Logitech lanserar G560 – högtalarsystem med RGB-belysning

Permalänk
Medlem

Kan inte hjälpa att tycka att det ser ganska trevligt ut.. hoppas dock det är mer än bara lite färg i dessa högtalare.
.🤗

Permalänk
Inaktiv

Detta hade jag för 10 år sedan. Funkade dock bara i vissa spel (Far Cry 2, bl.a.)

Var häftigt när man använde flamethrower, men ganska "meh" annars. Fläktarna var coola i vissa situationer.

Permalänk
Medlem

RGB....igen...??
Spyr på all jäkla lull-lull, blink-blink och wow-wow!
Vart tog stilrent och tidlöst vägen?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Daam u OCD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Starkt medhåll!

Förstår inte denna hets kring "gaminghögtalare som ska vara snygga" när ljudet får öronen att gråta ut vax.

Ett par studiohögtalare såsom dessa: https://www.thomann.de/se/prod_AR_402777.html blir bara bättre ju mer du ljudbehandlar rummet sedan.

Kombinera dem med följande externt ljudkort med fantastisk DAC: https://www.thomann.de/se/audient_id4.htm?ref=search_prv_11 så är du i paradiset som audifil! ^_^

Jag körde med Adam A7X i många år, men sålde dem när jag flyttade till USA. Sjukt grymma högtalare!

Permalänk
Medlem

härligt, högtalarsystem och man nämner inget om högtalarna alls, inte en specifikation som har med ljudet att göra ?

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

härligt, högtalarsystem och man nämner inget om högtalarna alls, inte en specifikation som har med ljudet att göra ?

Jaeo jag vet inte det säger liksom ingenting om hur bra eller dåligt de låter ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Detta hade jag för 10 år sedan. Funkade dock bara i vissa spel (Far Cry 2, bl.a.)

Var häftigt när man använde flamethrower, men ganska "meh" annars. Fläktarna var coola i vissa situationer.

http://www.guru3d.com/miraserver/images/2008/ambx/IMG_4180.jpg

Kul, hade helt glömt dessa!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Boredbynoobs:

Något som är mer förvånande än RGB i produkter är antalet personer som klagar jämnt över det.

Hellre det än att de klagar ojämnt!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Hade varit intressant om de inte var högtalare, utan bara lampor,

Permalänk
Medlem

@anon52343: Herregud, vad gjorde fläktarna? missat detta helt. BTW, för dom som jag nämnde innan att jag inte kan köra i lägenhet, jag läste mitt inlägg. Lätt som ett arsle. Jag vet att folk uppskattar sina grannars lugn och ro

Permalänk
Medlem

Skulle ni säga att ett par AudioEngine A2+ är bättre än dessa? Nog för att dessa inte släppts än men tänker att jag frågar vad ni tror ändå

Permalänk
Inaktiv

@Ymerio: Det var mest när man körde bilen i Far Cry 2 som fläktarna gick igång. Som sagt, ibland var det ganska coolt, men oftast mest "meh."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Skulle ni säga att ett par AudioEngine A2+ är bättre än dessa? Nog för att dessa inte släppts än men tänker att jag frågar vad ni tror ändå

Oh ja. Nästan helt säker på det.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

@anon52343: aah, tack för svaret. Jag skulle nog fina det irriterande när det kickar igång.

Permalänk
Medlem

Ser ut att lätt bli klumpigt om man kör med flera skärmar.
Intressant, men då behöver PiP-funktionerna bli fler så man kan köra med en enda stor skärm.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Oh ja. Nästan helt säker på det.

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Kan inte hjälpa att tycka att det ser ganska trevligt ut.. hoppas dock det är mer än bara lite färg i dessa högtalare.
.🤗

RGB:n går att stänga om man så vill Tycker de låter helt okey faktiskt. Köpte mig ett par innan helgen. Den är rätt basig, så har man grannar så får man ställa ner den via programvaran. Dock behövs det lite mer finjustering på basen, kan man väl få tycka.

Kör dom till när jag kollar på film/Netflix, annars hörlurar.

Har ett par Corsair SP2500 bredvid, kan inte påstå att G560 blåser skiten ur dom, men de ligger i samma range.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

RGB:n går att stänga om man så vill Tycker de låter helt okey faktiskt. Köpte mig ett par innan helgen. Den är rätt basig, så har man grannar så får man ställa ner den via programvaran. Dock behövs det lite mer finjustering på basen, kan man väl få tycka.

Kör dom till när jag kollar på film/Netflix, annars hörlurar.

Har ett par Corsair SP2500 bredvid, kan inte påstå att G560 blåser skiten ur dom, men de ligger i samma range.

Tack för infon