Permalänk

warhammer 2 låg fps?

hej! nu är det så att jag köpte warhammer för att testa det då det såg såg sjukt kul ut! men då jag startar det så är det super segt i menyn och i spelet?? har inte blivit såhär i något annat spela då jag spelar tex pubg på medium osv och det hjälper inte att ha på lägsta det är fortfarande likadant. har även kollat specs för det och det ska inte vara något problem har någon upplevt samma eller liknande i spelet eller något annat spel??

Permalänk
Medlem

Kan du länka nuvarande spec på dator så man har något att gå på.

Att jämföra med pubg som är rätt kasst optimerat ger inte en så bra jämförelsegrund.

Har du kollat hur CPU / GPU / RAM användningen är när du spelar ?

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt precis samma problem med mitt 1070ti och en i5 8600k. Har gett upp att spela spelet på grund av detta.

Permalänk

@chickenowl: allt verkar vara normalt men som nedan skrev så verkar de va något konstigt med spelet bara har gtx 970 och cpu intel i5-4690k

Permalänk

@Lunkan90: så surt hoppas dem fixar det så man kan få spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av turtlefiesta:

@Lunkan90: så surt hoppas dem fixar det så man kan få spela

Menar du Total War: WARHAMMER II ?
Jag köpte det på release , nu har jag inte spelat det sedan julas men då märkte jag inte av något lagg.
Själv har spelat Total War: WARHAMMER II på både 6700k/1800x/5820k med mitt 1080/1080ti och det har funkat bra
Edit: Märkte inte av att det är segt eller något lagg

Permalänk
Medlem

Ja, är det Total War eller Vermintide du menar?

Har du senaste drivrutiner? Testa att köra Windowed/Fullscreen.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Menar du Total War: WARHAMMER II ?
Jag köpte det på release , nu har jag inte spelat det sedan julas men då märkte jag inte av något lagg.
Själv har spelat Total War: WARHAMMER II på både 6700k/1800x/5820k med mitt 1080/1080ti och det har funkat bra
Edit: Märkte inte av att det är segt eller något lagg

Skrivet av Thumbii:

Ja, är det Total War eller Vermintide du menar?

Har du senaste drivrutiner? Testa att köra Windowed/Fullscreen.

Jag menar vermintide:) och har provat allt de men de är som att det flyter på perfa när det laddar men just innan main menu kommer då hackar det till och blir laggigt

Permalänk

det verkar bli svinhögt cpu usage när jag startar det vilket känns konstigt

Permalänk
Inaktiv

Jag kör med ultra settings, det kan fps droppa ibland beroende på vad som är i bild. Däremot så går det ej segt i menyer som du beskriver. Kör du dx11 el dx12

Såg ett test, verkar som att dx12 är ostabilt att köra med.
Testa kör dx11 i fullscreen.

Skickades från m.sweclockers.com