Grafikkorts Drivrutiner Knasar Sig[gtx970]

Permalänk
Medlem

Grafikkorts Drivrutiner Knasar Sig[gtx970]

Tjenare, under tiden då jag använde windows 7 så körde jag på samma drivrutiner i säkert 1-2år. Det fungerade prima, nu när jag uppdaterade till windows 10 så installerades de senaste drivrutinerna. Jag installerar äldre drivrutiner till datorn och då fungerar allt som det ska igen, inga problem alls... Tills jag stänger av datorn och startar den; så fungerar inte drivrutinerna som dom ska längre. Min FPS på Rocket League ligger på 40-60 när dom ska ligga på 250+. Samma drivrutiner är kvar på datorn sen innan jag startade om den, men för att fixa min FPS så installerar jag exakt samma drivrutiner igen. När installationen är klar så fungerar datorn som den ska. Detta är den enda lösningen jag har hittat, men de känns ju inte som att det är en klok grej att installera samma drivrutiner varje gång jag startar om datorn. Finns det någon mer effektiv lösning?

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdaterar den dina drivrutiner automatiskt? Om ja kan du välja att exkludera den uppdateringen i Windows update.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Uppdaterar den dina drivrutiner automatiskt? Om ja kan du välja att exkludera den uppdateringen i Windows update.

Så som jag har förstått det så uppdateras inget automatiskt när det kommer till nvidia drivers, jag har kollat och sett att samma drivrutiner är kvar på datorn när jag startat upp den. (Kollar detta via "avinstallera program" i kontrollpanelen).