The Division 2 med uppdaterad motor visas på E3 2018

Permalänk
Melding Plague

The Division 2 med uppdaterad motor visas på E3 2018

Onlinerollspelet The Division blev en stor försäljningsframgång, och trots blandad kritik så fortsatte utvecklaren att slipa på upplevelsen. Nu är det snart dags för uppföljaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Första versionen av detta spelet var sjukt bra till en början. Tyvärr blev det fort tradigt. Hoppas på en förbättring av version 2 då. Kommer nog titta på ganska mycket klipp innan ett eventuellt köp denna gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Första versionen av detta spelet var sjukt bra till en början. Tyvärr blev det fort tradigt. Hoppas på en förbättring av version 2 då. Kommer nog titta på ganska mycket klipp innan ett eventuellt köp denna gången.

Håller med
När man kom upp i max lvl och bara sökte gear så var det trist .. det var ju bara mikroskopiska uppgraderingar åt gången och det gjorde spelat tradigt..

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Har följt turerna på The Division från avstånd och upplever att Massive har bemött kritiken med respekt och transparens samt lagt ner hela sin själ på spelet även efter release. Att de hade en irl "developer - gamer" möte för att ta feedbacken är något ovanligt tror jag.

En sådan studio vill man ju stödja. Kanske borde testa spela lite bara för att

Permalänk
Inaktiv

HYPE!!!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av HappyPie:

Har följt turerna på The Division från avstånd och upplever att Massive har bemött kritiken med respekt och transparens samt lagt ner hela sin själ på spelet även efter release. Att de hade en irl "developer - gamer" möte för att ta feedbacken är något ovanligt tror jag.

En sådan studio vill man ju stödja. Kanske borde testa spela lite bara för att

De har onekligen föregått med gott exempel.
Bjudit in både content creators och random utvalda gamers för att ha workshops inför content updates och balansförändringar. Testservrar inför stora släpp. osv.
Plus att de i regel varit tydliga, ärliga och besvarat det mesta av kritiken.
En stream i veckan med deras community managers där de går genom smått som stort.

De har absolut inte varit perfekta men deras sätt att hantera respons både i kommunikation och faktiska förändringar de gjort i spelet har konsekvent bara blivit bättre sedan launch och just nu är de verkligen in a good place.

Ganska trevlig sak är ju också att sämningen i communityt numera är på topp. Trevligt och välkomnande.
Det var väldigt toxic väldigt länge. Mer fokus på att förnedra varandra med "git gud"-svar snarare än att folk kom med tips eller guider eller erbjudande om att hoppa in i spelet o hjälpas åt etc.
Nu påminner det mer om hur Destiny-communityt var en gång i tiden (dvs helt fantastiskt trevligt, nästan så man inte tror att man är på internet längre )

Några problem duckar de gärna dock än idag. T.ex. deras dåliga serverinfrastruktur och allt vad den för med sig.
(Tex "heal delay" något av det störigaste man kan råka ut för: man försöker heala sig själv, dör, men ser själva healanimationen på sitt lik och när man respawnar senare så är ens heal skill på cooldown. Eller bara lagg och fusk i största allmänhet.)
Tydligen kan deras nuvarande motor inte stödja mer än 24 spelare heller vilket ju gjorde att deras Battle Royale-läge kändes ganska öde milt uttryckt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kan folk räcka upp en hand som litar på Ubisoft när det kommer till E3 ? Eller någon annan AAA publisher?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Testade The Division men ledsnade på att man måste skjuta 100 miljoner skott i huvudet på motståndarna innan de dör. Skulle varit så mycket roligare om det var mer realistiskt, som exempelvis Ghost Recon Wildlands. Ett skott i huvudet = död. Pang! Klart!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Commander: Det jag tror är att Playstation 5 står runt hörnet, Massive Entertainment kan då visa sitt spel/spelmotor som det skulle ha sett ut då de först visade upp det 2013. Kanske till och med ännu snyggare om jag får hoppas.

Hade en helt annan uppfattning om hur spelet skulle blir då det först visades. Tycker att "bulletsponge" absolut inte passar in.

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt spännande! Första spelet utnyttjade väl inte direkt konceptets fulla potential...men var fortfarande både ett bra och skoj spel! Så ser fram emot tvåan

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Spännande, blir garanterat ett köp om det blir som ettan fast med mer saker i och bättre saker.
Lirar ju Division än men inte så ofta

Permalänk
Medlem

The Division va skoj när man började och höll på med storyn/sidemission, men sen när allt de där va färdigt så fanns de inte mycket kvar att göra. Förutom att springa runt i en fantastisk stad med fin grafik. Gillade verkligen storyn den va känslosam. Hoppas nästa The Division 2 blir lika bra, så länge 2:an fyller tomrummet efter storyn/sidemisson är färdigt så de alltid finns att fortsätta.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas dom lyssnar mer på alpha/beta testarna, kändes inte som dom brydde sig ett skit vad man sa. Ironiskt dom genomförde många av dom ändringar senare när övrigt folk började klaga.

Permalänk
Medlem

Körde Betan och någon fri helg och ville verkligen tycka om det men kulsvampar till fiender gjorde att jag tappade intresset . Tror inte de ändrar det till 2an tyvär

Permalänk
Medlem

Spelet var helt värdelöst, blev galet hypad av E3 trailern som kom 2013 eller när det var men så blev det ju en besvikelse som säkert 90% av alla Ubisofts spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

The Division va skoj när man började och höll på med storyn/sidemission, men sen när allt de där va färdigt så fanns de inte mycket kvar att göra. Förutom att springa runt i en fantastisk stad med fin grafik. Gillade verkligen storyn den va känslosam. Hoppas nästa The Division 2 blir lika bra, så länge 2:an fyller tomrummet efter storyn/sidemisson är färdigt så de alltid finns att fortsätta.

Typ så jag kände. När man var ny i spelet vid release och körde igenom storyn så var det en fantastisk spelupplevelse, likväl de första vad, 10-20-30 timmarna i Dark Zone (Multiplayer PvE/PvP område för de som inte vet) så tog det slut där. Fanns inget mer att göra i singleplayerdelen och gear upgrades var få och inte sådär jättenämnvärda (Något jag förstått det som att de har lyckats lös någorlunda nowdays?).

Vad jag vill ha av nya (Om jag minns vad jag ogillade i Div1)

  • Låt mig fortsätta uppgradera ens bas lååååångt efter man är klar med singleplayer campaignet och behöver göra sidemissions och event-quests å liknande i PvE utan att oroa sig över PvP/Bli gankad. Fanns ju så mycket potential i ens bas som bara scrappades till release.

  • Mycket större Dark Zone än bara en 10min x 10min fyrkant (Tid det tar att röra sig från ena sidan till andra). Fler tiers och även separera inte lowbie mot höglevel utan ha allt i samma men skydda det med incintament att inte döda lowbies som highlevel för att förhindra gankers (Svårt att lyckas med dock...)

  • Bättre inventorysystem och GUI generellt. Sablarns helsikes konsolifierande förstör så många spels GUI/Inventory (Jag tittar på dig Skyrim...!)

  • Mindre bulletsponges, mindre supermega shotguns som fungerar som snipers och kan döda en lika lätt som en sniper från andra sidan staden i PvE (Dvs när fienderna har shotguns. Helvete vad jag hatade det).

  • På tal om det. Ha mer distinktion på vapnena. Shotgun ska bara fungera (riktigt) bra i close range. Sedan något midrange vapen,
    typ Assault Rifles eller liknande och så longrange för snipers or some such. Med lite maskingevär för en faktiskt fungerande supression effekt och liknande (åtminstoen i PvE). Kanske även bazookas och RPGs eller liknande?

Men annars var The Division en grym spelupplevelse hela singleplayerdelen med sidequests och de första tiotals timmarna i PvP var epic. Men sedan vart det slut

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha det lite större, lite mindre linjärt utan att dra ner på mängden side missions. Fler spelare i större värld samt open world raid bossar i darkzone de vore mumma.

Men det kräven antagligen helt andra servrar, skulle lätt betala i månaden för servers som tar hundratals med spelare. Ta de lite mer mot mmo sandbox utan o tappa stilen!

För övrigt sättet de hanterade dlc spred ju bara ut antalet spelatre så värden kändes ganska tom, blev för mycket singelplayer känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Testade The Division men ledsnade på att man måste skjuta 100 miljoner skott i huvudet på motståndarna innan de dör. Skulle varit så mycket roligare om det var mer realistiskt, som exempelvis Ghost Recon Wildlands. Ett skott i huvudet = död. Pang! Klart!

Räckte att jag såg dom första videoklippen av spelet för att dra den slutsatsen och skriva av sepelet som skräp.

Inte för att jag nödvändigtvis har nåt emot fiender som inte dör av en kula men nu snackar vi inte Boarderlands utan ett spel som till synes ser mer realistiskt ut och därmed borde bete sig som sådant.

Permalänk
Medlem

Lirar fortfarande Division flera gånger i veckan med samma grupp som jag sprang på några veckor efter release. Äntligen lite hype känsla för min del för ett spel 😁 bygger dom vidare på grunden dom byggt upp nu kan det bara bli bättre! Hoppas verkligen att som lär sig av Bungie och Destiny 2..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Division är fortfarande ett av de bästa co-op-spelen i sin genre anser jag.
Har över 800 timmar i spelet och spelar fortfarande när det är event eller efter någon content-patch.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk

Springa runt i dark zone är ju bara kul så länge. Tycker de skulle ha utökat SP mer, New York är ju inte världens minsta stad, istället för att sikta in sig på MP som alla andra utvecklare gör.
Mer SP åt folket om ni frågar mig.
Kul dock att det blir en uppföljare.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Testade The Division men ledsnade på att man måste skjuta 100 miljoner skott i huvudet på motståndarna innan de dör. Skulle varit så mycket roligare om det var mer realistiskt, som exempelvis Ghost Recon Wildlands. Ett skott i huvudet = död. Pang! Klart!

Det är en looter-shooter-rpg. Ser du någon gå runt och one-hitta saker i spel som WoW, D2 eller Diablo3?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Testpilot

Efter att ha läst både Forbes och PC Gamer's artikel från Januari i år så beslöt jag och en kompis att installera spelet igen igår efter över 1 års uppehåll.

Patch patch 1.5-1.8 (speciellt 1.8) verkar ha gjort underverk för spelet, då artiklarna hävdade att end-game har fått så mycket gratis saker att season pass inte är nödvändigt för en full upplevelse, samt att dem fixat en massa problem som upplevdes första året av spelet.

Kommer återkomma till detta inlägg (citera mig själv) efter jag lirat lite mer och delge min upplevelse av spelet igen. Är faktiskt lite taggad då både jag och min kompis älskade konceptet av spelet samt hur detaljerad världen dem byggt upp är!

Om jag gillar vad dem gjort med första Division och dem kan flytta det till en uppföljare? Ja då är jag helt på tåget för en uppföljare, detta då denna typ av spel är perfekt kan jag anse för att mätta både min PvE och PvP hunger - Motorn och spelvärlden är dessutom fantastiskt vacker att springa genom

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Som vanligt så handlar detta om en E3 video, vilket innebär att den är helt irrelevant för hur spelet kommer att se ut sen när det släpps.
Finns ingen anledning att tro att just DENNA E3 video kommer vara annorlunda.

Permalänk
Medlem

Division va bra i början. MEN mycket dåligt har hänt på vägen. Men dom har ständigt kontakt med spelarbasen genom flera olika kanaler och försöker hela tiden förbättra sig.

Nu med 1.8 är faktiskt Division bättre än någonsin, så ni som spelade i början men tröttnade på vägen borde ge det en chans till.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Testade The Division men ledsnade på att man måste skjuta 100 miljoner skott i huvudet på motståndarna innan de dör. Skulle varit så mycket roligare om det var mer realistiskt, som exempelvis Ghost Recon Wildlands. Ett skott i huvudet = död. Pang! Klart!

Är ett rpg fps spel, så nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag har hoppat in och spelat av och till när det kommit nya uppdateringar, har lagt runt 180 timmar nu tror jag och ångrar inte att jag köpte det.
Någon gång under resan så har ju Ubisoft ändrat sitt tillvägagångssätt, med nytt innehåll, uppdateringar, underhåll, community osv. Detta märks även i de övriga Tom Clancy-spelen, Ghost Recon Wildlands har fått PVP, Rainbows Six Siege har en 10-års plan osv.

Ni som redan har spelet men inte rört det på länge så kan jag rekommendera att testa det igen.

Hade önskat att man skulle kunna göra mer med sin bas som någon annan nämnde tidigare i tråden, älskar upplägget och stämningen

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Låt mig få ändra FOV så blir det ett köp, annars inte.
Ettan är helt ospelbar för mig och många andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Som flera tidigare påpekat så störde även jag mig på det faktum att man var tvungen att bokstavligt bomba fienden med kulor innan den föll till marken. Processen blev väldigt tjatig upplevelsevde jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Som flera tidigare påpekat så störde även jag mig på det faktum att man var tvungen att bokstavligt bomba fienden med kulor innan den föll till marken. Processen blev väldigt tjatig upplevelsevde jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, Ta det för vad det är det är ju trots allt ett RPG och vilket RPG måste man INTE "bomba" fienden med slag, spells, kulor etc.. speciellt i början när man knappt har någon level eller bra vapen på sin karaktär.

Som bekant lägger du ner lite tid i spelet får du bättre utrustning och förutsättningar för att ta dig an fienden precis som i vilket RPG spel som helst. Jag behöver inte "bomba" fienden med kulor längre kan sänka ett gäng fiender med EN stickybomb genom att köra med t.ex med en bra Tech-build och ha mycket electronics eller sänka fiender med ETT headshot genom att köra med bra byggd Hunters Faith Classified setup. Spelet har bra AI och bjuder på helt OK motstånd blir man för kaxig så är det inte helt ovanligt att man går ner direkt, det är bra avvägt bara för att man gör stor skada betyder det inte att man är tålig och duktig på att ta stryk.

Tycker Massive har gjort ett grymt jobb med sitt spel genom att hela tiden försöka utveckla det och framför allt lyssna på community´t. Ser framemot 2:an

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch