När släpps nya GeForce kortet

Permalänk
Medlem

När släpps nya GeForce kortet

Hejsan då man blivit sugen på gaming igen och känner inte för att köpa ett 1080 om ett nytt kommer ut snart tackar för svar jag jag läst är det maj rätta om jag har fel

Permalänk
Medlem

jag har inte sett någon bättre gissning än detta: https://www.sweclockers.com/nyhet/25295-rykte-nvidia-ampere-o...

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

jag har inte sett någon bättre gissning än detta: https://www.sweclockers.com/nyhet/25295-rykte-nvidia-ampere-o...

Får hålla mig ett litet tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

borde väl vara under sommaren, komplett kommer få in dom först i sverige.

Permalänk
Medlem

Nordic Hardware publicerade rykte att Nvidia och även AMD skjuter upp lanseringen av nya kort pga crypto currency som håller efterfrågan hög. Vad är meningen med nya kort när de som redan finns säljer som smör. Den traditionella nedgången när alla redan köpt nya kort och väntar på nästa generation hände inte på samma sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagas:

Nordic Hardware publicerade rykte att Nvidia och även AMD skjuter upp lanseringen av nya kort pga crypto currency som håller efterfrågan hög. Vad är meningen med nya kort när de som redan finns säljer som smör. Den traditionella nedgången när alla redan köpt nya kort och väntar på nästa generation hände inte på samma sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan dessutom tänka mig att dessa företag lär gilla att kunna sälja typ vartenda kort som lanseras. Man har nu tillgång till en marknad där köparna bara vill ha korten och högaktiningsfullt skiter i tillverkare av kortet, val av kylning och ljudnivå, har fel färg eller har för mycket/för lite RGB belysning och annat krafs.

Spelarna har utkonkurrerats av en finansiellt starkare marknad. Och jag misstänker att garantiärenden inte heller direkt ökat då bara korkade miners lär köra dessa utan att optimera drift.

Trist situation för oss vanliga kunder men det bör vara ett övergående problem iallafall. Själv är jag tacksam över att jag fick tag i de kort jag ändå fick tag i innan priserna började dra iväg.

Permalänk
Medlem

Räkna med till hösten, så blir du inte besviken 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Räkna med till hösten, så blir du inte besviken 😉

Bra att du inte angav årtal.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zitoc:

Räkna med till hösten, så blir du inte besviken 😉

Sparar man en tusenlapp i månaden så får man en hyfsad budget med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Höst skulle jag tippa på!

Permalänk

Sensommar/höst. Ska bli intressant att se hur priserna kommer se ut och tillgängligheten första tiden dock xD