Vilken bank är ni mest nöjd med? (storbank)

Permalänk
Medlem

Vilken bank är ni mest nöjd med? (storbank)

Hej!

Jag börjar bli så less på Nordea och undrar vilken bank som ni är mest nöjd med och som har en bra fungerande internetbank?
Jag funderar seriöst på att byta efter allt trassel och konstig kommunikation med support.
Tack för mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har haft Handelsbanken sen jag var 16 år. Aldrig strul.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Swedbank har en bra internetbank, men 90% av personerna på kontorerna är värdelösa och kommer med idiotiska ursäkter när man vill öppna ett konto hos dem. Jag hade dock även kollat in Ica Banken - ser väldigt trevligt ut också och man får lite mer bonuspoäng på köp i ICA butiker!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag har en liten bubblare i sammanhanget, kört med Ica Banken i många år och är väldigt nöjd. Körde från början enbart för att mor och far hade det så blev naturligt för att göra snabba överföringar (pre-Swish). Men jag har blivit kvar, och har nu även såväl bil- som hemförsäkring från dem. De få gånger jag behövt kontakta dem för support så jag fått svar direkt, inga telefonköer. En i mitt tycke väldigt smidig internetbank, och Swish, E-leg och allt sådant finns och fungerar strålande. Tyvärr tog de bort deras första riktiga USP, fria uttag i utlandet, men de är numer åtminstone inte dyrare än konkurrenterna (sist jag jämförde).

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Jag bytte från Nordea till Danske Bank för nått år sen, tycker dom har fungerat väldigt bra hittills, och deras app och internetbank fungerar riktigt bra.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Är kund hos Länsförsäkringar sedan ~10 år tillbaka, har fungerat klockrent och jag anser att de har en riktigt bra internetbank med tillhörande app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymnjaevel:

Är kund hos Länsförsäkringar sedan ~10 år tillbaka, har fungerat klockrent och jag anser att de har en riktigt bra internetbank med tillhörande app.

Samma här.
Swedbank var riktiga grisar när vi skulle köpa hus så vi bytte till Länsförsäkringar och jag har idag bil/hus/barn mm alla försäkringar där och det fungerar skitbra.
Har krockat bilen, gjort sönder min telefon och en av barnen har skadat sig. Aldrig vart några problem och dom har betalt ut direkt.
Så jag kommer stanna här.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Har försökt hitta något bättre än handelsbanken men inte känt att det funnits något som lockar...
Svenska banker känns direkt teknikfientliga och hatar all typ av innovation.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Ica banken envisas med att skicka ut brev när man ska skapa bankID, går inte att göra med endast Dosa. Mycket lätta att ha att göra med vid kortbedrägerier, var en utredare som ringde upp mig och skickade papper för att signera, han gjorde allt arbete i princip innan jag ens upptäckt det.

SEB har 24/7 kundtjänst med människor och aldrig suttit i kö längre än 3 minuter trots deras garanti är 5 minuter max.

Haft HSB och Swedbank, HSB upplever jag som riktigt bra när det kommer till kundbemötande medan Swedbank inte sticker ut någonstans. De hade upprepade problem med sina kort på kort tid när jag var kund på Swedbank varför jag bytte.

Hade jag kollat på att byta från nuvarande bank så hade jag utan inbördes ordning kollat på:
Danske Bank
Länsförsäkringar
Handelbanken

Har idag SEB och Ica banken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hej!

Jag börjar bli så less på Nordea och undrar vilken bank som ni är mest nöjd med och som har en bra fungerande internetbank?
Jag funderar seriöst på att byta efter allt trassel och konstig kommunikation med support.
Tack för mig.

Skrivet av Icte:

Swedbank har en bra internetbank, men 90% av personerna på kontorerna är värdelösa och kommer med idiotiska ursäkter när man vill öppna ett konto hos dem. Jag hade dock även kollat in Ica Banken - ser väldigt trevligt ut också och man får lite mer bonuspoäng på köp i ICA butiker!

Har Ica banken, väldigt trevliga och ha o göra med, enkelt att öppna nya subkonton etc! Internetbanken är suverän med enkel och smidig layout. Ända som är negativt med den är väl att man inte kan träffa dom "ansikte mot ansikte" som på SEB och liknande! Men jag är toppen nöjd!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Länsförsäkringar är jag grymt nöjd med, till största del för deras internetbank. Den är väldigt pedagogiskt designad och flexibiliteten är riktigt fin.
Alla rosor har ju dock törnar, deras snabbsaldo och snabböverföring fungerar ibland inte, lite för ofta kan jag tycka. Men det går ju att logga in och överföra pengar.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Länsförsäkringar sedan... hmm, jag vet inte. 15 år kanske? Väldigt nöjd med banken! Har väldigt väl utvecklade internettjänster och var ganska tidiga med det. @Purrfected Märkligt, snabbsaldo har strulat ytterst få gånger för mig och har aldrig någonsin haft problem med snabböverföring.

En nackdel man dock ska vara medveten om är att de har väldigt få fysiska kontor. Om du känner att du har behov av att kunna få personlig service med ett möte så bör du innan se över hur långt det är till närmaste kontor.

EDIT: kan tillägga att jag hade Nordea tidigare, sämsta banken ever. Humor att när man själv hade internetbank med dosa sedan typ fem år tillbaka så hade man fortfarande vänner/bekanta som satt kvar med dessa jävla skrapkort. Humor.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har idag Sparbankerna och SEB
Föredrar Sparbankerna pga bättre app, samt möjligheten att sortera sina konto i vilken ordning man vill (en enkel funktion som jag inte fattar att SEB saknar i appen + internetbanken)

Har inga lån så den biten har jag ingen aning om, mer hur apparna fungerar och hur smidigt vissa saker är.

Fysiska kontor spelar mindre roll för mig då jag sällan besöker ett, men Sparbankerna här har varit bättre än SEB i min stad iaf på kundservice i kontor.

Kommer nog ta bort min SEB och behålla sparbankerna när jag orkar kladda med det.

http://www.kvalitetsindex.se/report/svenskt-kvalitetsindex-br...

Sparbankerna och Läns ligger ju högst i "betyg" här iaf.

Permalänk
Lego Master

Körde Swedbank i många år utan några egentliga klagomål, men sen skulle vi köpa hus för ~4 år sedan, och då var de mindre än behjälpliga. Då blev det istället Länsförsäkringar, där vi nu har allt de erbjuder inkl. spar (fond), lönekonton, huslån och diverse försäkringar. Ser ingen anledning att byta från dem nu, bra app och internetbank.

Enda smolket i bägaren var nog att vår bankman slutade på det lokala kontoret, och ersattes av något åbäke som inte har servicekänsla eller humor. Flera av mina kollegor och vänner hade samma kille tidigare, och alla är irriterade över det nya helvetet som sitter där och glor istället.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Länsförsäkringar sedan... hmm, jag vet inte. 15 år kanske? Väldigt nöjd med banken! Har väldigt väl utvecklade internettjänster och var ganska tidiga med det. @Purrfected Märkligt, snabbsaldo har strulat ytterst få gånger för mig och har aldrig någonsin haft problem med snabböverföring.

En nackdel man dock ska vara medveten om är att de har väldigt få fysiska kontor. Om du känner att du har behov av att kunna få personlig service med ett möte så bör du innan se över hur långt det är till närmaste kontor.

Kan bara hålla med dig riktigt bra bank. Tycker dock de har kontor i varenda buske. Iaf där jag bor. Här har de tillochmed närservicekontor på riktiga småorter.

https://www.lansforsakringar.se/jonkoping/om-oss/kontakta-oss...

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem
Skrivet av copyguy:

Kan bara hålla med dig riktigt bra bank. Tycker dock de har kontor i varenda buske. Iaf där jag bor. Här har de tillochmed närservicekontor på riktiga småorter.

https://www.lansforsakringar.se/jonkoping/om-oss/kontakta-oss...

Ah, bättre på småorter då. Kanske köpt upp mindre aktörer, lite roligt att det fanns så många kontor runt bibelbältet I Stockholm finns det bara 3st i hela 08-området

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har nordea privat och företag, fungerar bra, har inte haft strul på vardagsmässigt basis. Dock önskar jag att man skulle enkelt och smidigt kunna se mer än 15 månader bakåt.

Annars har jag hört mycket gott om handelsbanken och Ica (har för mig att ica har ingen större avgift när man tar ut pengar utomlands ur automaterna)

Tänk om Sweclockers skulle göra ett test av samtliga bankers internetbank, ur ett Sweclockers perspektiv

Permalänk

Ganska nöjd med Ikanobank. Stora plus är att de ger ränta på insatta medel från första kronan, och att man inte kan förhandla boränta hos dem, utan det är prutat & klart. Hatar sån där fake förhandlingsskit alla andra banker kör med, där det enda man säkert vet är att man blir lurad på ränta.
Min lön sätts in hos Swedbank, och deras online system är väl rätt OK, fast deras support suger elefantballar och de ger förstås ingen ränta på insatta medel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Ganska nöjd med Ikanobank. Stora plus är att de ger ränta på insatta medel från första kronan, och att man inte kan förhandla boränta hos dem, utan det är prutat & klart. Hatar sån där fake förhandlingsskit alla andra banker kör med, där det enda man säkert vet är att man blir lurad på ränta.
Min lön sätts in hos Swedbank, och deras online system är väl rätt OK, fast deras support suger elefantballar och de ger förstås ingen ränta på insatta medel.

Vänta nu... du tycker det är bra att man inte kan förhandla angående boräntan hos Ikano, när du sedan säger att det är helt värdelöst när det gäller förhandlingen med andra banker för att det är fake skit? Va? Det här är bara helt ologiskt för mig, vad baserar du på att det du blir lurad av alla andra och att Ikano inte gör det?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har ett i sammanhanget lite udda bank : Forex Bank som jag bytte till i början av 2017.
Internetbank har fungerat utan problem, dom har två appar till Android : ett för inloggning ( för Internetbank ) och ett för bankärenden. Den sistnämnda har jag aldrig använt.
Deras öppettider ( växlingskontor ) kan jag inte klaga på : 10:00-20:00 vardagar och 10:00-18:00 lör-sön där jag bor, och närmaste kontor är 10 minuters promenad bort om jag nu måste besöka dom.

Dock vill jag lyfta ett varningens finger : om Bank-ID ( mobilt eller ej ) är ett krav så bör du kika på andra alternativ. Swish kommer Forex Bank-kunder få lite senare under året, gissningsvis innan sommaren men det kan man snabbt kolla upp.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Avstängd

Nordea är det största skämtet till bank vi har i Sverige. Personligen föredrar jag SEB, HSB, Länsförsäkringar samt DBB.

Permalänk

Haft Skandiabanken hela livet och tycker de funkar bra.
De har inget kontor här i stan (det finns bara ett i Stockhom?) så man får göra allt över nätet, av den anledningen så bör de ju vara en bra internetbank då så många kunder är beroende av den delen.

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Vänta nu... du tycker det är bra att man inte kan förhandla angående boräntan hos Ikano, när du sedan säger att det är helt värdelöst när det gäller förhandlingen med andra banker för att det är fake skit? Va?

Ja.
Banken har en hemlig gräns för vad räntan ska vara. Om du inte lyckas förhandla dig ned till bottenvärdet så har du just blivit lurad, och det finns inget sätt att veta om du lyckats nå bottenvärdet eller inte, vilket innebär att du sannolikt inte lyckats. Förhandlade räntor är en bra affär för banken, som aldrig riskerar att förlora något, och över lag en dålig affär för kunden, som sannolikt gör det. Mycket bättre med prutat & klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Samma här.
Swedbank var riktiga grisar när vi skulle köpa hus så vi bytte till Länsförsäkringar och jag har idag bil/hus/barn mm alla försäkringar där och det fungerar skitbra.
Har krockat bilen, gjort sönder min telefon och en av barnen har skadat sig. Aldrig vart några problem och dom har betalt ut direkt.
Så jag kommer stanna här.

Tvärtom gällde för mig - Länsförsäkringar var litet grisiga när vi skulle köpa hus, så vi bytte till Handelsbanken. Vi har allt där nu, och det fungerar perfekt. Jag tror att det hänger mycket på vilka människor man råkar få tag på i respektive organisation.

En särskild nackdel som vi dock upplevde med länsförsäkringar medan vi hade dem var att det blev rätt knivigt så fort man gick över en länsgräns. Vi hade boendet i ett län, och ett fritidshus i ett annat. Vi fick inte ens teckna försäkring på fritidshuset, eftersom vi var kunder i fel län. Om vi hade varit litet mer ihärdiga och fått en annan ärendehandläggare hade det kanske gått på något sätt, men uppenbarligen finns det någon krånglighet bakom kulisserna när det gäller samverkan mellan olika länsförsäkringsbolag. Samma svårighet är också en del av den grisiga upplevelsen när vi skulle köpa hus - eftersom vi var kunder i ett län var de totalt ointresserade av oss när vi ville köpa hus i ett annat.

Handelsbanken, däremot, var mycket smidiga. Kontoret som vi hade kontakt med för husköpet höll öppet efter stängning för att passa in så att vi kunde hitta en passande telefontid, och lånepapper kunde vi helt friktionslöst skriva på i ett annat kontor 50 mil bort när vi passerade under en semesterresa. Därefter har de varit väldigt hjälpsamma vid diskussioner om sparformer och dylikt, så bytet är definitivt inget vi ångrar.

Permalänk

Har innan haft en lokal sparbank som är kopplat till Swedbank. Valde att byta till Länsförsäkringar för att samla mina försäkringar, aktier osv på ett ställe. Funkar väl helt okej men tycker faktiskt att deras mobilapp är kass, vet att många gillar den. Får även 20% rabatt på försäkringar.

Sänkt courtaget på värdepapper till ca 29 kronor vilket såklart också bidrog. Swedbank tar 99 kronor.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Avanza för allt förutom kontot där lönen kommer in och där räkningarna betalas (Swedbank).
Bolån, sparande, aktier, buffert hos Avanza.

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Avstängd

Har haft Swedbank sedan jag började på gymnasiet. Fick tillbaka pengar en gång av dem efter polisanmälan då någon hade beställt tvättmedel för 2 lax av mina pengar i London av någon konstig anledning. Rätt komisk användning av betalkortet tycker jag!

Däremot fick jag inget "korttidslån" på 20 lax om jag hade tänkt och investera så jag kan betala tillbaka bara för att det saknas taxeringsuppgifter för 2017 fast jag skulle ha kunnat gett dem kopia av debiterad skatt på mitt SKV-konto.

Swedbank verkar alltså väldigt rädda näré kommer till lån? (folk som rapportera om krångel vid lån för husköp?)

En sak som alltid har fungerat bra med Swedbank är internationella inbetalningar från kunder inom och utanför EU. Dras bara 1,5 SEK per inbetalning och då det är tusentals kronor vi talar om i samma bunt så är det ingen farlig bankavgift precis.

Ska man kanske ta och byta bank om man vill fixa ett lån till hus eller ett korttidslån på 20 lax?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Mest nöjd med att vara min egen bank. I annat fall verkar handels mest lockande. Swedbank är värdelöst!

Permalänk
Skrivet av spejjanlol:

Nordea är det största skämtet till bank vi har i Sverige. Personligen föredrar jag SEB, HSB, Länsförsäkringar samt DBB.

Utveckla "dina problem"?? . Har själv haft Nordea sen jag kunde öppna bankkonto sen tidig ålder och aldrig haft något problem. Möjligtvis att deras sida varit nere någon gång för underhåll, men det är ju bara normalt.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Ja.
Banken har en hemlig gräns för vad räntan ska vara. Om du inte lyckas förhandla dig ned till bottenvärdet så har du just blivit lurad, och det finns inget sätt att veta om du lyckats nå bottenvärdet eller inte, vilket innebär att du sannolikt inte lyckats. Förhandlade räntor är en bra affär för banken, som aldrig riskerar att förlora något, och över lag en dålig affär för kunden, som sannolikt gör det. Mycket bättre med prutat & klart.

Okey, det är väl knappast en hemlighet. Det samma gäller ju i princip allt som går att köpa där fler aktörer slåss om samma kunder. Det jag ställer mig frågande till är hur du vet att att det är "prutat och klart". Låter ju som om någon sålt på dig den visionen från företaget, hur vet du att det inte finns andra aktörer som kan ge dig bättre villkor och ränta? Hur vet du att de inte kan gå lägre?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2