Asus lanserar tangentbordet ROG Strix Flare

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar tangentbordet ROG Strix Flare

Produktserien Strix från Asus utökas nu med Strix Flare, vilket är ett mekaniskt tangentbord med RGB-belysning och dedikerade mediaknappar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Asus brukar ju göra hyfsade prylar i alla fall, men nästan 1800:- för ett sådant T-bord går bort.
Man får ett fint Vort3x eller Ducky tangentbord för den pengen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Uhm,, 1800:- utan att ens lova Bäst responstid, eller något utöver ett standard keyboard? Verkar lite dyrt.

Permalänk
Medlem

Väldigt dyrt. ROG är ju ett så solitt varumärke vid det här laget att mindshare tillåter högre priser, men det där kanske var lite väl mycket.
Riktigt snyggt med brytningen från 'sandad' yta till borstad yta dock. Tangentbordet lyckas stå ut designmässigt utan att skrika G4M3RRRR!!1

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Hjälpsam

Åh! ett svart tangentbord för en gångs skull.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Jag gillar layouten men inte priset

Permalänk
Medlem

Denna med trådlöst hade varit något!

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Alldeles alldeles för basic för min smak. Jag ser verkligen ingen skillnad på detta och de andra tangentbord som finns på marknaden? Faller mig verkligen inte i smaken.

Visa signatur

Citera mig gärna vid svar (:

Permalänk
Medlem

Min reaktion: Ännu ett mekaniskt tangentbord med RGB.

Vad gör just detta tangentbordet bättre än de andra 100 som redan finns på marknaden? Vad för nytt tillför det? Ingenting. Verkar vara ett bra tangentbord, men det är som sagt bara "en i mängden".

Visa signatur

Om du svarar mig så citera gärna så jag hittar tillbaka, tack!
🌛
R5 3600 / DH-14 / ASUS PRIME B450 PLUS / Corsair Vengence 2x8 @ 3200 MHz / RTX 2060 6GB / Corsair TX650 650W / Crucial MX500 250GB / WD Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

@GuPe96: Jag skulle kunna säga det samma om bilar, kylskåp, kötkvarnar, stekpannor, Bethesda spel, etc.

Variation is the spice of life, som dem säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuPe96:

Min reaktion: Ännu ett mekaniskt tangentbord med RGB.

Vad gör just detta tangentbordet bättre än de andra 100 som redan finns på marknaden? Vad för nytt tillför det? Ingenting. Verkar vara ett bra tangentbord, men det är som sagt bara "en i mängden".

Svaret är Asus aura.
Det är ett av 2 tangentbord som har stöd för Asus aura, det andra är Claymore.