Permalänk
Medlem

Modda chassi, frontpanel

Hej,

Jag har ett Phanteks P400S och funderat ett tag på att fräsa något typ av mönster i fronten dels för att få en "frän" look samt att öka luftflödet.
Saken är, jag kommer verkligen inte på något mönster/motiv.

Så jag skulle väl egentligen vilja ha tips/bilder på era projekt eller andras ifall ni har någon info för att kunna komma vidare i mitt!
Så här ser chassit ut idag; bild

MVH
Johan

Permalänk
Medlem

Det är ju bara välja: Dödskalle, flames eller en drake. I värsta fall "Biohazard"-symbolen.

Annars nån logga du gillar, typ Rammstein eller nån spelsymbol

Permalänk

finns ju hur mycket som helst att välja efter som du känner för,
personligen gillar jag flower of life

Tror det hade kunnat bli ett riktigt bra mönster för att göra som insug för en eller flera fläktar.
Hade jag haft tillgång till en vatten/laserskärare hade jag använt mig av detta i ett projekt.

Men egentligen är det ju bara du själv som sätter stop för din fantasi och att göra något nytt och tänka utanför boxen
//Gramps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramps-Makarov:

finns ju hur mycket som helst att välja efter som du känner för,
personligen gillar jag flower of life https://static3.bigstockphoto.com/6/6/1/large1500/166049702.jpg
Tror det hade kunnat bli ett riktigt bra mönster för att göra som insug för en eller flera fläktar.
Hade jag haft tillgång till en vatten/laserskärare hade jag använt mig av detta i ett projekt.

Men egentligen är det ju bara du själv som sätter stop för din fantasi och att göra något nytt och tänka utanför boxen
//Gramps

Grymt, var inne på kurbits eller dylikt, kan absolut tänkas att användas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Njakke Är själv lite inne på att modda fronten på mitt p400s, främst för luftflödets skull då det blir väldigt varmt efter ett tag. Hur har du tänkt skära ut mönstret?

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turble:

@Njakke Är själv lite inne på att modda fronten på mitt p400s, främst för luftflödets skull då det blir väldigt varmt efter ett tag. Hur har du tänkt skära ut mönstret?

Jag har tagit med fronten till jobbet, kollegan ska fräsa.. Och i brist i min kreativitet så blir det enkla fräs-spår.. För luftflödet.
Jag kan ta kort när han är klar, så kanske du får någon inspiration..

I dagsläget kör jag utan front (aj aj aj damm ) och det är ganska stor skillnad på temp.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njakke:

Jag har tagit med fronten till jobbet, kollegan ska fräsa.. Och i brist i min kreativitet så blir det enkla fräs-spår.. För luftflödet.
Jag kan ta kort när han är klar, så kanske du får någon inspiration..

I dagsläget kör jag utan front (aj aj aj damm ) och det är ganska stor skillnad på temp.

Lägg gärna upp kort sen!

Såg en snubbe på pcpartpicker som hade gjort följande och säger sig sänkt temp med ca 10C:

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |

Permalänk
Avstängd

Funderar på samma sak, borra 3st 120mm hål på mitt H440 toppsköld, sen limma på ett finmaskigt galler från biltema.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turble:

Lägg gärna upp kort sen!

Såg en snubbe på pcpartpicker som hade gjort följande och säger sig sänkt temp med ca 10C: https://cdn.pcpartpicker.com/static/forever/images/userbuild/191272.5287aaf0742c9534b7920d3a975bf9fa.1600.jpg

Såg ganska bra ut.
Nu är mitt färdigt iaf... Han som skulle hjälpa mig att fräsa fick massor utav jobb och därav blev mitt lagt åt sidan.
Dock så gick inte allt enligt planerat.
Vi trodde det var plast (kunde lätt kollat med magnet, men ack så dum man är) så han hade fel fräs och fel matning när det väl var kördags vilket resulterade i att värmen gjorde lacksläpp samt extremt höga grader..

Så jag fick lura på hur jag skulle gå tillväga..
Blev lite slipning, och sen beslöt jag mig för att blästra samt lacka fast med gummifärg, samma som plastidip.. Men så hittade jag en vinylrulle med kolfiber som jag provade, första gången med vinyl och det blev väl "OK", lite luftbubblor som jag får leva med, ska nog göra om men har inte lust med det just nu, haha..

Med tanke på "missen" så är jag ändå nöjd med resultatet..
Ska dock sätta ett filter i bakkant på fronten för att förhindra damm.
Finns bilder här;
TJAHOOO

Permalänk
Medlem

@Njakke: Vad har du använt att fräsa med?

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow