Permalänk

Kommer inte förbi ASUS startskärm

Hej.

Jag har lite problem med min dator som jag har försökt att lösa på egen hand med hjälp av Google men jag har ännu inte hittat en lösning så jag tänkte lägga upp en tråd här och se om det finns några andra lösningar.

När jag ska starta datorn så lyser mitt tangentbord, moderkort etc, headset, och skärm men inte mus. Problemet här är att efter start så kommer jag till första skärmen vilket är ASUS startskärm där man kan ta sig vidare till BIOS etc men jag kan ej komma vidare. Ingen av de vanliga knapparna för BIOS funkar (DEL, F2, F11, F8 etc) och skärmen fryser här.

Jag har testat resetta BIOS enligt manual genom pins samt batteri men varken eller funkar. Jag har kopplat ut ALLA kablar och satt i dem igen samt att jag har även testat byta plats på RAM och använda endast ett men det funkar inte heller. Jag har även säkerhetskollat så att inget sitter löst eller fel.

Har inga äldre delar för att testa med vid detta lag har jag heller ingen aning om vad som är fel. Värt att tillägga är att jag flyttade igår och därmed fraktat datorn men har här varit försiktig och noga. Datorn fungerade utan problem igår.

Här är skärmen som den fryser på: https://i.imgur.com/54aNLQs.jpg

Specs:
CPU: Intel i7 6700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: 2x4gb ballistix DDR4 2433Mhz
Moderkort: ASUS PRO Gaming z170
HHD: 1 2tb
SSD: 1 500gb

Permalänk
Medlem

Hände det / gjorde du något speciellt innan datorn började bli så här?

Skriv hela namnet och ca ålder på nätagget också.

Kopplar ur allt som inte behövs för att få bild som mus, tangentbord, USB kablar, USB prylar, kablar till ALLA diskar/DVD, kringutrustning mm. Allihopa och porten de kopplas till är ökända för att orsaka startfel, ingen bild, död dator, frysningar mm.