Apokalypsen sprider sig – DayZ bekräftat till PS4 #frilans

Permalänk
Inaktiv

Apokalypsen sprider sig – DayZ bekräftat till PS4 #frilans

Spelet som mer eller mindre satte Early Access på kartan har trots sina dryga 4 år i utveckling ännu ej släppts i sin helhet. DayZ startade som en mod till militärsimulatorn Arma 2 och har dragits med problem sedan utannonseringen skedde 2013. Ambitionen är att PC-versionen ska gå släppas skarpt under 2018. Dean Hall, före detta project lead för projektet, teasade redan under Gamescom 2014 att de undersökte möjligheterna för en konsolversion.

Nu bekräftar utvecklaren Bohemia Interactive i en tweet att spelet förutom till Xbox One även kommer till Playstation 4. I en kommentar på Twitter säger utvecklaren att Xbox-versionen kommer ut någon gång det här året, men även att en PS4-version är på ingång. Dock är det ytterst oklart när detta skulle ske.

DayZ påstås av många att vara ett kvitto på mycket som är fel med det så kallade Early Access-systemet som implementerades av Valve på deras plattform Steam under 2013. Vad tycker ni?

Är det för sent för DayZ eller är dessa nyheter de bästa sen vita bönor i tomatsås?

Permalänk
Medlem

Har inte de flesta övergett Arma för Battlegrounds?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det är försent för DayZ ännu, men bäst före datumet närmar sig med stormsteg. Har följt det sedan det släpptes som MOD till Arma II och spelat över 1000 timmar MOD och ~400 early access (dock inte mer än kanske 10 timmar de senaste 6 månaderna...) och jag tror på spelet, OM de blir klara under 2018.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk

Blev nyfiken igen pga denna tråden så jag installerade igen.......men OJ kunde spela kanske 15min sen fick jag avinstallera.
Lika buggigt som när jag tog bort det för några år sen.
Och som det ser ut, detta tåget har gått kan jag säga.
Det har ju inget att hämta om man ser till hur andra spel utvecklats.
Utvecklarna måste ju antingen vara efterblivna eller bara skitit i spelet.