Permalänk
Medlem

Högtalare till PC-setup

Hej!

Skall köpa mig ett par nya högtalare till min datorhörna. Har i dagsläget något gammalt logitechsystem som fungerar helt ok men vill uppgradera mig.

I första läget blir det bara högtalare, sedan framöver blir det även en subwoofer samt nya lurar.

Kommer användas till att kolla på youtube, spotify och filmer framför allt.

De jag har hittat än så länge är följande
Kanto YU4
Audioengine A2+
Audioengine A5+
Audio Pro Addon T14
Edifier Luna Eclipse E25

Prismässigt så tänker jag runt 2000 - 4000 ungefär.

Tar gärna emot tips på högtalare, eller om någon utav har några utav dessa och kan säga för samt nackdelar.
Även på lurar & subwoofers.

Viktigt att det är stilrena och ganska diskreta.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

JBL LSR305 är väl standardrekommendationen i din prisklass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Audio Pro T14 får min röst. Äger två par och kunde inte vara mer nöjd. Fungerar riktigt bra utan Sub, men möjlighet att koppla en Sub till dem finns.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

GOD LYD til PC

@Fekko: Jeg kan anbefale Logitech Z625/Z623 funker som faen med THX samlet w 200w, 130w til bass og 2x30w til satelitter! Det trenger ikke å koste mer...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tipset, men tycker inte dessa är estetiskt tilltalande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

JBL LSR305 är väl standardrekommendationen i din prisklass.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset! Tycker dessa inte är estetiskt tilltalande dock.

Permalänk
Medlem

@robert miland:

Har idagsläget Logitech z-5450. Men känner att jag vill uppgradera mig och viktigt att de ser bra ut också. Annars är dessa kanon, har nog haft dem runt 10 år.

Permalänk
Medlem

@Necrophor: Tack för feedback! Det lutar faktiskt mot dom eller Audioengine A5+. Smidigt med trådlös remote om man vill ligga i sängen och kolla på film

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

Tack för tipset! Tycker dessa inte är estetiskt tilltalande dock.

Är det viktigaste att de är snygga så är det väl bra om du skriver det i inlägget. Kan du sträcka budgeten lite så har Dali ett par aktiva högtalare som är snygga, tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Har du rätt i, ska lägga till detta! Jag ska kolla in Dali, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

@Fekko:

Äger själv ett par Audio Pro Addon T14 och är väldigt nöjd (efter byte från något billigt logitech kit) bra fylligt ljud (skiljer ju från person till person vad man tycker) med lagom mängd bas med möjlighet att bygga ut om man vill ha mer
samt de anslutningsmöjligheterna jag ville ha (BT, Aux, & optisk) samt ett+ för fjärrkontroll

är du intresserade av dessa hade jag rekommenderat att väntat ett tag då de blir ''drives'' på dessa med jämna mellanrum på bla. Elgiganten och säljs för 1990:-(vid jul) eller 2990:- med jämna mellanrum mot nuvarande 3990:- vilket gör dom väldigt prisvärda

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem

@erieri02: Tack för infon! De har ju fått väldigt fin feedback. Ja precis, anslutningsmöjligheterna och fjärrkontroll är ett stort plus!

Ja jag kollade på prisjakt och såg att de dippade en hel del kring jul och i början av sommaren. Men blir nog att beställa innan, är för länge att vänta

Permalänk
Medlem

@Fekko:

enda ''nackdelen'' jag kan påpeka är att lacken kan få ytliga repor som syns då t.ex solen ligger på eller liknande
detta blir ifall du har saker som står mot/på dom den men är nog mest pga. att det är en mattsvart yta

men är iaf supernöjd med mina som jag köpte för 2 jular sedan ^^

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

Hej!

Skall köpa mig ett par nya högtalare till min datorhörna. Har i dagsläget något gammalt logitechsystem som fungerar helt ok men vill uppgradera mig.

I första läget blir det bara högtalare, sedan framöver blir det även en subwoofer samt nya lurar.

Kommer användas till att kolla på youtube, spotify och filmer framför allt.

De jag har hittat än så länge är följande
Kanto YU4
Audioengine A2+
Audioengine A5+
Audio Pro Addon T14
Edifier Luna Eclipse E25

Prismässigt så tänker jag runt 2000 - 4000 ungefär.

Tar gärna emot tips på högtalare, eller om någon utav har några utav dessa och kan säga för samt nackdelar.
Även på lurar & subwoofers.

Viktigt att det är stilrena och ganska diskreta.

Tack på förhand!

Jag kan rekommendera HIFI-Klubben.
Dom har bra högtalare i flera prisklasser.
Jag köpte ett 2.1 system (DALI ZENSOR 1 AX) där i november förra året och är mycket nöjd. Dom kanske är lite stora som datorhögtalare.

För din budget finns det två modeller:
ALTO 4 ACTIVE för 1998 Kr
och
ALTO 5 ACTIVE för 2498 Kr

Jag var runt och lyssnade på flera modeller bla. på Audio Pro Addon T14 och Audio Pro Addon T12. Dom spelar bra med bas, kan vara överdrivet för en del. Nackdelen är att dom bottnar lätt på högre volymer.
Audio Pro har också en mindre modell Addon T8 som jag inte lyssnat på.

Om du vill ha snygga högtalare som låter bra så kolla på Genelec kostar från 4700 och uppåt.