Tråden har dock fått liv igen gång på gång med inlägg av ts med konspirationsteorier. Det har även varit ett stort intresse av medlemmar som tagit kontakt med oss som gärna velat se detta svar här.

Vi har tidigare bestämt meddelat att vi alltid följer alla beslut från ARN oavsett hur beslutet ser ut vilket man gjort sen år 2009. Det finns absolut inga ärenden där vi inte valt att följa ett beslut från ARN oavsett om vi gillar beslutet eller inte.

Bekräftar återigen att det inte finns något beslut vi inte valt att följa, varken för ett par år sedan eller nuvarande ärenden.

Det finns ett Beslut (pågående) från ARN där ARN hävdar att man inte tagit emot vårt svar som vi postat till ARN och därför valt att ge kunden rätt vilket vi överklagat och detta ärende pågår. Enda anledningen till att ARN tagit detta beslut beror på att man inte "mottagit" vårt svar. Vi har inte meddelat varken kunden eller ARN om att vi inte valt att inte följa beslutet utan detta ärende pågår.

Om någon annan hävdar motsatsen så har vi förutom ARN även tidningen Råd & Rön med "svarta listan". Där hamnar alla företag som inte följer ett beslut från ARN under en period. Jag skriver öppet och bestämt att vi aldrig har funnits i "svarta listan" och kommer aldrig göra det. Tror man något annat så är hen välkommen med riktiga bevis/underlag från exempel Råd & Rön. Ett mejl räcker där man kan fråga Råd & Rön om vi någonsin funnits där/finns från år 2009. Råd och Rön är ingen tidning som behöver rådgivning av TS/utomstående person om vilka företag som valt att följa ett ARN beslut. Tidningen vet mycket väl vilka bolag som följer ett beslut eller inte.

Trygg E-handel har agerat helt korrekt. Det finns varken ett riktigt/seriöst klagomål eller ett underlag mer än (TS) som varit medlem på Sweclockers under mer än 9 år men inte varit aktiv i forumet med inlägg förrän det dök upp en tråd om en transportskada som TS valt att agera som ombud i ett ARN ärende där vi tidigare har ett beslut från ARN där vi haft rätt i målet likt det som pågår just nu. Vi är även helt säkra på att ARN kommer ta samma beslut som man tagit innan.

Denna tråd är inget annat än ett försök till pajkastning av en medlem som försöker hitta sin plats på Sweclockers med hela denna undersökning av GT där han i varje inlägg bortser från fakta/verkligheten och kommer med felaktiga påståenden gång på gång.

Vi följer alla krav Trygg E-handel har för alla sina medlemmar. Trygg E-handel har tydligt bevisat hur seriöst man jobbar och hanterar klagomål i detta ärende. Självklart drar man inte tillbaka ett certifikat för att en person kommer med anklagelser utan bevis. Speciellt när inte denna person varken har någon historik med oss eller varit kund hos oss. Nu har vi inte fått något brev från Trygg E-handel, skulle detta dyka upp så kommer vi självklart besvara detta med bevis och inte påståenden.

Jag kan skriva en hel bok av varje händelse jag varit med om hos varje butik jag handlat hos i Sverige som agerat rätt/fel vilket är precis det TS håller på med just nu. Försöker hitta sin plats i Sweclockers med denna tråd av precis ingenting förutom påståenden hit och dit. Att vi inte svarat i tråden beror inte på att vi inte har något att komma med utan har helt enkelt inte valt att svara på en tråd där vi varken tar TS seriöst eller är en kund till oss som behöver hjälp. Vi har viktigare ärenden att ta hand om med våra kunder än att lägga ner tid på denna oseriösa tråd.

EDIT: Jag vill även förtydliga dessa 41 st ärenden TS hävdar funnits. Jag själv har inte räknat antal ärenden det är men om detta stämmer så handlar det om 41 st under 9 år. Det är inte 41 st Beslut där vi förlorat/haft fel utan antal inkommande 41 st ärenden till ARN där en stor del ändrat sig och tagit tillbaka sina ärenden eller där vi haft rätt i minst 90% av målen. Jag vet inte varför men när vi vinner/förlorar ett ärende och vi eller motpartnern överklagar så får detta ett nytt ärende vilket gör att det nu finns två olika ärenden. I flera ärenden har ARN beslutat om avslag där kunden inte kunnat ta upp ärendet av diverse skäl vilket räknas som ett ärende hos ARN.
Vi har därför inte fler ärenden än andra bolag i branschen om man räknar med antal kunder/ärenden under 9 år.

- GT

Hej och tack för ert svar.

Jag vet inte varför ni, när ni väl svarar, ger er på min karaktär och inte vad jag anser vara fakta. Uppgifterna jag tagit del av är för vem som helst att plocka fram.

Angående Trygg E-handel så krävs det att kunder klagar för att en utredning ska göras. Jag har inte fått svar av Trygg E-handel ännu om det agerande dom skulle utföra mot er var för något. Men det får jag väl snart. Jag antar att du har det? Isåfall ber jag dig dela med dig av det för hela tråden.

Råd & Rön är också en konsumentvänlig sida som präglar en kunds val om huruvida dom skall välja handla hos någon eller inte. Även denna sida är beroende av kundernas återkoppling (Nämligen via ARN -> utlåtande -> Ej fullföljt)

Jag har även berört de facto att de ärenden ni förlorar, ovidkommande anledning (om det är pga att ni inte skickat snigelpost eller ej), överklagar ni (överklagar är inte rätt ord men ni begär omprövning).
I ARN's kontakter så framgår för övrigt att en beslutet ej går att överklaga. Dock har ni hittat ett kryphål som förhalar processerna till den grad att konsumenten till slut ger upp, och i många fall inte svarar när processen tar fart...igen.

Det är svårt att försöka befläcka en yta (mig) med diverse karaktärskränkningar och dylikt när jag har noll intresse av er som företag, både som kund och, i en fjärran värld, avtalspartner.

Men! Ni lyckas ändå få "Likes" med era metoder, så det är ju en liten skara som köper era argument. Det är OK, världen är fantastiskt fri när det gäller yttrandefrihet, och detta ska ju alltid nyttjas!

Jag har jobbat inom tre olika e-handels bolag och detta jag jobbar inom nu har även sju dotterbolag som agerar molnföretag. Alla sju företag samt de övriga två jag jobbat i tidigare har fått ARN anmälningar på sig. Att få en anmälan är inte att anse som en dålig sak nödvändigtvis. I vissa fall har ju kunderna på tok för fel. Och i andra fall så är man som företag helt vilse gällande vad kundservice innebär och hur man högaktningsfullt förvaltar kunderna.

När Trygg E-handel svarar mig så kommer jag även att skriva ner deras beslut i tråden. Än idag vet jag inte vad detta är, men som sagt lite högre så är du mer än välkommen att presentera eventuell slutsats om du fått sådan levererad till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Det är ju ovidkommande vad jag jobbar med. Detta hanterar ju jag ur min egna fria tid. Vad jag jobbar med har gett mig möjligheten att argumentera i dessa frågor.

Well, det är väl upp till var och en att avgöra det. För egen del tycker jag det spelar roll och borde redovisas tydligare om det är så att du arbetar för en konkurrent till bolaget som tråden handlar om. Själv drar jag paralleller till en av dagens nyheter http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artik... där problemet inte var att hon var/är Vänsterpartist utan att det inte var känt att hon var det i de sammanhang där det borde vara det.

Därmed inte sagt att du skulle ha fel i det du skrivit (jag har inte haft ork att sätta mig in i sakförhållanderna ska erkännas) och heller inte att det vore konstigt om någon som arbetar med denna typ av frågor hos en branschaktör bevakar hur andra branschaktörer sköter liknande frågor. Det jag är ute efter är behovet av tydlighet om det nu är så att din arbetsgivare är konkurrent till bolaget som diskuteras (vilket inte behöver vara fallet bara för att båda sysslar med ehandel).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Greattech:

1a Vi har tidigare bestämt meddelat att vi alltid följer alla beslut från ARN oavsett hur beslutet ser ut vilket man gjort sen år 2009.

1b Det finns absolut inga ärenden där vi inte valt att följa ett beslut från ARN oavsett om vi gillar beslutet eller inte.

- GT

Detta svar är motsägelsefullt då jag har kontaktat kunderna & ARN. Jag har även presenterat deras målnummer samt vittnesmål via SMS. Originalbilderna finns förstås för den eviga konspirationsteoretikern.

Om vi tar 1a t ex så skriver ni att ni visst följer alla beslut oavsett hur man beslutar.
Detta har ni visat att ni inte gör då ni begär omprövning.

1b så skriver ni att det inte finns ärenden där ni inte valt att följa ett beslut oavsett om ni gillar det eller ej. Det har ni visst gjort och ni har begärt omprövning på dessa/ej följt dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av improwise:

Well, det är väl upp till var och en att avgöra det. För egen del tycker jag det spelar roll och borde redovisas tydligare om det är så att du arbetar för en konkurrent till bolaget som tråden handlar om. Själv drar jag paralleller till en av dagens nyheter http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artik... där problemet inte var att hon var/är Vänsterpartist utan att det inte var känt att hon var det i de sammanhang där det borde vara det.

Därmed inte sagt att du skulle ha fel i det du skrivit (jag har inte haft ork att sätta mig in i sakförhållanderna ska erkännas) och heller inte att det vore konstigt om någon som arbetar med denna typ av frågor hos en branschaktör bevakar hur andra branschaktörer sköter liknande frågor. Det jag är ute efter är behovet av tydlighet om det nu är så att din arbetsgivare är konkurrent till bolaget som diskuteras (vilket inte behöver vara fallet).

Jag arbetar inte för en konkurrent. Företaget jag arbetar för nischar sig inom bygghandeln för privatkonsumenter.

Det enda gemensamma vi har är att vi jobbar inom e-handel. Om jag hade jobbat i detaljhandeln så hade det då varit detaljhandeln som vi har gemensamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Jag arbetar inte för en konkurrent. Företaget jag arbetar för nischar sig inom bygghandeln för privatkonsumenter.

Det enda gemensamma vi har är att vi jobbar inom e-handel. Om jag hade jobbat i detaljhandeln så hade det då varit detaljhandeln som vi har gemensamt.

Tack, det var just det förtydligandet jag var ute efter. Jag tror att du delar min uppfattning om att det hade varit problematiskt om t.ex. någon som arbetade för Webbhallen skulle starta en tråd som gällde dåligt uppträdande av t.ex. Inet och att det därför är viktigt med tydlighet i denna typ av frågor. Eller om en Moderat toppolitiker inom Stockholms landsting köpte tjänster av sin makes företag

Permalänk
Administrativ avgift

Hmm ser shitposts all over för greattech men hittills har dom faktiskt bevisat att det är kunderna som pscketerst datorn fel , misskött den eller dylikt. Jag tycker folk håller en väldigt aggresiv ton mot dom. Tänk er att ni båda är vanliga människor som kan skriva fel.

OT: ALLA Arn ärenden kan ni väl få ut via Arn varför då blanda in företaget ? Arn har alla bilder o dokumentation angående fallen ? Hittills har greattech hållit sig inom ramarna för vad jag anser okej för ett företag. De är lite mindre , lite mindre proffsiga men de är lokala vilket vissa personer föredrar.

Har själv inte haft med dom att göra men vad jag läst av Arns beslut i vissa av fallen så har de inte gjort något fel. Är det garanti fel byter dom ut delarna Om vilken annan firma som helst. Sen att det finns totalt dator inkompetenta personer som gnäller högt är en annan. Till TS och greattech håll en bättre ton och ta allt detta via Arn direkt.

TS: om du vill ha en riktig diskussion nämner du inte företagets namn förens du har blankt på papper att företaget gjort fel , detta är den professionella vägen. Det enda du har fått fram av tråden är en pajkastning utan framgång ?

Eventuella stavfel osv men skriver från mobilen.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Inaktiv

@improwise: Japp jag förstod din tanke!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andra94:

Hmm ser shitposts all over för greattech men hittills har dom faktiskt bevisat att det är kunderna som pscketerst datorn fel , misskött den eller dylikt. Jag tycker folk håller en väldigt aggresiv ton mot dom. Tänk er att ni båda är vanliga människor som kan skriva fel.

OT: ALLA Arn ärenden kan ni väl få ut via Arn varför då blanda in företaget ? Arn har alla bilder o dokumentation angående fallen ? Hittills har greattech hållit sig inom ramarna för vad jag anser okej för ett företag. De är lite mindre , lite mindre proffsiga men de är lokala vilket vissa personer föredrar.

Har själv inte haft med dom att göra men vad jag läst av Arns beslut i vissa av fallen så har de inte gjort något fel. Är det garanti fel byter dom ut delarna Om vilken annan firma som helst. Sen att det finns totalt dator inkompetenta personer som gnäller högt är en annan. Till TS och greattech håll en bättre ton och ta allt detta via Arn direkt.

TS: om du vill ha en riktig diskussion nämner du inte företagets namn förens du har blankt på papper att företaget gjort fel , detta är den professionella vägen. Det enda du har fått fram av tråden är en pajkastning utan framgång ?

Eventuella stavfel osv men skriver från mobilen.

Jag vet inte om du ställer frågor till mig eller om det är retoriska svar. Sedan start av denna tråd så anser jag att jag har varit saklig i min frågeställning och framställan.
Den professionella vägen vore ju om företaget åtog sig att lösa problem dom försätter kunderna i. Sedan ser jag inte varför det är oprofessionellt att skriva en tråd om detta.

Vad är det för pajkastning du menar? Du har väl en fri vilja att handla utav GT eller någon annan oavsett om någon talar illa om företaget eller inte.

Även i kategorin "konsumenträtt" så dyker det ju bara upp trådar från kunder som samtidigt är medlemmar på Sweclockers. Man får se en salig blandning av stirriga kunder som ställer så tunga krav för en situation som en ytspänning inte ens bär i dennes favör. Sedan ser man även kunder som faktiskt blir illa behandlade medvetet samt omedvetet av diverse ÅF.
Men har du reflekterat vad som händer med dom kunderna som inte är SweC medlemmar? Vem tar dom hjälp av? Vissa ser det oftast som ett platt fall när företag nekar en och inser att ARN är förlegat och tar hundra år innan man svarar. Dom kunderna finns inte statistik på.

Det är väl mer än rätt att belysa de företag som agerar förkastligt mot sina kunder vill jag tycka.
Man klagar bara en gång riktigt hårt, det är då man blir "värvad" till andra sidan

Du är välkommen åter när du hamnat där, så kan jag vägleda dig i dina beslut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon131444:

Jag vet inte om du ställer frågor till mig eller om det är retoriska svar. Sedan start av denna tråd så anser jag att jag har varit saklig i min frågeställning och framställan.
Den professionella vägen vore ju om företaget åtog sig att lösa problem dom försätter kunderna i. Sedan ser jag inte varför det är oprofessionellt att skriva en tråd om detta.

Vad är det för pajkastning du menar? Du har väl en fri vilja att handla utav GT eller någon annan oavsett om någon talar illa om företaget eller inte.

Även i kategorin "konsumenträtt" så dyker det ju bara upp trådar från kunder som samtidigt är medlemmar på Sweclockers. Man får se en salig blandning av stirriga kunder som ställer så tunga krav för en situation som en ytspänning inte ens bär i dennes favör. Sedan ser man även kunder som faktiskt blir illa behandlade medvetet samt omedvetet av diverse ÅF.
Men har du reflekterat vad som händer med dom kunderna som inte är SweC medlemmar? Vem tar dom hjälp av? Vissa ser det oftast som ett platt fall när företag nekar en och inser att ARN är förlegat och tar hundra år innan man svarar. Dom kunderna finns inte statistik på.

Det är väl mer än rätt att belysa de företag som agerar förkastligt mot sina kunder vill jag tycka.
Man klagar bara en gång riktigt hårt, det är då man blir "värvad" till andra sidan

Du är välkommen åter när du hamnat där, så kan jag vägleda dig i dina beslut.

Tänk om alla skulle starta en tråd som har problem med reklamation/garanti ärenden med div butiker.
Då skulle hela forumet fyllas med dessa trådar

Man läser ju var och varannan dag folk som har problem med reklamationer och Arn hit och dit.

Det bästa är att ta det privat med företaget, så slipper man alla onödiga inlägg/pajkastning.
Och ev sen när allt är klart kanske starta en tråd med bevis mm hur allt har gått tillväga.

Permalänk
Administrativ avgift

@anon131444: Jag har haft problem både med små och stora företag, vet du vad man gör om ex Webhallen inte tycker att det är garanti på ett känt fel? Jo man kontaktar ARN och tillverkaren direkt och whoops ett samtal senare så ändrar sig butiken då de vet att de är täckta. Tro mig jag är känd på webbhallen då 5st x79 moderkort dog i rad. Vet du vad? De frågar typ inte mig längre utan bara byter de flesta saker i min närmsta webbhallen butik efter simpelfelsökning.

Jag har hamnat i den situationen men vad jag kan se så pajkastar du på just greattech och jag har sett bilder från varenda tråd som skapats här på forumet och jag suckar o vrider på huvudet. Dåligt packeterat, dammlager och de klagar på ljudnivån osv osv? Ett proffstips: kolla elgigantens ARN ärenden lika stor klump där med skitärende osv osv.

Vad har du uppnått med tråden? Nada , somsagt det du kunde gjort är att lägga fram konkreta bevis eller ex kanske posta när råd och rön har dom på svart listan? Visst du fick fram att de har 1 ärende hos KFM , lite förvarnande men samtidigt tror jag det är något företaget löser så fort de kan eller iaf hoppas jag.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Tänk om alla skulle starta en tråd som har problem med reklamation/garanti ärenden med div butiker.
Då skulle hela forumet fyllas med dessa trådar

Man läser ju var och varannan dag folk som har problem med reklamationer och Arn hit och dit.

Det bästa är att ta det privat med företaget, så slipper man alla onödiga inlägg/pajkastning.
Och ev sen när allt är klart kanske starta en tråd med bevis mm hur allt har gått tillväga.

Ett annat alternativ är väl att dom som inte är intresserade av "Konsumenträtt" låter bli att läsa ett subforum om just det?

Jag tycker tråden i sig tjänar ett syfte även om det kanske är lite olyckligt om endast ett bolag pekas ut om det inte finns synnerliga skäl varför dom är värre än andra företag. Det kanske det gör här, har inte satt mig in i detaljerna nog mycket för att själv ha en uppfattning om det. Samtidigt kan man väl knappast begära att Pixelchaser ska bevaka vartenda bolag på marknaden och skriva om det här. Kanske någon slags samlingstråd vore mer lämpligt med ett bredare fokus. Fast å andra sidan fyller väl ett specifikt subforum ett liknande behov.

Permalänk
Medlem

@Greattech: Mest av nyfikenhet, du har vid flera tillfällen sagt att ni köpte varumärket "Greattech" men enligt PRV finns inget sådant varumärke registrerat i Sverige och har heller inte funnits. Däremot finns ett "Great tech" som ansökts om i Italien men fått avslag. Är det möjligtvis så att ni snarare köpt en verksamhet som vid det tillfället hade namnet "Greattech Stockholm AB"?

Kanske det varit uppe tidigare men att jag missat det, men jag kan inte hitta någon årsredovisning för Karatas Group AB trots att bolaget funnits och varit momsregistrerat i över 2 års tid, vad beror det på?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200632:

Tänk om alla skulle starta en tråd som har problem med reklamation/garanti ärenden med div butiker.
Då skulle hela forumet fyllas med dessa trådar

Man läser ju var och varannan dag folk som har problem med reklamationer och Arn hit och dit.

Det bästa är att ta det privat med företaget, så slipper man alla onödiga inlägg/pajkastning.
Och ev sen när allt är klart kanske starta en tråd med bevis mm hur allt har gått tillväga.

Det märks att du inte tänker objektivt. Denna tråd har två olikheter kontra övriga trådar (generellt) och det är att ÅF är delaktig i konversationen och har då möjligheten att bemöta mina belägg, men väljer att avstå. Det kallas då inte per automatik att mina bevis inte är bevis utan att mina bevis inte är motbevisade.
Det andra är att TS , i detta fall jag, granskat företaget. Dessa två länkas sällan om inte aldrig upp i samma tråd då övriga ÅF som har möjlighet att svara här, gör det på ett betydligt snyggare sätt och inte låter ärenden hanteras på detta vis.

Skrivet av andra94:

@Pixlchaser: Jag har haft problem både med små och stora företag, vet du vad man gör om ex Webhallen inte tycker att det är garanti på ett känt fel? Jo man kontaktar ARN och tillverkaren direkt och whoops ett samtal senare så ändrar sig butiken då de vet att de är täckta. Tro mig jag är känd på webbhallen då 5st x79 moderkort dog i rad. Vet du vad? De frågar typ inte mig längre utan bara byter de flesta saker i min närmsta webbhallen butik efter simpelfelsökning.

Jag har hamnat i den situationen men vad jag kan se så pajkastar du på just greattech och jag har sett bilder från varenda tråd som skapats här på forumet och jag suckar o vrider på huvudet. Dåligt packeterat, dammlager och de klagar på ljudnivån osv osv? Ett proffstips: kolla elgigantens ARN ärenden lika stor klump där med skitärende osv osv.

Vad har du uppnått med tråden? Nada , somsagt det du kunde gjort är att lägga fram konkreta bevis eller ex kanske posta när råd och rön har dom på svart listan? Visst du fick fram att de har 1 ärende hos KFM , lite förvarnande men samtidigt tror jag det är något företaget löser så fort de kan eller iaf hoppas jag.

Det är härligt att du kan stå på dina egna ben. Tråden är ju skapad för dom som inte kan det. Min ambition är även att hjälpa denna herre igenom hans ARN mål mot GT.
Vet inte om jag skulle kalla det för proffstips att kolla Elgigantens ARN.

Elgiganten är en stor magnat i sin bransch och dom släcker sina ARN ärenden när dem går för långt. Dom jobbar mot aktieägare och riskerar inte badwill för några fjuttiga tusenlappar. Det är oftast mindre bolag som är nitiska att driva ARN mål likt GT gör då kapitalet inte är lika stort som de större bolagen, samt att aktieägarna inte existerar då bolaget inte börsnoterats.

Jag uppskattar vad du försöker säga men jag upplever att du försöker lära mig branschen, det behöver du inte. Jag kan mer än väl orientera mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Det är oftast mindre bolag som är nitiska att driva ARN mål likt GT gör då kapitalet inte är lika stort som de större bolagen, samt att aktieägarna inte existerar då bolaget inte börsnoterats.

Jag tror jag förtår vad du menar men du ska nog förtydliga påståendet om att det inte finns aktieägare för att ett bolag inte är börsnoterat för det stämmer inte.

Permalänk
Inaktiv

@improwise: Kunde nog fördjupa mig i detta, helt klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

@improwise: Kunde nog fördjupa mig i detta, helt klart!

Alla aktiebolag har aktieägare. The end