Permalänk
Medlem

Uppgradera stationär dator

Hej! Jag skulle behöva ha lite hjälp av er, min fråga är om det är värt att uppgradera någon av komponenterna på den här datorn som jag köpte 2015.
Anledningen av att jag vill uppgradera är på grund utav att jag vill ha bättre grafik, jag använder datorn i princip endast till gaming och de spel jag lirar nu är: total war warhammer 2, Wow, Ghost recon wildlands, and skyrim special edition bland annat.
Det här är min dator som jag har just

Samsung DVD±RW 24X DL Svart, Bulk
Samsung 850-Series EVO 250GB
Intel Core i7 4790K 4 GHz 8MB
ASUS Z97-A
EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+
Crucial 16GB (2x8GB) DDR3 CL9 1600Mhz Ballistix
EVGA Supernova P2 750W
Fractal Design Define R5 Svart
Cooler Master Hyper 212 EVO
Windows 10 HOME Licens för produktion
Tillbehör till Windows 10 HOME Licens för produktion
Windows 10 HOME/PRO DVD för produktion

Är det värt att köpa tex ett 1080 grafikkort eller är det waste of money? :/
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vi kommer inte åt länken. Printscreen eller skriv det i text istället.

Permalänk
Medlem

@hax1: det gick inte att länka så fick skriva en lista på komponenterna istället

Permalänk
Medlem

@Laas91: du kan inte länka en faktura för det kan endast ditt kundnummer se på aka ditt account.
Skriv vilka komponenter istället.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

@Laas91: du kan inte länka en faktura för det kan endast ditt kundnummer se på aka ditt account.
Skriv vilka komponenter istället.

Nu har jag skrivit en lista istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Laas91: Med ett 980ti bör du klara dig rätt väl. Skulle vänta till nästa generations grafikkort och/eller tills priserna går ner lite igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

@Laas91: Med ett 980ti bör du klara dig rätt väl. Skulle vänta till nästa generations grafikkort och/eller tills priserna går ner lite igen.

Jo jag kan köra de flesta spel på max grafik men de flesta spel börjar kräva mer som total war warhammer 2 tex laggar en del när man kommer upp i större armer och liknande. Men det kanske är ovärt att uppgradera om man inte är gjord av pengar men när det väl är dags att uppgradera, är det grafikkort man ska satsa på eller gör det någon större skillnad om man byter ut typ processorn? Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om skärmen du använder inte klarar mer än 1080p (1920x1080) så borde du klara dig finfint med det du har skulle jag tro. Kör du i högre upplösning kan det kanske vara värt att titta på ett nytt kort, men det är inte långt kvar till generationsskifte på grafikkorten, och med tanke på hur dyra korten är just nu så skulle jag råda dig att vänta med uppgradering.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laas91:

Jo jag kan köra de flesta spel på max grafik men de flesta spel börjar kräva mer som total war warhammer 2 tex laggar en del när man kommer upp i större armer och liknande. Men det kanske är ovärt att uppgradera om man inte är gjord av pengar men när det väl är dags att uppgradera, är det grafikkort man ska satsa på eller gör det någon större skillnad om man byter ut typ processorn? Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lirar nästan uteslutet total war warhammer 2 och det spelar ingen roll om du sitter på en super-dator från NASA, det kommer lagga när det blir många gubbar på skärmen. Jag sitter på ett 1080 ti och jag får i snitt 60-70 fps på 3440x1440 men det går ner till 15-20 om man zoomar in på 100-tals gubbar som slåss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Om skärmen du använder inte klarar mer än 1080p (1920x1080) så borde du klara dig finfint med det du har skulle jag tro. Kör du i högre upplösning kan det kanske vara värt att titta på ett nytt kort, men det är inte långt kvar till generationsskifte på grafikkorten, och med tanke på hur dyra korten är just nu så skulle jag råda dig att vänta med uppgradering.

Okej jag använder en skärm som klarar 1440 är det bättre att dra ner till 1080 istället då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag lirar nästan uteslutet total war warhammer 2 och det spelar ingen roll om du sitter på en super-dator från NASA, det kommer lagga när det blir många gubbar på skärmen. Jag sitter på ett 1080 ti och jag får i snitt 60-70 fps på 3440x1440 men det går ner till 15-20 om man zoomar in på 100-tals gubbar som slåss.

Haha okej då får jag bortse från det spelet iaf

Skickades från m.sweclockers.com