Enermax lanserar sluten vattenkylare i Liqfusion-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag vet inte vad jag ska svara här.. Alla får ju ha på sig vad man vill bara det är lämpligt.. Vill du aldrig klä upp dig så varsegod. Har jag hawaiiskjorta varje dag så okej, funkar det så varför inte. Problemet är bara när ena parten säger till den andra att det han själv gör är bättre.
Precis det som händer så fort det kommer en RGB produkt så dyker det in de som ska hävda sig vuxnare än andra och trycka ner dom som intehåller med dom om en estetisk preferens.. Skapar ju bara irritation.

Problemet är när det börjar påverka mig.
Påverkar det inte mig, är det inte mitt problem.
För några år sedan påverkade det inte mig, men idag påverkar det så pass många produkter att vi som inte vill ha det, knappt kan komma undan det längre.

Skrivet av Nima2001:

Jag har som nämnt HUE lampor i mitt hem som kan vissa massa färger. Varför skulle detta inte vara praktiskt? Det är extremt jävla praktiskt. Det finns inte en chans att jag någonsin igen installerar en klassisk glödlampa i taket i mitt hem igen. Ljuset är fruktansvärt dåligt på flera sätt och det finns ingen möjlighet att configurera det. Då pratar jag inte bara om nyanser av vitt. Blått t.ex. är väldigt lugnande och avslappnande i sovrum och vardagsrum. Rött är jävligt sexigt när man vill mysa osv.. Hur är detta inte praktiskt och varför tycker du att fokus har tagits från något bra till det sämre? Mitt hem har blivit så behagligt att jag kan jämföra det som med och utan bluelightfilter på mobilen kvällstid. Stänger man av det så känner man direkt hur ögonen och hjärnan plågas av det oanpassade ljuset.

Återigen du kanske inte tycker samma sak här och det blir bara ett problem om jag plötsligt anser dig vara sämre eller mindre mogen för du inte delar min åsikt. Först då då blir det konflikter.

Vad jag anser om detta är väl min åsikt dock? Och jag anser det tramsigt, inte att du har färgade lampor (det hade jag som fjortis med tjejerna också), utan "Det finns inte en chans att jag någonsin igen installerar en klassisk glödlampa i taket i mitt hem igen." här... Där har du barnsligheten i full storm. Ut kommer sedan åsikter om att dessa ger dåligt ljus bla bla, vilket jag gärna ser vetenskapligt bevis på...

Väntar bara du ska köra runt med RGB dioder upplyst i bilen, jackan och väskan måste väl lysa den också?
Var stannar det är min fråga? Finns det någon produkt som man kan slippa ha detta på?

Vill du ha lugnt blått ljus, gå ut och titta på en blå himmel.
Vill du ha mysigt, tänd ljus, se solnedgång.
Där har du naturliga ljus, som är bra för dig. Solljus har även UV och hjälper dig med D-vitamin. Ingen "hue RGB" gör detta. Sen precis som med RGB, är lagom mängd det bästa även här.

Det är som sagt min åsikt om detta. Innebär inte att du ska skruva ut dina lampor. Ha som du vill... men stå fan för det. (utan att spy galla på vanligt vitt ljus).

Det jag reagerade på i ditt första inlägg här var just "nödvändig funktion", för det är det inte. Det är något du valt som extra för att du anser det vara något du vill ha. Hade det varit nödvändigt hade alla allmänna områden också haft det. Men nödvändigt... nej. Då är det något fel, och de orden står jag för och det är min grundläggande kritik här.

Skrivet av Nima2001:

Jag kan inte hålla med om mycket du säger i detta stycket alls.. Samma med min CPU kylare. Kör NZXT Kraken x62. En riktigt riktigt bra kylare och recensionerna säger detsamma så jag är inte ensam om att tycka det. Men den har RGB! So what? Blev den sämre nu helt plötsligt i dina ögon? Den är ruggigt jävla bra hur förstörde detta produktens funktion? Jag ser tvärtom hur produkterna blir bättre och bättre men samtidigt tillkommer RGB funktioner på fler och fler saker. Jag tycker inte det ser ut som att den ena äter av den andra. Men du kanske ser det så men det är inte den bilen jag får av utvecklingen.

Lugnt, du behöver inte alls hålla med. Vilket ändå är lite poängen här. Jag får lov att tycka det du ha är barnsligt, och du får tycka om det om du vill. Och viktiga är att den kyler bra, då det är det den ska göra... eller? För du har väl inte den hängande i taket till att lysa upp rummet?

För mig har den en onödig funktion, men du accepterar den, inget mer konstigt i det.

För det är här problemet är för oss som inte tycker om det. Vi ser denna gräns flyttas varje dag, varje gång... och allt blir detta... "mög". Och då blir det ett problem i mina ögon, i min åsikt om det.

Skrivet av Nima2001:

Ja vi vuxna (ibland får jag känslan av att du tror jag är ung pojk), kan absolut vara barnsliga på våra sätt. Men det finns respektfulla sätt att se på andras barnsligheter och det finns sätt som "jag är mogen du är barnslig" eller "jag har rätt du har fel" mentaliteten. Det är inget vuxet sätt att vara på och det är inte heller vuxet att bara acceptera det imo. Det är då man säger ifrån och det är det jag kände för att göra när jag fick känslan av att du inte respekterade mina åsikter på ett vuxet sätt utan försöka få det till att du vet bättre än mig om hur du vill ha det i ditt hem/rum/dator...

Vi har väldigt olika sätt på att se vuxet märker jag. Om du gör saker jag anser tramsigt, kommer jag säga till. Vill du reta upp dig eller inte, är upp till dig, men jag kommer ändå säga till då jag har rätt till min åsikt om det. Och jag förväntar mig samma sak när jag börjar göra barnsliga saker.

Finns de människor som kan stå där och ha kul och göra sig till åtlöje, och inte bry sig. Dessa personer är imho mer vuxna än de som inte klarar av kritiken.

PS. Föreslår du tittar på månadens galleri... konstigt nog 1:a och 2:a platsen var vitt ljus. De röda kom inte ens med, och endast specialbygget kom på 3:e. Folk har tröttnat på att allt ska vara över lyst av RGB också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Problemet är när det börjar påverka mig.
Påverkar det inte mig, är det inte mitt problem.
För några år sedan påverkade det inte mig, men idag påverkar det så pass många produkter att vi som inte vill ha det, knappt kan komma undan det längre.

Stäng av det. Eller maila ner tillverkarna. Rikta det inte mot de som vill använda sig av produkterna. Vi bär inte ansvaret för dina rädslor.

Skrivet av Paddanx:

Vad jag anser om detta är väl min åsikt dock? Och jag anser det tramsigt, inte att du har färgade lampor (det hade jag som fjortis med tjejerna också), utan "Det finns inte en chans att jag någonsin igen installerar en klassisk glödlampa i taket i mitt hem igen." här... Där har du barnsligheten i full storm. Ut kommer sedan åsikter om att dessa ger dåligt ljus bla bla, vilket jag gärna ser vetenskapligt bevis på...

Att gilla lampor som kan visa färg är fjortis? Du har uppenbarligen INTE testat på det utan sitter hemma livrädd för att det kommer ta över världen. Vetenskapliga bevis får du ta och leta fram själv. Som jag nämnde innan finns också kärlek och känslor utöver vetenskapliga bevis, något som du itne verkar kunna processa alls.
I slutet av din post nämner du att man ska kolla månadens galleri för din poäng. Kolla hur stort det blivit med philips HUE, IKEA trådfri osv för "bevis" med isåfall?

Skrivet av Paddanx:

Vill du ha lugnt blått ljus, gå ut och titta på en blå himmel.
Vill du ha mysigt, tänd ljus, se solnedgång.

Praktiskt. Vill jag ha mat: ut och jaga en älg? Vill jag värma den - gör upp en brasa?
Varför inte mikrovågsugn och spis då.. Vi pratar om saker i vår vardag här visst fan är det mysigt att se soldnedgången men inte något alla har tillgång till i sin vardag direkt..

Skrivet av Paddanx:

Det är som sagt min åsikt om detta. Innebär inte att du ska skruva ut dina lampor. Ha som du vill... men stå fan för det. (utan att spy galla på vanligt vitt ljus).

Förstår inte hur jag inte står för det här.. Säger ju att jag föredrar HUE lampor över vanliga lampor på precis alla sätt.. Hur mycket mer ska jag stå för det. Du som pratar vetenskapliga bevis osv, har man redan kommit fram till att det finns olika ljusnyanser som rubbar sömn och även trötta ut ögonen? Är det omöjligt att tänka sig då att det skulel kunna vara praktiskt med olika ljusnyanser för olika tillfällen. Ljusterapi är också ett begrepp som dök upp men jag vet ingenting om det själv. Men känns inte som detta med ljus är "hokus pokus".
Finns väl också rekommendationer för tapeter i barnrum och färger i rum för de med ADHD och med autism som lugnar känslor i hjärnan och underlättar för dom osv.. Det finns säkert mycket om man börjar gräva i det men du är väl inte ute efter att gräva i nåt.. Du är väl bara ute efter att "kritisera" de som inte tycker som dig, som inte är "vuxna".

Skrivet av Paddanx:

Lugnt, du behöver inte alls hålla med. Vilket ändå är lite poängen här. Jag får lov att tycka det du ha är barnsligt, och du får tycka om det om du vill.

Nej poängen har gått över från att inte handla om vad vi tycker, till hur man beter sig mot andra människor som tycker annat. Det är precis därför hela detta starta. Din härskarteknik drog igång detta.

Skrivet av Paddanx:

Vi har väldigt olika sätt på att se vuxet märker jag. Om du gör saker jag anser tramsigt, kommer jag säga till. Vill du reta upp dig eller inte, är upp till dig, men jag kommer ändå säga till då jag har rätt till min åsikt om det. Och jag förväntar mig samma sak när jag börjar göra barnsliga saker.

Finns de människor som kan stå där och ha kul och göra sig till åtlöje, och inte bry sig. Dessa personer är imho mer vuxna än de som inte klarar av kritiken.

Du behöver inte förvänta dig samma sak. Vi har alla olika kompetenser och din är uppenbarligen inte i den sociala avdelningen. Jag känner inte att jag har behovet att kalla andra fjortis osv bara de inte tycker som mig. Detta är inte kritik, det är något helt annat. Du gör många relevanta posts på forumet angående praktiska saker. Det är där din kompetens är och du borde hålla dig till det för du verkar inte förstå dig på det sociala samspelet särskilt bra. Detta antar jag att du känner till om du känner dig själv redan, med tanke på att du är "vuxen" och en del i det ligger att lära känna sig själv, sina styrkor och svagheter. Du borde kanske komma ihåg det nästa gång du ska ge "kritik" - finns respektabla sätt att göra det på.

Men uppenbarligen har vi helt olika syn på vuxen. Din verkar härstamma i vad man gillar och inte gillar som exempelvis möjligheter till färger.
Min baserar sig på hur man är mot andra människor.
Kanske bäst vi lämnar det där helt enkelt..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Stäng av det. Eller maila ner tillverkarna. Rikta det inte mot de som vill använda sig av produkterna. Vi bär inte ansvaret för dina rädslor.

Bättre om du monterar dit det om du vill ha det.
Jag har framfört kritik till tillverkare, några av dem har infört icke RGB av den anledningen också.

Skrivet av Nima2001:

Att gilla lampor som kan visa färg är fjortis? Du har uppenbarligen INTE testat på det utan sitter hemma livrädd för att det kommer ta över världen. Vetenskapliga bevis får du ta och leta fram själv. Som jag nämnde innan finns också kärlek och känslor utöver vetenskapliga bevis, något som du itne verkar kunna processa alls.
I slutet av din post nämner du att man ska kolla månadens galleri för din poäng. Kolla hur stort det blivit med philips HUE, IKEA trådfri osv för "bevis" med isåfall?

Jo jag har testat det... när jag var fjorton. Jag har pillat med det när jag var tonåring.

Och Philips gjorde detta för de såg att de inte kunde konkurrera med LED på annat sätt. Både Osram och Philips kom ingenstans med vanliga LED... fanns ingen marknad. Men precis som Apple kan sälja "märkes produkt" kan Philips sälja "RGB lampa", finns alltid någon som köper med sin egen motivering på varför de vill lägga så mycket på det.

Och Ikea Trådfri är vita lampor, där du kan ändra färgtemps mellan glödljus och dagsljus vitt, trådlöst eller med kontroller. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10318263/
"Ljusfärgen kan varieras mellan 2200 Kelvin (varmt sken), 2700 Kelvin (varmvit) och 4000 Kelvin (kallvit)."
Där är inga andra udda färger än skillnaden mellan ett lysrör och en gammal glödlampa.

Skrivet av Nima2001:

Praktiskt. Vill jag ha mat: ut och jaga en älg? Vill jag värma den - gör upp en brasa?
Varför inte mikrovågsugn och spis då.. Vi pratar om saker i vår vardag här visst fan är det mysigt att se soldnedgången men inte något alla har tillgång till i sin vardag direkt..

Praktiskt du vill ha mat... du köper mat och tillagar den. Behöver inte överdriva. Jag tillverkar inte min egen el heller.

Mamma mamma jag vill bara ha den röda biten...
Mamma mamma jag vill bara ha blå M&M!

Nej... jag hör barnsligheten än i ditt inlägg.

Skrivet av Nima2001:

Förstår inte hur jag inte står för det här.. Säger ju att jag föredrar HUE lampor över vanliga lampor på precis alla sätt.. Hur mycket mer ska jag stå för det. Du som pratar vetenskapliga bevis osv, har man redan kommit fram till att det finns olika ljusnyanser som rubbar sömn och även trötta ut ögonen? Är det omöjligt att tänka sig då att det skulel kunna vara praktiskt med olika ljusnyanser för olika tillfällen. Ljusterapi är också ett begrepp som dök upp men jag vet ingenting om det själv. Men känns inte som detta med ljus är "hokus pokus".
Finns väl också rekommendationer för tapeter i barnrum och färger i rum för de med ADHD och med autism som lugnar känslor i hjärnan och underlättar för dom osv.. Det finns säkert mycket om man börjar gräva i det men du är väl inte ute efter att gräva i nåt.. Du är väl bara ute efter att "kritisera" de som inte tycker som dig, som inte är "vuxna".

Jag är ute efter att kritisera någon som inte ens kan hävda något med fakta.

Att du föredrar HUE är helt okej. Det är din åsikt, eller hur?
Att vita lampor är dåliga... det är något som kräver belägg för att hävda.
Visst kan olika tapeter göra olika saker, men de flesta har inte starka färger på dem av en anledning.

Blått ljus tex är direkt skadligt för din nattsömn. Rött ljus har jag tom i mitt tangentbord som bakgrundsbelysning, då det inte stör ögonen sent på kvällen. Så... av praktisk anledning mao.

Sen att du har olika nyanser på vitt (som Ikea lampan), det är en helt annan sak. Jag har det med, med mycket mer varmvitt där jag vill koppla av. Den biten kan jag både förstå och härleda till, då det finns vetenskaplig fakta bakom. Det bygger på samma som sagt ovan, blått förstör nattsömnen, så kroppens egna rytm störs, som man har ljus mer åt det röd/gula hållet för detta ska bli bättre.

Men då kommer frågan, justerar du skärmens inställning, mobilens inställning, eller ens denna kylarens RGB inställning på natten mot rött då också? För annars är det ju direkt motverkande.

Tom så att forskning börjat oroa sig för just LED belysning i allmänhet, då det ofta är blå lampor med gul fosfor, som ofta tappar filtret med tiden. Och just blåa ljuset blir då problem.

Skrivet av Nima2001:

Nej poängen har gått över från att inte handla om vad vi tycker, till hur man beter sig mot andra människor som tycker annat. Det är precis därför hela detta starta. Din härskarteknik drog igång detta.
Du behöver inte förvänta dig samma sak. Vi har alla olika kompetenser och din är uppenbarligen inte i den sociala avdelningen. Jag känner inte att jag har behovet att kalla andra fjortis osv bara de inte tycker som mig. Detta är inte kritik, det är något helt annat. Du gör många relevanta posts på forumet angående praktiska saker. Det är där din kompetens är och du borde hålla dig till det för du verkar inte förstå dig på det sociala samspelet särskilt bra. Detta antar jag att du känner till om du känner dig själv redan, med tanke på att du är "vuxen" och en del i det ligger att lära känna sig själv, sina styrkor och svagheter. Du borde kanske komma ihåg det nästa gång du ska ge "kritik" - finns respektabla sätt att göra det på.

Det har gått åt den riktningen ja, då jag inte begriper vad för vuxen människa du är. Vissa delar man läser låter du vuxen... nästan sekund låter du som en sur tonåring som ligger och skriker på mattan att du vill ha. Så man reagerar på det...

Min kompetens är helt klart i praktiska delar, inget argument där. Men detta är för att praktiska ändamål är trots allt det som behövs för att få världen vettig. Där finns massor med tid och personer som vill spendera hela sitt liv att flumma runt, höga på droger, fulla varje helg, stirrande i sin telefon och ta selfies varje dag. Kommer en dag där verkligheten slår dessa hårt dock. När de inte kan få som de vill längre. Sociala biten här mot människor som är så... undviker jag som pesten, medvetet.

Notera nu... jag påstår inte att du gör detta, eller är detta. Utan min poäng att jag ser nog med detta för att ta saker på allvar och vilja ha praktiska lösningar på saker. Sen naturligtvis finns det tillfällen där allvaret åker ut... och man blir lite tramsig. "Men inte du då... tydligen".

Jag ska dock försöka tänka på min kritisk, då känslor definitivt lagt styr vissa gånger här.

Skrivet av Nima2001:

Men uppenbarligen har vi helt olika syn på vuxen. Din verkar härstamma i vad man gillar och inte gillar som exempelvis möjligheter till färger.
Min baserar sig på hur man är mot andra människor.
Kanske bäst vi lämnar det där helt enkelt..

Njae... min syn är rätt färgglad den med (även om den inte är RGB:ad), jag är dock inte rädd för att gå hårt mot andra människor, om jag anser mig behöva det.

Men jag håller med. Vi lämnar det där helt enkelt.