Varför pajjade mitt Grafikkort? [GTX 970]

Permalänk

Varför pajjade mitt Grafikkort? [GTX 970]

Hej. För någon dag sedan satt jag och renderade lite bilder i Blender. Under renderingen blev skärmen svart och svarade med "no signal detected". Jag hörde fortfarande musiken från spotify i mina hörlurar, så jag antog att min displayport sladd var trasig.. Bytte då till en HDMI jag hade liggandes. Då fungerade det. När jag tog ut sladden för att dra den bakom skrivbordet och satte in den i datorn igen var det svart, "no signal detected".

Efter mycket kliande i huvudet kom min bror med sin dator för att testa hans grafikkort i min dator. Det funkade galant. Mitt grafikkort i hans dator fungerade ej. Då drog jag slutsatsen att min kort gett med sig. Har nu beställt ett nytt då det är mer än 3 år sedan och min garanti gått ut. Men jag frågar mig fortfarande. Vad fasiken var det som orsakade haveriet?

Edit: Grafikkortets lampa lyser som vanligt. Och fläktarna snurrar. Som vanligt. Glömde lägga till detta i första posten

Operativsystem: Windows 10 , Senaste uppdateringarna
Processor: Intel Core i7-4790K
Processorkylare: Cooler Master CPU Kylare Hyper 212 Evo
Moderkort: ASUS Z97-P - ATX / Z97
Minne: Corsair Vengeance Low Profile 16GB (2x8GB)
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC (STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5)
Hårddisk: Samsung SSD 850 EVO SSD 250GB
Nätaggregat:Corsair PowerSupply (PSU) CX 750M 750W
Övrig kylning: 1x120mm insug och 2x80mm utblås i lådan
Temperaturer: Tempsen är ligger som vanligt 30-40 vid uppstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaghammer:

Hej. För någon dag sedan satt jag och renderade lite bilder i Blender. Under renderingen blev skärmen svart och svarade med "no signal detected". Jag hörde fortfarande musiken från spotify i mina hörlurar, så jag antog att min displayport sladd var trasig.. Bytte då till en HDMI jag hade liggandes. Då fungerade det. När jag tog ut sladden för att dra den bakom skrivbordet och satte in den i datorn igen var det svart, "no signal detected".

Efter mycket kliande i huvudet kom min bror med sin dator för att testa hans grafikkort i min dator. Det funkade galant. Mitt grafikkort i hans dator fungerade ej. Då drog jag slutsatsen att min kort gett med sig. Har nu beställt ett nytt då det är mer än 3 år sedan och min garanti gått ut. Men jag frågar mig fortfarande. Vad fasiken var det som orsakade haveriet?

Operativsystem: Windows 10 , Senaste uppdateringarna
Processor: Intel Core i7-4790K
Processorkylare: Cooler Master CPU Kylare Hyper 212 Evo
Moderkort: ASUS Z97-P - ATX / Z97
Minne: Corsair Vengeance Low Profile 16GB (2x8GB)
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC (STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5)
Hårddisk: Samsung SSD 850 EVO SSD 250GB
Nätaggregat:Corsair PowerSupply (PSU) CX 750M 750W
Övrig kylning: 1x120mm insug och 2x80mm utblås i lådan
Temperaturer: Tempsen är ligger som vanligt 30-40 vid uppstart.

Tada se fetat i citat...
Kanske inte hela sanningen men CX-serien är ökänd! Sedan slits även elektronik.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

@Litenskit: Okej! Bör jag skaffa ett nytt nätagg innan jag slänger in mitt nya grafikkort då? Vill ju verkligen inte att samma sak ska ske

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Lorault: Har läst denna tråd. Tycker det är lite märkligt att jag kört med samma sladd i 3 år och det har fungerat felfritt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Tada se fetat i citat...
Kanske inte hela sanningen men CX-serien är ökänd! Sedan slits även elektronik.

Ta det med en nypa salt. Kört ett sådant sen 2013 och kör bland annat mitt 1080 ti med det nu. Nemas problemas.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Ta det med en nypa salt. Kört ett sådant sen 2013 och kör bland annat mitt 1080 ti med det nu. Nemas problemas.

Ja. Kanske det. Har ett 1080 på intåg och det sista jag vill är att något ska fela. Finns det något sätt man kan felsöka eller kontrollera PSU:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Ta det med en nypa salt. Kört ett sådant sen 2013 och kör bland annat mitt 1080 ti med det nu. Nemas problemas.

Det finns två sorters nätaggregat de som har gått sönder eller de som kommer gå sönder...
Skillnaden mellan bra och dåliga är om de dräper andra komponenter eller inte!
Varför spara in några hundringar på den viktigaste komponenten i systemet och riskera den alla dina dyra fina komponenter?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Det finns två sorters nätaggregat de som har gått sönder eller de som kommer gå sönder...
Skillnaden mellan bra och dåliga är om de dräper andra komponenter eller inte!
Varför spara in några hundringar på den viktigaste komponenten i systemet och riskera den alla dina dyra fina komponenter?

Okej , you sold me. Hur som haver får jag mitt nya Palit GeForce GTX 1080 8GB Super Jetstream imorgon. Vilken PSU rekomenderas? Allt annat än CX serien? Och räcker det med 650 eller behövs det mer?

Tack för alla svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Litenskit:

Tada se fetat i citat...
Kanske inte hela sanningen men CX-serien är ökänd! Sedan slits även elektronik.

Nja, viktigt att distinktera mellan CX och CXM som är två helt olika plattformar.
Även om det skulle vara CX-serien, av att döma på övriga komponenters ålder bör det vara rev. 4 vilket i sig bygger på en helt okej plattform.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Gaghammer:

Okej , you sold me. Hur som haver får jag mitt nya Palit GeForce GTX 1080 8GB Super Jetstream imorgon. Vilken PSU rekomenderas? Allt annat än CX serien? Och räcker det med 650 eller behövs det mer?

Tack för alla svar!

Brukar själv klanka ner hårt på CX (har någon form av nätaggs fetisch , bra kvalité eller köp inget alls ). Kan som sagt vara flera orsaker och DP kabeln kan vara en av dom eller sätta i en HDMI kabel när datorn och skärm är igång (kan bli en blixt (ser ut som en sådan) och förstöra t.ex kontakten, men är inte helt vanligt att något går sönder).

Jag har i alla fall årets längsta lista på nätagg av bra/högsta kvalité/pris https://www.prisjakt.nu/list.php?l=2637172&view=m finns ju andra agg också, om du vill ha mer budget. Men blir lite åt CX i kvalité då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Brukar själv klanka ner hårt på CX (har någon form av nätaggs fetisch , bra kvalité eller köp inget alls ). Kan som sagt vara flera orsaker och DP kabeln kan vara en av dom eller sätta i en HDMI kabel när datorn och skärm är igång (kan bli en blixt (ser ut som en sådan) och förstöra t.ex kontakten, men är inte helt vanligt att något går sönder).

Jag har i alla fall årets längsta lista på nätagg av bra/högsta kvalité/pris https://www.prisjakt.nu/list.php?l=2637172&view=m finns ju andra agg också, om du vill ha mer budget. Men blir lite åt CX i kvalité då.

Jag vill ju hela tiden koppla ihop det med att jag satt och renderade en scen i Blender. Och där blev det svart.

Vill ju vara säker på att allt är under kontroll när jag slänger i mitt nya kort i datorn imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaghammer:

Jag vill ju hela tiden koppla ihop det med att jag satt och renderade en scen i Blender. Och där blev det svart.

Vill ju vara säker på att allt är under kontroll när jag slänger i mitt nya kort i datorn imorgon.

Bara fråga: Är du säker på att du renderade med Gpu'n då och inte cpu? Kan vara bökigt att få blender att fatta vinken.

Kan ju helt enkelt vara så att ditt gamla kort helt enkelt hade någon typ av defekt och dog pga det. Ovanligt men sådant händer tyvärr.

Testa med det gamla kortet igen och kolla drivrutiner etc, kan vara något sådant som spökar. Kolla om du ser något fysisk skada på kortet också.

Är det rengjort? Etc.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Skrivet av Pan.Pan:

Bara fråga: Är du säker på att du renderade med Gpu'n då och inte cpu? Kan vara bökigt att få blender att fatta vinken.

Kan ju helt enkelt vara så att ditt gamla kort helt enkelt hade någon typ av defekt och dog pga det. Ovanligt men sådant händer tyvärr.

Testa med det gamla kortet igen och kolla drivrutiner etc, kan vara något sådant som spökar. Kolla om du ser något fysisk skada på kortet också.

Är det rengjort? Etc.

Jag renderade med CPUn. Därför jag kliade mig i huvudet extra mycket. Kortet har hängt med i några år nu. Det är lite hängigt.. läst om att Asus 970 gtx korten blir lite snea.. Ja, det är nästan så gott som dammfritt..

Vet inte riktigt hur jag löser drivrutiner. Sitter på det interna grafikkortet och inte kan installera dom då min 970 kort inte ens hittas i Device managern.

Fått lite svar om att det kan ha varit min PSU som ställt till det hela. Så nu är jag mest nojig över att slänga in det nya kortet som kommer imorgon. Vill ju inte att samma sak sker.

Permalänk
Medlem

@gaghammer vilken modell av GTX 970 har du? Jag hade ett Asus GTX 970 Strix som uppvisade exakt samma grej, det bara blev svart och no signal. Jag reklamerade det och fick pengar tillgodo för ett nytt kort. Hade samma problem med helt nytt nätaggregat, det jag har nu i sign.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Symtomen talar för att kortet inte får ström, hade själv samma problem. Löstes med ny psu!

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaghammer:

Okej , you sold me. Hur som haver får jag mitt nya Palit GeForce GTX 1080 8GB Super Jetstream imorgon. Vilken PSU rekomenderas? Allt annat än CX serien? Och räcker det med 650 eller behövs det mer?

Tack för alla svar!

EVGA g3, corsair rm, seasonic

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Skrivet av Melec:

Symtomen talar för att kortet inte får ström, hade själv samma problem. Löstes med ny psu!

Men hur kan de då fungera med ett exakt likadant kort i datorn? Testade ju min brors kort.. det fungerade felfritt..

Permalänk
Skrivet av bluppblupp:

@gaghammer vilken modell av GTX 970 har du? Jag hade ett Asus GTX 970 Strix som uppvisade exakt samma grej, det bara blev svart och no signal. Jag reklamerade det och fick pengar tillgodo för ett nytt kort. Hade samma problem med helt nytt nätaggregat, det jag har nu i sign.

Aa jag har också Asus GTX 970 Strix.. Så det var inte PSUn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaghammer:

Aa jag har också Asus GTX 970 Strix.. Så det var inte PSUn?

Nej det var fel på grafikkortet. Det skickades till Asus som konstaterade fel, och jag fick en kreditering eftersom NetonNet inte sålde samma grafikkort längre. Bytte till ett GTx 1080 och det funkar finemang.

Jag felsökte ganska rigoröst, testade olika kablar, uppdaterade både dator och grafikkorts-bios, och bytte nätagg, utan skillnad.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaghammer:

Men hur kan de då fungera med ett exakt likadant kort i datorn? Testade ju min brors kort.. det fungerade felfritt..

Hur det kan hända kan du fundera på senare. Budget och skräp nätagg som delvis gått sönder är ökända för att kunna funka en tid i tex en annan datorn innan nätagget dör helt.

Det var på det sättet som folk med Hiper nätagg lyckades förstöra 2 datorer efter varandra. De köpte ny datorn som de flyttade nätagget till som funkade i nån vecka innan den också gick sönder och de kom till forumet för att få hjälp.

Om man väljer att behålla budget och skräp nätagg behöver man alltid vara beredd att låna ett annan nätagg vid felsökning. Nätagg ger ström till andra delar som in sin tur kan börja ge konstiga fel när såna nätagg blir utslitet eller delvis går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Nej det var fel på grafikkortet. Det skickades till Asus som konstaterade fel, och jag fick en kreditering eftersom NetonNet inte sålde samma grafikkort längre. Bytte till ett GTx 1080 och det funkar finemang.

Jag felsökte ganska rigoröst, testade olika kablar, uppdaterade både dator och grafikkorts-bios, och bytte nätagg, utan skillnad.

Det som beskrevs i den tidigare delen av tråden handlade om att CX-psun leverat risig kräm till kortet som till slut dött. Inte att kortet ger "no signal" pga ett trasigt nätagg.

Så självklart hjälper det inte att byta nätagg när grafikkortet redan dött.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Det som beskrevs i den tidigare delen av tråden handlade om att CX-psun leverat risig kräm till kortet som till slut dött. Inte att kortet ger "no signal" pga ett trasigt nätagg.

Så självklart hjälper det inte att byta nätagg när grafikkortet redan dött.

Självklart hjälper det inte att byta nätagg när kortet redan är trasigt, och det har jag inte påstått det heller, det enda jag bidrog med var att jag var med om samma typ av grej, och att det i mitt fall visade sig vara själva grafikkortet och inte nätagget. (Jag hade ett Corsair AX1200i vid tillfället). Med elektronik är det alltid svårt att veta exakt vad som har förstört en komponent, och jag ville bara bidra med min historia som gällde samma typ av grafikkort.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Skrivet av Gaghammer:

Jag vill ju hela tiden koppla ihop det med att jag satt och renderade en scen i Blender. Och där blev det svart.

Vill ju vara säker på att allt är under kontroll när jag slänger i mitt nya kort i datorn imorgon.

Tänkte mer på att du koppla in HDMI kabeln och sen skulle flytta kabeln.

CX är och förblir ett budgetagg, det är upp till dig om du vill fortsätta med det du har nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gaghammer:

Men hur kan de då fungera med ett exakt likadant kort i datorn? Testade ju min brors kort.. det fungerade felfritt..

Du är rätt på det. Samma grafikkort fungerade inte i en annan dator medan likadant grafikkort fortfarande fungerade i din dator. Det är grafikkortet och inget annat som är problemet.

Vill lägga till att det antagligen är flera i tråden som blandar ihop CXserien som var ganska undermålig och förtjänade en del kritik med CXM-seien som du har och som inte alls var så dåligt som alternativ. Alltså att det står ett M efter effektsiffran i namnet. Jag påstår tvärt om att du har ett helt OK nätagg även om det inte tillhör de bästa från dyraste segmenten.
Exempelvis sweclockers har testat denna serie av nätagg och givit testade CXM-nätagg betyget utmärkt samt pekat ut att det är skillnad på dessa serier.
https://www.sweclockers.com/test/16951-be-quiet-kraft-och-cor...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Du är rätt på det. Samma grafikkort fungerade inte i en annan dator medan likadant grafikkort fortfarande fungerade i din dator. Det är grafikkortet och inget annat som är problemet.

Vill lägga till att det antagligen är flera i tråden som blandar ihop CXserien som var ganska undermålig och förtjänade en del kritik med CXM-seien som du har och som inte alls var så dåligt som alternativ. Alltså att det står ett M efter effektsiffran i namnet. Jag påstår tvärt om att du har ett helt OK nätagg även om det inte tillhör de bästa från dyraste segmenten.
Exempelvis sweclockers har testat denna serie av nätagg och givit testade CXM-nätagg betyget utmärkt samt pekat ut att det är skillnad på dessa serier.
https://www.sweclockers.com/test/16951-be-quiet-kraft-och-cor...

Hiper nätaggen fick också bra betyg i tester och var 80+ märkta enligt 80+ hemsida men visade sig var skräp. Tog ca 1 år innan de flesta accepterade hur dåliga de var och butikerna samtidigt slutade sälja dom.

När CXM släpptes var det också diskussioner. Dom var bättre än resten av CX men inte tillräckligt mycket. Det var fortfarande fall med problem. Det var först när RMx och RMi släpptes som Corsair verkade göra bra nätagg igen.

Edit:
Det kan kännas ok så länge allt funkar men när tex grafikkort går sönder är det risk att ett sånt nätagg har börjat bli dålig och att något händer igen pga nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Självklart hjälper det inte att byta nätagg när kortet redan är trasigt, och det har jag inte påstått det heller, det enda jag bidrog med var att jag var med om samma typ av grej, och att det i mitt fall visade sig vara själva grafikkortet och inte nätagget. (Jag hade ett Corsair AX1200i vid tillfället). Med elektronik är det alltid svårt att veta exakt vad som har förstört en komponent, och jag ville bara bidra med min historia som gällde samma typ av grafikkort.

Det var lite otydligt, ledsen om jag trampade på dina tår.. Hur bedömde du att det inte var nätagget?

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Det var lite otydligt, ledsen om jag trampade på dina tår.. Hur bedömde du att det inte var nätagget?

Haha ingen fara Eftersom jag hade ett väldigt bra nätaggregat, AX1200i, så var jag väldigt tveksam till att det hade gjort något med kortet. Jag testade olika kablar, bytte bios på grafikkortet, testade det i en annan dator, och sen så bytte jag till ett sprillans Seasonic Focus+ 650 W då jag ändå hade tänkt sälja AX1200i.. Samma problem. Självklart så skulle ett dåligt nätaggregat under tid kunna degradera grafikkortet, men verkar inte ha varit så i mitt fall. Har för mig att jag också läste om andra som hade haft exakt samma fel med denna grafikkortsmodell på internet.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Jag bumpar denna tråd. Jag får "no signal" när jag spelar. Alltså under load. Det sker helt random. Funderar om grafikkortet hållet på att ge upp? Ljud hörs för mig också i bakgrunden, jag kan snacka med kompisarna på discord. Det enda som hjälper är att "tvinga" avstängning fysiskt. Jag har ett EVGA 970 från -14.
Vad kan jag göra? Tacksam för hjälp.

Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Skrivet av wasted:

Jag bumpar denna tråd. Jag får "no signal" när jag spelar. Alltså under load. Det sker helt random. Funderar om grafikkortet hållet på att ge upp? Ljud hörs för mig också i bakgrunden, jag kan snacka med kompisarna på discord. Det enda som hjälper är att "tvinga" avstängning fysiskt. Jag har ett EVGA 970 från -14.
Vad kan jag göra? Tacksam för hjälp.

Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara det ja, men även nätagget kan vara inblandad (men enligt mig troligast grafikortet).

Nu vet jag inte om det bara gäller evga, men läst att just deras kort i 900 och 1000 serien har tendenser att dö fortare än vad andra märken har.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar